Citat:
Ursprungligen postat av
kalipp0
En annan grej som man kan fundera kring är hur användare kommer bemötas som har bidragit med ansenliga summor pengar. Kommer dom få gräddfil på forumet?
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Jag tror risken är stor att admin skulle ha väldigt svårt för att stänga av en medlem om han visste att denne donerade ett fyrsiffrigt belopp varje månad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
För att det inte ska användas som ett påtryckningsmedel för att inte få varningar.
Hur man än vrider och vänder på saken så tror jag att större summor påverkar hur man som Mod agerar.
I vilket fall bör det vara förbjudet att bevisa hur mycket man donerat.
Vi har både blivit mordhotade, och erbjudna stora summor pengar, mot att vi raderar vissa inlägg eller trådar. Vilket vi aldrig gjort som ett resultat av hot eller ekonomisk kompensation.
Jag har t.ex. blivit erbjuden 300 000 kronor (SEK), ifall jag raderar en tråd som idag saknar aktivitet. Ingen skulle troligtvis ens märka om den tråden försvann. Det bör i sammanhanget även sägas att det inte finns några tvivel om att avsändaren inte skulle ha dessa pengar.
Moderatorerna har informerats, så inget händer med tråden. Jag kommer inte att berätta vilken tråd det gäller, men avslöjar detta då det finns misstankar om att vi skulle särbehandla de som erbjuder oss pengar. Det finns många exempel historiskt, och vi har aldrig plockat bort något inlägg eller motsvarande pga av pengar eller hot.
Faktum är att det även finns fall där vi raderat inlägg (pga att det funnits orsaker), och där de vill ge oss pengar efteråt som tack. Men där vi har tackat nej. Om någon erbjuder pengar för att radera ett inlägg eller motsvarande, så uppmärksammas detta alltid internt. Så alla kan hålla extra koll på den tråden.
admin