2019-09-08, 23:22
Medlem
Var ett tag sedan jag kollade Eurosport. Är Kim Hartman fortfarande kvar? Maria Wetterstrand?
Citera
2019-09-13, 14:59
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steampunker
Var ett tag sedan jag kollade Eurosport. Är Kim Hartman fortfarande kvar? Maria Wetterstrand?

Hartman är kvar men Wetterstrand har jag inte hört på länge. Varför skulle hon vara kvar egentligen? Hon var mer en kuriosa, inget annat.

----

Shaun Murphy verkar vara ordentligt i gasen för tillfället och har gått till sin andra raka final i Kina i och med segern över Mark Allen idag i Shanghai Masters. I den andra semifinalen möts O'Sullivan och Robertson.

Finalen spelar på söndag över max 21 frame.
Citera
2019-09-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Shaun Murphy verkar vara ordentligt i gasen för tillfället och har gått till sin andra raka final i Kina i och med segern över Mark Allen idag i Shanghai Masters. I den andra semifinalen möts O'Sullivan och Robertson.

Finalen spelar på söndag över max 21 frame.
Tydligen har Murphy ändrat sin köföring en hel del och känslan är att det för tillfället ger bra resultat.

Noterbart är att O'Sullivan låg under med 1-5 mot Kyren Wilson igår innan han började spela bra och vann fem raka frame.
Citera
2019-09-14, 15:19
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Tydligen har Murphy ändrat sin köföring en hel del och känslan är att det för tillfället ger bra resultat.

Noterbart är att O'Sullivan låg under med 1-5 mot Kyren Wilson igår innan han började spela bra och vann fem raka frame.

I semi 2 vann till slut Ronnie rätt komfortabelt efter en jämn första session. 10-6 blev siffrorna och Ronnie klämde även in ett par hundraserier på slutet.

Murphy är i bra form, men jag vet inte, kan han verkligen rå på O'Sullivan i morgondagens final?
Citera
2019-09-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
I semi 2 vann till slut Ronnie rätt komfortabelt efter en jämn första session. 10-6 blev siffrorna och Ronnie klämde även in ett par hundraserier på slutet.

Murphy är i bra form, men jag vet inte, kan han verkligen rå på O'Sullivan i morgondagens final?
Ronnie spelar med rätt attityd och serierna rullar in som vanligt, men hans långa attackspel var inte alls bra idag.

Jag har inte sett Murphy spela under veckan, men han har ju sin styrka i det långa spelet så jag räknar definitivt inte bort honom.
Citera
2019-09-15, 16:16
Medlem
11-9 till O'Sullivan som vinner sin tredje raka titel i Shanghai.

Murphy inledde finalen på ett bra sätt och gick snabbt upp i en 3-0-ledning. Dock gjorde han direkt det förbjudna och släppte in O'Sullivan i matchen och det blev en jämn men sönderhackad match utan något direkt skönspel, förutom mot slutet då Ronnie gick ifrån och till sist tog sig över linjen.

____

Eftersom O'Sullivan vinner ytterligare en titel är nu Reanne Evans kvalificerad för Champion of Champions. Nära för Jimmy White nu också.
Citera
2019-09-15, 21:40
Medlem
TilleyHats avatar
Jag har läst någonstans (fråga mig inte var) att Ronnie O'Sullivan anser att Shanghai Masters kommer att bli en av de mest prestigefyllda tävlingarna inom några år. Nu tog han sin tredje i rad och fjärde totalt. Synd att det bara är en inbjudningstävling utan betydelse för världsrankingen.

Vad gäller Champion of Champions ser jag hellre Jimmy White där än Reanne Evans ur såväl spel- som karismasynvinkel.
Citera
2019-09-26, 19:40
Medlem
Kvartsfinalklart i China Championship:

Selby-Hawkins
Maflin-Murphy
Williams-Gilbert
Vafaei-Perry

Maflin gick från 0-3 till 5-3 mot Higgins i dagens åttondelsfinal, det är väl det resultatet som verkligen sticker ut så här långt. Vafaei slog ut Kyren Wilson igår, men jag tycker inte det är någon jättesensation.

En rätt intressant hop spelare som är kvar. Jag har en känsla av att det kan vara Selbys vecka, men Murphy är nog den mest formstarka spelaren efter två raka finaler i Kina. Rätt öppet på nedre halvan, ingen av spelarna har gjort något större väsen av sig under säsongsinledningen.
Citera
2019-09-28, 14:33
Medlem
TilleyHats avatar
Vafaei var nära att slå ut Williams i semifinalen av China Championship men föll till slut med 6-5.

Williams får ta dig an en annan Triple Crown-vinnare i finalen i form av Selby eller Murphy som i skrivande stund möts i den andra semifinalen.
Citera
2019-09-29, 17:28
Medlem
Millediablos avatar
Frame 16 i finalen är bland det konstigaste jag sett någonsin. Nu 9-9 i finalen där Murphy ett tag hade 9-5.
Snookern levererar igen....
Citera
2019-09-29, 19:08
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Frame 16 i finalen är bland det konstigaste jag sett någonsin. Nu 9-9 i finalen där Murphy ett tag hade 9-5.
Snookern levererar igen....

Grattis Murphy, men jag höll på Williams!
Citera
2019-09-29, 19:12
Medlem
Murphy hade förlorat 7 av sina 8 senaste finaler inför dagens final, så det var nog en mentalt viktig seger trots att han släppte ikapp Williams till 9-9.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in