2019-07-23, 13:13
Medlem
Välanvänd mening i tjejers presentationer, men; skriver aldrig först.

Vad är grejen med det? Är det en extra boost för deras eget ego om killen skriver först?

Eller varför inte; kom med något bättre än ”tja, läget?” Eller ”hej, vad gör du på fritiden?”.

Hur ser det ut när dom själva tar initiativet att skriva?
Citera
2019-07-23, 13:50
Medlem
DerRoteBarons avatar
Är det någon som helst poäng med att köpa Tinder gold egentligen?
Jag köpte skiten för någon dag sen då jag hade en ganska bra hög med likes där och nyfikenheten tog över, men det var ju fan bara ruggugglor hela bunten, vissa komiskt fula, blev vänstersvep på samtliga.
Ser ganska bra ut själv och brukar matcha med tjejer som ser rätt trevliga ut i vanliga fall. Men de som svept på en kommer väl ändå upp före i "kön"? Så vad är poängen? Känner någon att gold är värt det?
Citera
2019-07-23, 13:56
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayKris
Undrar samma sak! Man kan ju se det om man har dolt ålder och geografiskt läge men kan man se det på andra sätt??

Har ett flertal kvinnliga bekanta som säger att när det har sett att killar har Plus eller Gold så har man tagit dejtandet till en annan nivå än en som bara vill strödejta eller flörta lite grann. Antingen är man då seriös och vill hitta en flickvän att stadga sig med ELLER så är man en player som vill ligga med så många som möjligt.

Jag har Tinder Plus och har ställt frågan om läskvitton tidigare. Då många tjejer äv väldigt listiga att så undrar jag om hur läskvitton på Tinder funkar. Kan ALLA välja att aktivera läskvitton eller är det bara Plus och Goldmedlemmar som kan göra det?

Jag kan göra det valet med Plus och undrar om de då kan se att jag har aktiverat läskvitton...
Alltså aktiveras läskvitton för båda (som på WhatsApp, om man aktiverar läskvitton så kan du se om den andre har läst medd men då kan oxå den andre se om de har läst deras. Avvaktiveras den så kan varken du eller den andre se det).

Det enda du får ut av läskvitton är att casha in din nobb, ser inget positivt alls med att ha det igång. Den enda fördelen jag kan se med gold är att boosta dig själv i kortleken och kunna matcha med de som gillat dig. nu var det länge sedan jag hittade någon av mina likes öht. Så antar de tvingar mig till att skaffa gold, vilket jag inte pallar göra då skriver jag hellre till alla de jag inte förmått mig att skriva till ännu.
Citera
2019-07-23, 14:01
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gova
Får ingenjörer med pengar nån fitta? Tror bara de blir cucked och att det inte spelar så stor roll. Kan nån bekräfta det?

Handlar snarare om personlighet och vilka det är som är den typiske ingenjören. Det finns nog alla sorter men fördomar det finns det gott om.

Jag är utbildad inom IT 3 år eftergymnasial. Jag ser bra ut men får ofta i början en stämpel som lugn och timid (pga av mitt yrkesval), vilket inte alls speglar verkligheten men den lilla "glitchen" utnyttjas frekvent då jag inte anses som den som ligger på första dejten (vilket jag ibland gör )
Citera
2019-07-23, 14:24
Medlem
SayKriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayKris
Undrar samma sak! Man kan ju se det om man har dolt ålder och geografiskt läge men kan man se det på andra sätt??

Har ett flertal kvinnliga bekanta som säger att när det har sett att killar har Plus eller Gold så har man tagit dejtandet till en annan nivå än en som bara vill strödejta eller flörta lite grann. Antingen är man då seriös och vill hitta en flickvän att stadga sig med ELLER så är man en player som vill ligga med så många som möjligt.

Jag har Tinder Plus och har ställt frågan om läskvitton tidigare. Då många tjejer äv väldigt listiga att så undrar jag om hur läskvitton på Tinder funkar. Kan ALLA välja att aktivera läskvitton eller är det bara Plus och Goldmedlemmar som kan göra det?

Jag kan göra det valet med Plus och undrar om de då kan se att jag har aktiverat läskvitton...
Alltså aktiveras läskvitton för båda (som på WhatsApp, om man aktiverar läskvitton så kan du se om den andre har läst medd men då kan oxå den andre se om de har läst deras. Avvaktiveras den så kan varken du eller den andre se det).

Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Det enda du får ut av läskvitton är att casha in din nobb, ser inget positivt alls med att ha det igång. Den enda fördelen jag kan se med gold är att boosta dig själv i kortleken och kunna matcha med de som gillat dig. nu var det länge sedan jag hittade någon av mina likes öht. Så antar de tvingar mig till att skaffa gold, vilket jag inte pallar göra då skriver jag hellre till alla de jag inte förmått mig att skriva till ännu.

det håller jag med om men nu undrade jag inte om vad jag kan få ut av läskvitton.
ganska medveten om Tinders fördelar och nackdelar..
jag undrade om läskvitton på Tinder fungerar på liknande sätt som läskvitton på WhatsApp mao så vill jag ej avslöja för damerna att jag har Tinder plus/gold
Citera
2019-07-23, 16:16
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Eller varför inte; kom med något bättre än ”tja, läget?” Eller ”hej, vad gör du på fritiden?”.

Hur ser det ut när dom själva tar initiativet att skriva?
Det är precis detta du ska skriva: "Hej X! Kul att matcha med dig, men ta för f-n initiativ att skriva själv. Gillar bara tjejer med driv."

Aldrig fel att ta kommandot i sådana fall. En unmatch med en sådan person är ingen förlust. I bästa fall så tycker hon att du har stake och då kanske det blir något konkret av det.
Senast redigerad av lakritc 2019-07-23 kl. 16:22.
Citera
2019-07-23, 16:50
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Det är precis detta du ska skriva: "Hej X! Kul att matcha med dig, men ta för f-n initiativ att skriva själv. Gillar bara tjejer med driv."

Aldrig fel att ta kommandot i sådana fall. En unmatch med en sådan person är ingen förlust. I bästa fall så tycker hon att du har stake och då kanske det blir något konkret av det.

Män och kvinnor skiljer sig i detta. Kvinnor bjuder in män via sitt kroppsspråk och visa att hon är tillgänglig och intresserad, män är de som börjar det verbala snacket. Konverterar man detta till text så blir det att män ska skriva först. Förväntar du dig att kvinnor ska skriva först får du ingen som skriver 9 av 10 gångerna, så inse könsskillnaden, sluta gråt.
Citera
2019-07-23, 16:56
Medlem
Ni som verkligen inte får någon match från någon och aldrig får knulla, varför betalar ni inte bara för horor istället? Då får ni ju vad ni vill, och sen behöver ni inte heller hålla på med den pinsamma delen after allt är färdigt, utan dom bara drar.
Citera
2019-07-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Ni som verkligen inte får någon match från någon och aldrig får knulla, varför betalar ni inte bara för horor istället? Då får ni ju vad ni vill, och sen behöver ni inte heller hålla på med den pinsamma delen after allt är färdigt, utan dom bara drar.

Vad jag, i egenskap av någon som inte får några matchningar och aldrig haft någon flickvän, vill ha är närhet och intimitet. Att hålla någon i handen eller sitta i en soffa och krama om varandra eller laga mat tillsammans och sitta och äta och prata, eller veta att hon finns där på kvällen när man kommer hem från jobbet.

Så nej, prostituerade är inte någon form av panacea för människor som är ensamma, för (och nu kan jag iofs bara prata för mig själv) det är inte sexet i sig som är det första på önskelistan.
Citera
2019-07-23, 17:52
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Män och kvinnor skiljer sig i detta. Kvinnor bjuder in män via sitt kroppsspråk och visa att hon är tillgänglig och intresserad, män är de som börjar det verbala snacket. Konverterar man detta till text så blir det att män ska skriva först. Förväntar du dig att kvinnor ska skriva först får du ingen som skriver 9 av 10 gångerna, så inse könsskillnaden, sluta gråt.
Är man en snorunge som har en presentation där man på ett uppkäftigt sätt ber andra om att ta bra initiativ så kan jag inte tänka mig att en riktig man blir intresserad. Det är bara tragiskt att läsa sådana presentationer. Man får hoppas att de tids nog växer upp, och om de skulle få lite hjälp på traven så ser jag inte hur det är fel.

Jag tycker att killar ska sluta fjäska, ha självrespekt och agera som män, men jag är väl ganska ensam om en sådan åsikt.
Det inser jag naturligtvis.
Senast redigerad av lakritc 2019-07-23 kl. 18:02.
Citera
2019-07-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Vad jag, i egenskap av någon som inte får några matchningar och aldrig haft någon flickvän, vill ha är närhet och intimitet. Att hålla någon i handen eller sitta i en soffa och krama om varandra eller laga mat tillsammans och sitta och äta och prata, eller veta att hon finns där på kvällen när man kommer hem från jobbet.

Så nej, prostituerade är inte någon form av panacea för människor som är ensamma, för (och nu kan jag iofs bara prata för mig själv) det är inte sexet i sig som är det första på önskelistan.
I second that.
Dessutom så är den sexuella bekräftelsen en stor del av "ons"-upplevelsen, och den bekräftelsen uteblir helt om man betalar för samlaget.
Citera
2019-07-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep

Om du kan betala en brud för sex, så kan du antagligen också betala henne för flickvän upplevelse. Värt ett försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in