2019-07-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Skulle vända på det och säga att vårt samhälle passar nätdejting perfekt. Det är ju inte nätdejting som det är fel på; det är samhället. Garanterat mindre än åtta timmar sömn då en svensk person i genomsnitt tillbringar sex timmar om dagen på sociala medier. Det är sjukt.

Håller delvis med dig, dejting appar och dejtinghemsidor har i mitt tycke sabbat hela generation X.
Man borde förbjuda skiten och se till att folk träffas på riktigt istället och bygger sunda relationer.
Sedan är hela dejtingkulturen helt skit, varför kan inte bara folk träffas på det vanliga sättet, uppstår tycke får man helt sonika göra som man gjorde förr i tiden, träffas, gå ut och äta en bit, laga mat tillsammans och umgås.
Citera
2019-07-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohitvag
Haha nej, den är allt annat än fantastisk för en överväldigad majoritet av killar. Den är bra för kanske 10% av män och kvinnor.

Den absolut största delen av män har noll och absolut inget att hämta online, osynliga.

De flesta männen som det går dåligt för online går det inte speciellt bra för offline heller...
Men man ska aldrig glömma att (sånär som på 3 - 4%) för varje singelman finns det en singelkvinna. Diskussionen i den här tråden rör mest de yngre åldrarna, och många vill bara ligga, redan där blir det skevt. Tids nog kommer de gå mot en jämvikt, eller så får vi en väldigt, väldigt ensam befolkning.

Citat:
Skulle vända på det och säga att vårt samhälle passar nätdejting perfekt. Det är ju inte nätdejting som det är fel på; det är samhället. Garanterat mindre än åtta timmar sömn då en svensk person i genomsnitt tillbringar sex timmar om dagen på sociala medier. Det är sjukt.

Nätdejtning som fenomen uppstår i ett samhälle och kommer sen i sin tur både formas av och påverka samhället. Vi lever i en ständig förändring, sättet vi lever på och träffar våra partners är i ständig förändring och kommer troligtvis alltid vara. Men onekligen är något fel eftersom så många unga idag mår dåligt och är olyckliga. Troligtvis pga deras krav på tillväxt och vinst.

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Håller delvis med dig, dejting appar och dejtinghemsidor har i mitt tycke sabbat hela generation X.
Man borde förbjuda skiten och se till att folk träffas på riktigt istället och bygger sunda relationer.
Sedan är hela dejtingkulturen helt skit, varför kan inte bara folk träffas på det vanliga sättet, uppstår tycke får man helt sonika göra som man gjorde förr i tiden, träffas, gå ut och äta en bit, laga mat tillsammans och umgås.

Poängen är väl ändå att man genom appar/hemsidor ska hitta någon att umgås med på det vanliga sättet? Frågan är väl snarare varför fungerar det inte så?

Men man ska aldrig glömma, oavsett vilken tjänst man använder; De tjänar bara pengar när så många som möjligt inte är i en fast relation, och deras överlevnad hänger på det. De sätter spelplanen, och kommer att styra den mot SINA mål, vilket är att du och alla andra förblir olyckliga singlar och fortsätter använda tjänster...
Citera
2019-07-22, 17:05
Medlem
SayKriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobocoprahWinfrey
Syns det på nåt sätt för andra att man har Gold? Kan i så fall tänka mig att det ”skrämmer” bort en del...

Sen ser jag iof inte vitsen med att placera sig på andra sidan jordklotet. Man vill väl träffa nån att dejta - inte fan vill man ha brevvänner man aldrig kommer träffa?

Undrar samma sak! Man kan ju se det om man har dolt ålder och geografiskt läge men kan man se det på andra sätt??

Har ett flertal kvinnliga bekanta som säger att när det har sett att killar har Plus eller Gold så har man tagit dejtandet till en annan nivå än en som bara vill strödejta eller flörta lite grann. Antingen är man då seriös och vill hitta en flickvän att stadga sig med ELLER så är man en player som vill ligga med så många som möjligt.

Jag har Tinder Plus och har ställt frågan om läskvitton tidigare. Då många tjejer äv väldigt listiga att så undrar jag om hur läskvitton på Tinder funkar. Kan ALLA välja att aktivera läskvitton eller är det bara Plus och Goldmedlemmar som kan göra det?

Jag kan göra det valet med Plus och undrar om de då kan se att jag har aktiverat läskvitton...
Alltså aktiveras läskvitton för båda (som på WhatsApp, om man aktiverar läskvitton så kan du se om den andre har läst medd men då kan oxå den andre se om de har läst deras. Avvaktiveras den så kan varken du eller den andre se det).
Citera
2019-07-22, 17:16
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Har någon använt pimpfunktionen "rekommendera till en vän"?
Vill du öka konkurrensen?
Citera
2019-07-22, 17:25
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Har någon använt pimpfunktionen "rekommendera till en vän"?

Jag matchade med ett gammalt ragg och så började vi surra lite, slutade med att hon länkade min profil till sin kollega haha 😋 Själv har jag bara gjort det om någon profil varit riktigt rolig/hemsk.
Citera
2019-07-22, 17:37
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Fan ska du med instagram till? Sugs inte ner djupare i hålan av aidsfenomenet sociala medier.

Bryr sig många tjejer om social status och blir lite extra intresserade när dom ser dina strandbilder och 10 000 följare? Ja, men det kommer knappast öka din framgång så mycket att det är värt mödan.
Kan du få till bra bilder på Snapchat så räcker det 99/100 gånger.
Tack, precis det jag behövde höra. Skönt, då slipper jag tänka på instagram mer.
Citera
2019-07-22, 18:08
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayKris
Undrar samma sak! Man kan ju se det om man har dolt ålder och geografiskt läge men kan man se det på andra sätt??

Har ett flertal kvinnliga bekanta som säger att när det har sett att killar har Plus eller Gold så har man tagit dejtandet till en annan nivå än en som bara vill strödejta eller flörta lite grann. Antingen är man då seriös och vill hitta en flickvän att stadga sig med ELLER så är man en player som vill ligga med så många som möjligt.

Jag har Tinder Plus och har ställt frågan om läskvitton tidigare. Då många tjejer äv väldigt listiga att så undrar jag om hur läskvitton på Tinder funkar. Kan ALLA välja att aktivera läskvitton eller är det bara Plus och Goldmedlemmar som kan göra det?

Jag kan göra det valet med Plus och undrar om de då kan se att jag har aktiverat läskvitton...
Alltså aktiveras läskvitton för båda (som på WhatsApp, om man aktiverar läskvitton så kan du se om den andre har läst medd men då kan oxå den andre se om de har läst deras. Avvaktiveras den så kan varken du eller den andre se det).
Det enda sättet att se att du har gold på är om du själv ställer in att inte visa din ålder/ditt avstånd.
Varför man använder läskvitton förstår jag inte men det är ju bara du som har möjligt att se det, för att den andra ska se det behöver denne också köpa läskvitton/gold7plus.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
Tack, precis det jag behövde höra. Skönt, då slipper jag tänka på instagram mer.
Ja gör inte det, jag upptäckte av en slump funktionen skärmtid på mobilen för ett tag sedan och såg att jag vissa veckor hade upp mot 11 timmar per dag, blev nästan lite spyfärdig.
Så mycket som människor, framförallt unga använder sociala medier idag leder så är jag 110% säker (finns garanterat olika studier om det här men orkar inte leta) på att det leder till ett överlag sämre psykiskt mående.
Citera
2019-07-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohitvag
Sluta bara, ett flertal studier har nu bekräftat att c:a 15% av män online får knulla rejält mycket medans resten knappt får något över huvud taget. Om samma siffra gäller "IRL" så är det verkligen kört för svenska unga män nu.

Ja visst är det jobbigt när någon ifrågasätter ens djupt rotade uppfattningar?

Jag skulle helt ärligt väldigt gärna se några av de studierna/blogginläggen, kan du länka dem?
Utöver den här:
Citat:
Gareth Tyson, Claudiu Perta, Hamed Haddadi and Michael Seto. A First Look at User Activity on Tinder. In 8th IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining (ASONAM), San Francisco, CA (2016)
hittar jag verkligen inget än vaga foruminlägg som i bästa fall hänvisar till den och utövar cherry-picking eller drar egna slutsatser.

Studien är i sig väldigt intressant, unik och jag uppmanar alla i den här tråden att läsa den i sin helhet. Men tänk på att alla deras slutsatser baseras på 14 profiler, utan någon text, med EN bild från någon stock-photo hemsida...
Citera
2019-07-22, 23:14
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltsbonden
Studien är i sig väldigt intressant, unik och jag uppmanar alla i den här tråden att läsa den i sin helhet. Men tänk på att alla deras slutsatser baseras på 14 profiler, utan någon text, med EN bild från någon stock-photo hemsida...

Låter ju totalt värdelöst..
Citera
2019-07-23, 02:29
Medlem
Får ingenjörer med pengar nån fitta? Tror bara de blir cucked och att det inte spelar så stor roll. Kan nån bekräfta det?
Citera
2019-07-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gova
Får ingenjörer med pengar nån fitta? Tror bara de blir cucked och att det inte spelar så stor roll. Kan nån bekräfta det?
Det spelar minimal roll när det kommer till enbart ligg. Framförallt på dessa appar, även krogen eller nattklubbar osv. Utseende, charm och självförtroende, har du allt detta kan du ligga varje dag om så. Vara arbetslös och ha 10kr på kontot.
Citera
2019-07-23, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gova

Tinder är till för 12% av männen som 95% av kvinnorna är ute efter. Tillhör du dessa 12% så får du ligga hur mycket du vill. Ditt yrke spelar mindre roll. Du kan flippa burgare på donken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in