2019-07-22, 19:22
Medlem
svampdamps avatar
Snyggt! Jag har lämnat en slant så klart.

Jag är öppen för en autogirolösning.
Citera
2019-07-22, 19:27
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag donerade 500 kr.

Jag har varit medlem i 8 år och även om jag inte är en så flitig postare så läser jag nog på fb en timme om dan i snitt.
500 kr är inte mycket för 8 * 365 timmar. Men om denna möjligheten nu öppnas upp kommer jag då och då donera. Eller kanske sätta upp en stående överföring.

Många tycker allt ska vara gratis på internet men jag tror inte sånt funkar i en större proffsigare skala. Då behövs inkomster för att betala hårdvara etc.

Jag har också gjort donationer till vissa bloggare som är viktiga och modiga röster i vårt pk-samhälle. Kan jag med några hundra kronor då och då bidra för att hålla dessa röster kvar så är det en liten utgift.
Jag vill tydligt påpeka att jag inte nämnde hur mycket jag donerade för att på något sätt försöka få moderatorers gillande eller snällare bedömning. Jag har blivit varnad en gång och fått ett annat inlägg raderat, och jag ifrågasatte heller inte dessa gånger, så jag har aldrig diskuterat med en moderator på det sättet.

Jag gjorde det för att visa att mina ca 3000 dagar jag läst på fb visar att det är viktigt för mig. Mina 500 kr motsvarar 16 öre per dag. Så det var egentligen inte särskilt mycket jag bidrog med.
Citera
2019-07-22, 19:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Bra initiativ hade dock uppskattat någon form av redovisning till vad pengarna ska till. Hur pengarna ska hjäpa till att säkra att yttrandefriheten på forumet bibehålls med mera.

Att Flashback kan leva vidare är väl skäl nog för att donera.

Tillsammans är vi starka!
Citera
2019-07-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fattar inte riktigt vad som är problemet med om någon får reda på att jag skänkt en slant till FB. Vad ska man göra med den informationen?
Om du är socialdemokratisk riksdagsman skulle du nog få förklara dig både en och två gånger om du stödjer dödzknarknazistforumet Flashback.

I princip all information kan vara känslig för någon.
Citera
2019-07-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
say whaa? ni skriver om att ni inte vill lämna ut ip addresser osv men ni tar donationer via bank giro? det är ju ett enkelt sett för myndigheter att indexera flashbacks mest trogna följare som faktiskt donerar.

fattar att många av flashbacks läsare är gamlingar som tycker "det var bättre förr" och har knappt en aning om hur man använder en dator men jag tycker att ni även skall ha ett crypto alternativ för donationer annars är ju hela grejen med att hålla folk anonyma rätt onödig då det inte går att donera anonymt via bankgiro.
Det är helt riktigt att det kommer att gå att spåra att du har donerat pengar. Men donationen går inte att koppla till din användare. Undantaget skulle väl i så fall vara om du själv väljer att skriva ditt användarnamn som meddelande till överföringen.
Citera
2019-07-22, 20:19
Medlem
Slänger in 1000
Mvh
Citera
2019-07-22, 20:40
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
......

Bankgiro: 211-4106 (flashback.org)

Bra initiativ. Några kanske har frågor vad som gäller för avdragsrätt skattemässigt för ideella gåvor?
Som gåva från privatperson, enskild företagare eller AB?

Platsar FB som gåvomottagare med skattelättnad?
Är det OK för ett företag att pytsa ut pengar till FB?
Citera
2019-07-22, 20:42
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Nej. Det finns inga skäl att nämna sitt användarnamn vid en donation.

"Det finns inga skäl att berätta sitt användarnamn vid betalning.
Detta är anonymt, och bör aldrig nämnas vid en donation, då det isf. kan äventyra er anonymitet."

(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

admin
Vad med att ange kön och olika forum som gör att en kan identifiera en forumanvändare? Är det 1.06?
Citera
2019-07-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Mycket bra ide Admin!!

dock håller jag med fler bla Fabror Agge...

Fixa Swish! för böveln....

Edit::: såg nu i efterhand att admin svarat om swish " något om " ekonomisk sabotage"

någon kanske kan förtydliga vad som är problemet med swish vs Bankerna ?

Tror det kostar 1 kr för företag och organisationer att ta emot swish. Swishar man 50 öre kommer mottagaren alltså att gå back.

Vet att det var på tapeten för några år sedan att swisha till kommunistiska föreningen i Göteborg.
Citera
2019-07-22, 21:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Så länge man så godtyckligt stängs av i tid och otid pga. vissa snowflakes som modererar så kommer jag inte skänka en krona - blir det ett tvång så finns det andra plattformar, något jag självklart änd inte vill då Flashback är hemma för mig...
Citera
2019-07-22, 21:11
Medlem
300 kr till och börja med, nu blir det adblock med gott samvete.
Citera
2019-07-22, 21:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så länge man så godtyckligt stängs av i tid och otid pga. vissa snowflakes som modererar så kommer jag inte skänka en krona - blir det ett tvång så finns det andra plattformar, något jag självklart änd inte vill då Flashback är hemma för mig...
Admin skrev ju i TS:
Citat:
Flashback har ingen betalvägg. Att vara medlem är gratis. Så kommer det alltid att vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in