2019-07-23, 00:06
Medlem
Darsans avatar
Slänger omgående iväg en (lite större) slant! Ger blanka fan i om det kan spåras hit eller dit, detta är för en god sak. Långtifrån allt som diskuteras här görs för en "god" sak, men jag är övertygad om att den enda lösningen för ett öppet samhälle är en öppen möjlighet för diskussion. Denna kommer per definition inte alltid motsvara din (enligt dig själv definerade) egna moraliska godhet, men det är vad som krävs för och av ett öppet samhälle.

Hatten av för idi Admin
Citera
2019-07-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Sedan vill du väl även ha en lista på de som gett och de som inte gett, samt vilka som har ad-block och inte?

Nej nej nej !

Jag har stöttat FB:s kamp för anonymitet och yttrandefrihet. Det jag efterfrågar är KURIOSA !

Ingen ska kunna koppla mitt bidrag med texten jag fick skriva i meddelandet ! Jag var tvungen att skriva något för att kunna skicka bidraget, men det var inget som kunde kopplas till mitt användarnamn på FB
Senast redigerad av Revolutions 2019-07-23 kl. 00:09.
Citera
2019-07-23, 01:12
Medlem
skogsbärets avatar
Jag skulle gärna donera pengar om det redovisas var pengarna hamnar. Om t ex ägarna tar ut lejonparten i utdelning eller lön är det inte så intressant. Men att hjälpa en sida där pengarna spenderas på utveckling, kvalitet och ägarna tar ut en skälig del att leva på är något jag gärna stödjer.
Citera
2019-07-23, 01:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Har ni funderat på att ha en funktion för att betala för att inte få reklam? På så vis skulle åtminstone jag känna att jag direkt ”fick” något för min donation, förutsatt att ni inte samtidigt ökar mängden reklam så att man mer eller mindre blir tvungen att köpa sig fri.
Blir väl svårt att kombinera med anonymiteten då betalningen måste kopplas till ett visst Flashbackkonto. Betala en slant och använd sedan en adblocker så får du samma effekt utan att det påverkar anonymiteten på Flashback.
Citera
2019-07-23, 04:59
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Varför inte swisch? Då hade ni redan fått pengar av mig. Med banköverföring blir man latare och skjuter på det
Därför att Swish offentliggör, på ett helt annat sätt, givare och mottagare. Även om en insamlingsstiftelse startades i form av en enskild firma, så skulle namnet behöva registreras (och bli sökbart). Dessutom står hela namnet på den som Swishar i historiken, vilket inte är fallet med bankgiro. Anonymiteten skulle äventyras.

Bitcoin däremot, vore nog en utmärkt idé.
Senast redigerad av Justitiemord 2019-07-23 kl. 05:05.
Citera
2019-07-23, 05:51
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Vad är orsaken att ni inte accepterar Bitcoin och/eller andra cryptovalutor?

Det är ju väldigt enkelt att sätta upp en donationswallet, så antar att det är några juridiska/skattemässiga orsaker?

Vi har tittat på denna möjlighet, och det är inte uteslutet av vi erbjuder detta senare.
Det finns inga juridiska eller skattemässiga problem. Dessa har vi redan granskat.
Vi är dock rekommenderade, av skattejurister, att informera skattemyndigheter och motsvarande innan vi börjar erbjuda detta, om detta skulle bli aktuellt. Inte för att det är ett krav, men för att ifall man bedriver saker som ser misstänksamma ut, så är det klokt att informera innan. Att ha en bra dialog med de myndigheter som har till uppgift att granska verksamheten.
Jag vet inte ifall vi kommer erbjuda bitcoin. Är inte helt nöjd med de upplägg som finns gällande bitcoin-plånbok. Men ifall vi hittar en bra samarbetspartner, och intresse finns bland medlemmarna, så är det möjligt att vi ti tittar närmare på detta.

admin
Citera
2019-07-23, 06:41
Medlem
Knivur-273s avatar
Att betala litet, om det kan ske anonymt, det skulle jag gärna göra, särskilt som nu när en del felaktiga avstängningar tycks ha upphört eller minskat i omfattning, samt att yttrandefriheten nu hotas av den giftige lille dvärgen Morgan på det nationella planet men från EU i det större sammanhanget. Om det har någon betydelse, så har jag tillåtit reklam i åratal, dvs. adblock inaktiverat på flashback, visst är jag snäll ? j/k.
Senast redigerad av Knivur-273 2019-07-23 kl. 06:50.
Citera
2019-07-23, 10:53
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi lanserar Swish samma dag som de stoppar möjligheten att använda tjänsten för ekonomiska sabotage.

(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

admin
Som skrivits tidgare så går det att styra nivån på inbetalning från swish med fasta belopp.

Tex. 10kr;20kr,50kr,75kr,100kr etc.

Gör det också möjligt med kryptovalutor
Citera
2019-07-23, 11:18
Medlem
nerdnerds avatar
Flashback är definitivt värd iaf en liknande slant som man skulle lägga på bio eller någon tidning eller bok. Och det bara baserat på den tid man ju ändå tycker är värd att lägga ned här.
Citera
2019-07-23, 11:37
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Om möjligt skulle jag även rekommendera att erbjuda Swish. Något man snabbt och enkelt kan göra via telefon. Bankgiro kräver inloggning i bank och en massa ifyllande av fält. Kan också tänka mig att det finns väldigt många som aldrig ens utfört en manuell betalning till bankgiro.

Lägre tröskel helt enkelt.
Många som aldrig använt bankgiro?? Du skämtar

Swish ska man bojkotta,
Däremot finns det redan patreon mfl plattformar för donationer

Det får givetvis inte vara knutet till användarnamn vill inte se nåt "tack paigeowens som donerade 10 spänn"
Citera
2019-07-23, 11:45
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Som skrivits tidgare så går det att styra nivån på inbetalning från swish med fasta belopp.

Tex. 10kr;20kr,50kr,75kr,100kr etc.

Kan man inte ändå göra en egen inbetalning där man knappar in valfritt belopp till vilket swishnummer som helst som man känner till?
Citera
2019-07-23, 12:20
Medlem
Vad är det för förbättringar och idéer ni har?

Flashbacks största kvalitetsänkare är ju användarna själva. Även om vi bortser från troll och minderåriga, så är det ett stort problem att många som faktiskt är här för att diskutera verkar ha diverse problem - antingen psykiska eller intellektuella. Det är, för många välmenande användare, svårt att läsa och förstå inlägg. De ger svar som inte riktigt har med ämnet att göra för att de inte kan ta till sig information. De vill skriva om det som försiggår i deras huvuden, och gör det i trådar som inte riktigt passar.

Hur detta problem skulle kunna förbättras av admin vet jag inte.

Däremot är donationer ett bra steg i rätt riktning. Det är ingen tvekan om att de användare som bidrar till samhällsdebatten, och som avslöjar korruption, gör ett så bra jobb att forumet måste finnas kvar för hela Sveriges skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in