2021-12-19, 21:43
Medlem
TilleyHats avatar
Ronnie spelar 40-50 i sina serier men det räcker inte riktigt. Ändå hänger han kvar och är på väg mot 7-7. Nervöst det här. 😉
Citera
2021-12-19, 22:12
Medlem
Neofytens avatar
Ah klassiska Ronnie-rycket!
Citera
2021-12-19, 22:15
Medlem
TilleyHats avatar
The old man is alive, men det behövs ytterligare ett frame. 9-7 i alla fall med Ronnies ögon sett.
Citera
2021-12-19, 22:26
Medlem
TilleyHats avatar
Trolig reducering, 9-8. Jösses så spännande!
Citera
2021-12-19, 22:34
Medlem
TilleyHats avatar
Oj, Robbo!

För seger nu, Ronnie!
Citera
2021-12-19, 22:41
Medlem
TilleyHats avatar
Underbart Ronnie!
Citera
2021-12-19, 22:43
Medlem
Neofytens avatar
Äntligen Ronnie!
Citera
2021-12-19, 22:49
Medlem
En mycket fascinerande match! Även om det varit trevliga vinnare de senaste veckorna var det ett tag sedan vi fick en riktigt bra final.

Alltid en speciell känsla när Ronnie vinner! Var svårt att föreställa sig innan sista pausen, men samtidigt vet man ju att han kan blixtra till från ingenstans. Livsfarligt att inte göra slut på karln när man har chansen, vilket Neil vet mycket väl.
Citera
2021-12-20, 01:51
Moderator
Hjv9s avatar
Gött med seger till Ronnie. Har haft en bra säsong så det känns rätt. Bort med finalspökena från förra säsongen också.
Citera
2021-12-30, 14:46
Medlem
TilleyHats avatar
Dags igen för några förutsägelser om det kommande snookeråret 2022. Jag hittar inte mina tidigare profetior nu i hastigheten, men de har väl hittills varit - ja vad ska jag säga - inte riktigt spoton. Jag hoppas ni förlåter mig om jag trots detta kommer med nya förutsägelser.

1. Judd Trump vinner äntligen Masters.
2. Ronnie O'Sullivan vinner Turkish Masters.
3. Kyren Wilson rycker upp sig ordentligt och vinner VM efter final mot Mark Selby.
4. En asiat från ett annat land än Kina vinner en rankingtävling.
5. Ingen kines vinner någon rankingtävling.
6. Ding Junhui misslyckas att kvala in till VM.
7. Luca Brecel rider på vågen och fortsätter sin etablering i topp-16 på världsrankingen.
8. Stephen Hendry meddelar innan VM att han slutar. Han slutar även spela på seniortouren.
9. Vare sig Ng On Yee eller Reanne Evans vinner en enda match på touren.
10. Sean Maddocks vinner två matcher i rad i minst en rankingtävling. (=årets sensation).

Citera
2022-01-08, 15:52
Medlem
TilleyHats avatar
Peter Lines, som spelar på proffstouren, har nyligen vunnit UK Senior's Championship, en turnering där även Jimmy White, Ken Doherty och Stephen Hendry var med och tampades om segerpokalen.

Jimmy åkte ut i semin mot amatören och seniorvärldsmästaren David Lilley och bör i all välmening ta sig en funderare om han inte ska packa ihop kappsäcken och fokusera på TV-kommenterandet i stället. Hendry har heller inte rosat marknaden och hans dröm om att nå Crucible kan han nog glömma vid det här laget.

Av de tre nämnda tidigare superstjärnorna är Doherty den som är närmast att av egen kraft få stanna kvar på touren. Hoppas han gör det! Men för detta krävs att även han steppar upp och börjar vinna i snitt minst 2-3 matcher per turnering. Just nu behöver han cirka 30.000 poäng bara för att kravla sig över topp-64 och i min värld betyder det att han behöver nå huvudturneringarna framöver och vinna en del i dessa. Annars får han nog förlita sig på ett Wild Card till nästa säsong.
Citera
2022-01-08, 17:57
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Dags igen för några förutsägelser om det kommande snookeråret 2022. Jag hittar inte mina tidigare profetior nu i hastigheten, men de har väl hittills varit - ja vad ska jag säga - inte riktigt spoton. Jag hoppas ni förlåter mig om jag trots detta kommer med nya förutsägelser.

1. Judd Trump vinner äntligen Masters.
2. Ronnie O'Sullivan vinner Turkish Masters.
3. Kyren Wilson rycker upp sig ordentligt och vinner VM efter final mot Mark Selby.
4. En asiat från ett annat land än Kina vinner en rankingtävling.
5. Ingen kines vinner någon rankingtävling.
6. Ding Junhui misslyckas att kvala in till VM.
7. Luca Brecel rider på vågen och fortsätter sin etablering i topp-16 på världsrankingen.
8. Stephen Hendry meddelar innan VM att han slutar. Han slutar även spela på seniortouren.
9. Vare sig Ng On Yee eller Reanne Evans vinner en enda match på touren.
10. Sean Maddocks vinner två matcher i rad i minst en rankingtävling. (=årets sensation).

Många intressanta punkter, jag säger inte emot på många utom 3 och 5.
Där tror jag inte på Kyren och den kines som vinner är inte Yanne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in