2019-07-23, 15:13
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Eftersom det står att admin har idéer om förbättringar som skulle förverkligas om inkomsten ökade, så är det väl inte helt åt skogen att fråga vilka dessa förbättringar är?

Absolut inte, men nu har ju Admin (upprepade gånger) meddelat att det kommer ett inlägg runt framtida planer senare så diskussionen är nu överflödig.

Det jag reagerade på är dem som kräver att Admin ska blotta sin plan för produktutveckling för att donera. Har aldrig sett liknande krav på andra aktörer som erhåller ersättning för sina produkter (varor/tjänster).

Typ (överdrivet med vilje):
- Nej du Kjell & Co, ska jag köpa en rakapparat av er vill jag att ni ska vara transparenta; jag vill se affärsplanen först.
- Jag vill inte betala för den här kostymen för jag tycker era städare har gjort ett dåligt jobb.
- Jag skulle köpa den här jackan om ni inte sålde vita skjortor till NMR.

Vad Admin än har för idéer kommer den att få massiv kritik av vissa, varför inte bara låta de som utvecklar göra sin grej? Tror personligen de är bättre på att avgöra vad som är bra/säkert/önskvärt och vilken prio olika saker ska ha. Dumt att låtsas som att ett företag ska vara någon slags demokrati.

Varför inte starta en tråd i Flashback där alla kan komma med tips och önskemål på vilken typ av utveckling som önskas av resp användare?

Men det är bara min åsikt, du har en annan, Admin antagligen en tredje.. Tada, Flashback i ett nötskal 😝
Citera
2019-07-23, 15:17
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har både blivit mordhotade, och erbjudna stora summor pengar, mot att vi raderar vissa inlägg eller trådar. Vilket vi aldrig gjort som ett resultat av hot eller ekonomisk kompensation.

Jag har t.ex. blivit erbjuden 300 000 kronor (SEK), ifall jag raderar en tråd som idag saknar aktivitet. Ingen skulle troligtvis ens märka om den tråden försvann. Det bör i sammanhanget även sägas att det inte finns några tvivel om att avsändaren inte skulle ha dessa pengar.

Moderatorerna har informerats, så inget händer med tråden. Jag kommer inte att berätta vilken tråd det gäller, men avslöjar detta då det finns misstankar om att vi skulle särbehandla de som erbjuder oss pengar. Det finns många exempel historiskt, och vi har aldrig plockat bort något inlägg eller motsvarande pga av pengar eller hot.

Faktum är att det även finns fall där vi raderat inlägg (pga att det funnits orsaker), och där de vill ge oss pengar efteråt som tack. Men där vi har tackat nej. Om någon erbjuder pengar för att radera ett inlägg eller motsvarande, så uppmärksammas detta alltid internt. Så alla kan hålla extra koll på den tråden.

admin

Bra. Då vet jag att ingen någonsin omedvetet påverkas av saker de ej bör påverkas av.
Citera
2019-07-23, 15:21
Medlem
Butty-Boyss avatar
Inte orkat läsa igenom hela tråden så det kanske redan diskuterats men jag efterfrågar ett verkligt anonymt sätt att betala, gärna ett decentraliserat system där spårbarheten är låg, typ kryptovalutan Monero.
Citera
2019-07-23, 15:25
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Om du är socialdemokratisk riksdagsman skulle du nog få förklara dig både en och två gånger om du stödjer dödzknarknazistforumet Flashback.

I princip all information kan vara känslig för någon.

Magdalena Andersson, Peter Hultqvist, Ardalan Shekarabi, Ylva Johansson och Karl-Petter Thorvaldsson intervjuades alla i SSU-podden "Flashback frågar", och de verkade inte ha några problem med Flashback.

Frihet! släpper ministerpodd med Flashback-tema
https://www.breakit.se/pressreleaser/3014203/frihet-slapper-ministerpodd-med-flashback-tema

Inte varje dag man hör finansministern besvara frågor från #fittslem

"apropå regeringens omsvängning i flyktingfrågan så skriver användaren fittslem att det bara finns en anledning till varför sossarna säger detta och det är ju för att fiska röster inför valet, vad säger du om det?"

(FB) SSU släpper ministerpodd med Flashback-tema

admin
Citera
2019-07-23, 15:29
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LearningToFry
Du har så fel att jag får huvudvärk.

Den tjänst som levereras består till 110% av det som användarna skriver och 10% serverkraft. Moderatorerna bidrar med -20%, de förstör mer än hjälper.

För mig alltså, det är min subjektiva åsikt.

Och nu förväntas jag donera till de där -10%:en, det är inte logiskt.

Ta en huvudvärkstablett. Du förväntas väl inte göra nånting alls? Tycker du inte det är värt det så låt bli att donera. Du kommer få använda forumet hur mycket du vill ändå, och du verkar tycka om forumet annars hade du inte ens varit här i tråden och gormat.

Men som du säger, det är din subjektiva åsikt och den kan ingen ta ifrån dig.
Citera
2019-07-23, 15:44
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Absolut inte, men nu har ju Admin (upprepade gånger) meddelat att det kommer ett inlägg runt framtida planer senare så diskussionen är nu överflödig.

Det jag reagerade på är dem som kräver att Admin ska blotta sin plan för produktutveckling för att donera. Har aldrig sett liknande krav på andra aktörer som erhåller ersättning för sina produkter (varor/tjänster).

Typ (överdrivet med vilje):
- Nej du Kjell & Co, ska jag köpa en rakapparat av er vill jag att ni ska vara transparenta; jag vill se affärsplanen först.
- Jag vill inte betala för den här kostymen för jag tycker era städare har gjort ett dåligt jobb.
- Jag skulle köpa den här jackan om ni inte sålde vita skjortor till NMR.

Vad Admin än har för idéer kommer den att få massiv kritik av vissa, varför inte bara låta de som utvecklar göra sin grej? Tror personligen de är bättre på att avgöra vad som är bra/säkert/önskvärt och vilken prio olika saker ska ha. Dumt att låtsas som att ett företag ska vara någon slags demokrati.

Varför inte starta en tråd i Flashback där alla kan komma med tips och önskemål på vilken typ av utveckling som önskas av resp användare?

Men det är bara min åsikt, du har en annan, Admin antagligen en tredje.. Tada, Flashback i ett nötskal 😝
Din jämförelse är felaktigt.

I din jämförelse så köper man en vara och får något utav det. Man vet vad man köper.

I detta fall så ber man om donationer i syfte att förbättra forumet. Vad dessa förbättringar är framkommer inte. Så, man vet inte vad man donerar till.
Citera
2019-07-23, 15:49
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Kan man inte ändå göra en egen inbetalning där man knappar in valfritt belopp till vilket swishnummer som helst som man känner till?
Jo men denna styrning så att inte några som är emot Flashback skickar 50 öre som sedan kostar Flashback typ 1kr i avgifter
Citera
2019-07-23, 15:51
Medlem
zorzes avatar
Va
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Har inte provat detta tidigare, men vad hindrar att man använder samma nummer för lägre summor? Blir betalningen rejectad?
Varje inbetalning kostar 1 kr och sätter några i system att betale endast 50 öre så kostar det mer för Flashback än gåvan
Citera
2019-07-23, 16:12
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0

I din jämförelse så köper man en vara och får något utav det. Man vet vad man köper.

I detta fall så ber man om donationer i syfte att förbättra forumet. Vad dessa förbättringar är framkommer inte. Så, man vet inte vad man donerar till.

Tycker den jämförelsen är bra!

Hade du varit med för några år sedan när flashback servern gick ner stup i kvarten på grund den ej räckte! Därav många ville skänka pengar till bättre server-. Då ville ej Admin! pågrund av blah blah blah.

Nu när han fixar så vi kan få bättre med vi kan donera, så gnäller folk över det! Klart du vet vad du får! Jisses! Det är ingen som tvingar dig att skänka! Vad är problemet?
Citera
2019-07-23, 16:23
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0

Om du tycker så, byt ut rakapparat, kostym och jacka mot ett ps4-spel, en tidningsprenumeration och en gåva till barncancerfonden om det gör det lättare för dig att förstå principen jag försöker beskriva. Alltså, när det inte finns några krav på donationer för full access borde det inte finnas några motkrav för att donera.

Men återigen, det är min åsikt. Du har en annan åsikt. Det finns inget rätt eller fel när det kommer till åsikter så ditt påstående om att ”din jämförelse är felaktigt” tycker jag är felaktig. 😘

PS Inget vi behöver bråka om tycker jag..
Citera
2019-07-23, 16:25
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Swiss? Så att man kan spontant skicka in?
Citera
2019-07-23, 16:37
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Swiss? Så att man kan spontant skicka in?

Vi lanserar Swish samma dag som de stoppar möjligheten att använda tjänsten för ekonomiska sabotage.

(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg
(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in