2019-07-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Tillbaka till tinder.

Fått mina första matchningar, men inte har jag skrivit till dom ännu. Under nattsömnen har en tjej skrivit till mig; ”hej lufttork, tror seriöst att tinder buggar för mig, ser att jag får notice. Men ser ingen som skrivit, var det du? Adda mig på snapchat heter xxxxxx där”

Jag är så säker på detta att jag kan sätta min nästa lön på två saker, 1: hon är inte den hon utger sig för att vara på tinder. 2: på snapchat vill hon ha pengar för att visa sig naken. Det brukar vara så när en tjej skriver och direkt föreslår snapchat utan att ha skrivit mer än första kontakt på tinder.

Hände mig ett par gånger under en månads användande av tinder för ett år sedan.

Har detta hänt er?

Har läst förut någonstans att någon har fått exakt samma meddelande ord för ord, så det är nog bara att ignorera.
Citera
2019-07-22, 08:59
Medlem
Rekomenderar fan alla grabbar som inte får jättemånga matchningar i Sverige att skaffa tinder gold och swipa i andra länder. I Sverige får jag i snitt en like per dag och kanske 2-3 som blir en match. Om man jag t e x sätter mig i en stad i Ryssland blir der kanske mellan 5-20 likes på en dag. Du kan även testa tex Finland och Island minat det dubbla mot Sverige. Sedan ska vi inte ens snacka om utdelningen på oliks semesterställen i Karibien, sydamerika och asien där är det galet, tjejerna håller också betydligt bättre standard än de flesta gör i Sverige. Som någon tidigare skrev att plannera sin resor till en härlig semesterort med en bra tindermarknad känns givet😉
Citera
2019-07-22, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm90
Rekomenderar fan alla grabbar som inte får jättemånga matchningar i Sverige att skaffa tinder gold och swipa i andra länder. I Sverige får jag i snitt en like per dag och kanske 2-3 som blir en match. Om man jag t e x sätter mig i en stad i Ryssland blir der kanske mellan 5-20 likes på en dag. Du kan även testa tex Finland och Island minat det dubbla mot Sverige. Sedan ska vi inte ens snacka om utdelningen på oliks semesterställen i Karibien, sydamerika och asien där är det galet, tjejerna håller också betydligt bättre standard än de flesta gör i Sverige. Som någon tidigare skrev att plannera sin resor till en härlig semesterort med en bra tindermarknad känns givet😉

Jag satte mig själv i Bangkok Thailand och har under mina 3 första minuter fått 5 likes (har tinder gold). Den svenska mannen står högt i kurs utanför Sverige tydligen. Hos dom svenska slynorna är vi inte värd mer än en påse sopor.

Ska resa runt jorden nu och se hur många likes jag får under dagen
Citera
2019-07-22, 10:11
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Vafan råkade ut för min första "unmatch" nu sen jag började för ungefär en vecka sen. I mitt tycke var hon ganska söt och jag hade gärna träffat henne, men samtidigt var hon ändå under min "nivå" vad gäller utseende så jag kan ju inte hjälpa att bli lite förvånad och sur när det skedde. Problemet är väl att även medelsnygga tjejer som denna får säkert otroligt många matchningar med 10-poängskillar. Fan, jag hatar att det ska vara så svårt för unga killar medan tjejer har det hur lätt som helst.

Det går inte bara på en skala vem som är bättre och sämre. Handlar också om vad man gillar o vill ha. Smaksaker.
Citera
2019-07-22, 10:18
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det går inte bara på en skala vem som är bättre och sämre. Handlar också om vad man gillar o vill ha. Smaksaker.
Precis, och i fallet som du citerar kan tjejen vilja ha en mycket snyggare kille än vad hon kan få.
Citera
2019-07-22, 10:42
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Precis, och i fallet som du citerar kan tjejen vilja ha en mycket snyggare kille än vad hon kan få.
Nä menar inte så. Dissat många killar som var snyggare än mig. Men man tror inte det passar. Intressen, personkemi, preferenser, personlighet ska passa ihop, tycker det är löjligt att sätta bara ett poäng 1-10 o så ska man ha samma poäng som en själv? Jag vet ju vad jag gillar för några o det är säkert inte samma som alla tjejer skulle sätta som snyggast.
Citera
2019-07-22, 10:55
Medlem
RobocoprahWinfreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
(har tinder gold).
Syns det på nåt sätt för andra att man har Gold? Kan i så fall tänka mig att det ”skrämmer” bort en del...

Sen ser jag iof inte vitsen med att placera sig på andra sidan jordklotet. Man vill väl träffa nån att dejta - inte fan vill man ha brevvänner man aldrig kommer träffa?
Citera
2019-07-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobocoprahWinfrey
Syns det på nåt sätt för andra att man har Gold? Kan i så fall tänka mig att det ”skrämmer” bort en del...

Sen ser jag iof inte vitsen med att placera sig på andra sidan jordklotet. Man vill väl träffa nån att dejta - inte fan vill man ha brevvänner man aldrig kommer träffa?

Om man som jag älskar att resa så är det absolut värt😉
Citera
2019-07-22, 11:29
Medlem
lakritcs avatar
Har någon använt pimpfunktionen "rekommendera till en vän"?
Citera
2019-07-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Äntligen något intressant i tråden!
Hur är det för andra? Många sådana matchningar?
Min erfarenhet är inte att många skulle vara högutbildade, men jag kanske inte använde mig av tillräckligt seriösa bilder eller så hade jag otur med kortleken.

Om det är många högutbildade kanske det beror på att man inte hunnit satsa på förhållanden medan man pluggat. Om man är högutbildad och söker något seriöst kan man dock fråga sig varför man använder en så ytlig och i grunden oseriös app som Tinder. Måste ju för en högutbildad person finnas bättre sätt att hitta folk på, exempelvis genom olika kontaktnät och vänners vänner. Går man inte ut och rör sig i offentliga miljöer? Använder man appen på grund av den barnsliga nyfikenheten att mannen i livet kan finnas bakom nästa svep; ungefär som pensionärer i tobaksbutiker som fortsätter köpa lotter eftersom chansen att bli miljonär alltid finns. Eller är det helt enkelt ett roligt tidsslöseri utan ambitioner att hitta någon särskild?

Som sagt, kul med något substantiellt att diskutera!

Kan ge min bild av det. Faller in i kategorin högutbildad och för många likt mig, så efter universitetet när man börjar jobba så störtdyker det stora potentiella umgänget som man hade tidigare. Ofta behåller man bara en handfull vänner som man lärt känna väl och fortsätter att träffa. Men en del av dessa flyttar bort, några har inga singelvänner av intresse eller så har man träffat dem förut och det är inte aktuellt. Samma brukar gälla för tidigare vänner från innan studierna. Ändå är de nog ännu ett av de vanligaste sätten att träffa en partner.

Kontaktnät utöver detta är i så fall främst jobbet (vi lever fan våra liv där), men där vill man ofta vara professionell, du har fokus på din karriär, och du jobbar dessutom med både kvinnor och män 18 - 65 som ofta är i relationer. Stor risk också att man påverkar sin karriär negativt om det går illa.

Sociala "hobbies" för kvinnor/män 20 - 35 där man kan träffa en partner börjar jag tro är en väldigt stor myt. Jag kan nämna flertalet förhållanden i min umgängeskrets som träffats via Tinder, men absolut inga som träffats via någon hobby. För de flesta är den mest organiserade hobbyn ett gruppass i veckan på Friskis.
Samma sak där, hobbies attraherar kvinnor och män över alla åldrar och med blandade relationsstatusar.

Så "även för högutbildade" är det intressant, högre utbildning ger inte alltid bättre förutsättningar offline. Och det här är empiriskt från både män/kvinnor i min omgivning. Däremot blir många tillsammans med någon under studierna vilket kan ev. göra att de blir aningen underrepresenterade 25 - 30.

Jag kan förstå att just Tinder har skapat sig ett dåligt rykte och har en stor förbättringspotential, men i grund och botten är idén om nätdejtning fantastisk och passar dagens samhälle perfekt. Inte minst för idag där av 16h vaken tid, 8h går till jobb, 2h pendling, 2h mat, 1,5h träning och resten att leva sitt liv på.

Alla dejtingsidor/appar är dock i grund och botten väldigt lika. Du får en homogen grupp av singlar när din ålder där alla har en rättvis chans att presentera sig själv och sina egenskaper med en räckvidd som enbart begränsas geografiskt. Men sen har jag förstått att framförallt för 18 - 24(?), så matchar inte könens förväntningar på partners och det uppstår en obalans.
Citera
2019-07-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobocoprahWinfrey

För min del är det helt meningslöst. Kul att testa och se hur det går på andra sidan jordklotet och hur tjejer på den sidan är jämfört med svenska tjejer.

Nej det syns inte att man är gold.
Citera
2019-07-22, 12:40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltsbonden
Jag kan förstå att just Tinder har skapat sig ett dåligt rykte och har en stor förbättringspotential, men i grund och botten är idén om nätdejtning fantastisk och passar dagens samhälle perfekt. Inte minst för idag där av 16h vaken tid, 8h går till jobb, 2h pendling, 2h mat, 1,5h träning och resten att leva sitt liv på.
Skulle vända på det och säga att vårt samhälle passar nätdejting perfekt. Det är ju inte nätdejting som det är fel på; det är samhället. Garanterat mindre än åtta timmar sömn då en svensk person i genomsnitt tillbringar sex timmar om dagen på sociala medier. Det är sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in