2018-07-11, 23:02
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
De tränade fitnessbrudarna måste vara de svåraste att ro hem väl? Jag har liksom gått från tjock-mullig/kurvig-smal i mitt tindrande, men har hittills aldrig lyckas sätta en riktigt tränad fitness tjej med riktigt squat-röv, tränade spiror, geting midja etc - allt i ett. Kan tycka smala tjejer kan vara rätt oattraktiva också om de har 0 tillstymmelse till muskler utan bara är ben och det lilla resterande, fett, inget annan komponent liksom

Ja, har tidigare lagt fram en teori om att jag tror att just en riktigt tight kropp är det som genererar absolut mest likes som tjej. Därav blir konkurrensen stenhård.

För killar tror jag motsvarigheten är att ha ett riktigt välsvarvat och maskulint fejs, typ med kraftigt markerade käkben, groomad, skäggstubb etc. Lite orättvist då det är svårare att fixa utan att lägga sig under skalpellen.

Såklart det inte skadar med en rippad kropp, men ser man skev ut i ansiktet så hjälper det föga till skillnad mot brudar som kan lägra rätt snygga killar om de har en perfekt kropp. Är natt och dag i hävstång killar vs tjejer här.

Så ja, träningstjejer är svårare att få fatt i men långifrån omöjliga. Sedan har man ju "inte råd" att ställa såna krav att man bara träffar fitnesstjejer. Då hade man lika gärna kunnat konvertera till guldmunk direkt.
Citera
2018-07-11, 23:34
Bannlyst
Haha, med min "Fake profil" med en någorlunda snygg kille började jag precis prata med en 35årig brud som varit gift i 15 år och nu skilt sig.

Herre min gud vilken skillnad i attityd alltså, mycket trevligare, svarar mycket längre, mer initiativ och håller konversationen igång.

Sen jämför man med fula brudar, men som varit singel länge och "ute på marknaden", mycket mycket sämre attityd och dryga av sig.

Här ser vi vad som händer när en kvinna är singel och knullar med många män, hela hennes attityd förändras och hon blir stroppig, jämfört med en bra kvinna som varit gift under väldigt lång tid, som helt olika människor.
Citera
2018-07-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
För egen del är det dom som går bort 0,5,6,7,9 9 pga att om jag själv är spink känns det bara konstigt med en biff brud, haha.

Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Har samma preferenser som Kroppkakan här.

De "feta" jag träffat från Tinder har uteslutande legat och hoovrat kring 5:an. Anledningen att jag ens hamnar på dejt med dessa kossor är ju att fetman inte har gått så långt, vilket innebär att den lätt kan döljas med rätt utstyrsel, kameravinklar och ljussättning.

Vissa kvinnor i tråden kommer säkert hävda att 5:an är ytterst normal. Ja, det kanske den är såvida man tycker det är normalt att inte träna alls samt sitta och dricka saft o äta bulle dagarna i ända.

Varken de kostvanorna, den livsstilen eller biprodukten i sig (kroppen) är dock något som attraherar mig, men det är ju som sagt min högst personliga åsikt, så det kommer säkert storma in en massa killar här i tråden och hävda motsatsen nu.

Jag tycker verkligen tjejer ska få ha vilken kroppsform de vill i verkliga livet, så lägger inga värderingar i det mer än att det inte är något för mig. Turligtvis finns det ju män som tänder på allt från benrangel till Jabba de Hutt.

Anser att det borde vara högst rimligt att som kille kunna få sitta på sin egen kammare och swipa bort alla 5or ur sin åsyn. Då skulle vi ju inte ens ha den här återkommande diskussionen i tråden! Blir ju däremot helt omöjligt eftersom var och varannan brud pimpar sina bilder för att komma åt de snyggaste killarna som ironiskt nog är rippade på riktigt.

Aha. Trodde era krav var typ 2 och 8 och att allt annat gick bort men då förstår jag bättre.

Jag själv ligger nog någonstans mellan en 3 och en 4. Själv tänker jag 3 men killar ser nog 4 😂😂 jag tycker dock inte alls att jag är smal så jag förstår att över 5 går fetbort om man själv är en tränad person.
Senast redigerad av Lillefisan 2018-07-12 kl. 08:46.
Citera
2018-07-12, 10:26
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillefisan
Aha. Trodde era krav var typ 2 och 8 och att allt annat gick bort men då förstår jag bättre.

Jag själv ligger nog någonstans mellan en 3 och en 4. Själv tänker jag 3 men killar ser nog 4 😂😂 jag tycker dock inte alls att jag är smal så jag förstår att över 5 går fetbort om man själv är en tränad person.

Nej precis, är inga skeva kroppsideal vi snackar om.

Misstänker att 5-orna är överrepresenterade som singlar och på Tinder i synnerhet, eftersom det inte är en jäkel som går fram till dom på stan eller ute på krogen. De ser helt enkelt Tinder som ett verktyg att få in en fot hos dom killar som annars hade ratat dom på studs.

Du verkar ha väldigt bra självdistans. Tror det är supervanligt att tjejer själva identifierar sig som 4-an, men i själva verket är de en solklar 5a. Baserar denna observation på att man på andra dejting-appar/sidor skriver in kroppstyp då de flesta tjejer använder "normal" snarare än "mullig" eller "några kilo extra", trots att man ser direkt på bilderna att det är ett fetto man har att göra med.

För att knyta an till Tinder och med risk att glänta på dörren för en ny Östeuropa-diskussion och få BrunoC's fingrar att återigen dansa Kosack över tangentbordet , men swipar man i Östeuropa ser man titt som tätt att tjejer skriver ut både längd och vikt längst ner i bion, alltså typ "165 / 50". Har väl säkert swipat 20-30k tjejer här i Sverige, men aldrig någonsin sett någon svensk tjej göra det. Trots att tjejer förmodligen inte behöver göra det, så tror jag uteslutande att killar skulle uppfatta det som något positivt dvs en kvalitets-stämpel eller garanti för att man inte slösar sin tid.
Citera
2018-07-12, 10:44
Medlem
Citat:
Du verkar ha väldigt bra självdistans. Tror det är supervanligt att tjejer själva identifierar sig som 4-an, men i själva verket är de en solklar 5a. Baserar denna observation på att man på andra dejting-appar/sidor skriver in kroppstyp då de flesta tjejer använder "normal" snarare än "mullig" eller "några kilo extra", trots att man ser direkt på bilderna att det är ett fetto man har att göra med.

För att knyta an till Tinder och med risk att glänta på dörren för en ny Östeuropa-diskussion och få BrunoC's fingrar att återigen dansa Kosack över tangentbordet , men swipar man i Östeuropa ser man titt som tätt att tjejer skriver ut både längd och vikt längst ner i bion, alltså typ "165 / 50". Har väl säkert swipat 20-30k tjejer här i Sverige, men aldrig någonsin sett någon svensk tjej göra det. Trots att tjejer förmodligen inte behöver göra det, så tror jag uteslutande att killar skulle uppfatta det som något positivt dvs en kvalitets-stämpel eller garanti för att man inte slösar sin tid.

Man vet ju aldrig, jag kanske pendlar mellan en 4 och 5 i verkligheten och jag har noll koll. 😂

Killar skriver nästan alltid ut deras längd och vikt har jag märkt.
Jag har inte gjort det, mest för att jag inte tycker att det säger så mycket.
En tjej kan väga tio kg mer än mig och ändå vara mer fit.
Jag har däremot berättat hur kort jag är 😄
Citera
2018-07-12, 11:30
Medlem
Citat:

Misstänker att 5-orna är överrepresenterade som singlar och på Tinder i synnerhet, eftersom det inte är en jäkel som går fram till dom på stan eller ute på krogen. De ser helt enkelt Tinder som ett verktyg att få in en fot hos dom killar som annars hade ratat dom på studs.

Jag förstår tanken och jag hade nog känt samma sak om jag hade hamnat i samma sits gång på gång. Killar kan svepa bort de som inte passar deras preferenser och de större tjejerna hade matchat med de killar som faktiskt gillar det, inga missförstånd vid en träff där sanningen ändå kommer fram.

Dessvärre så hade nog tjejerna vridit lite på sanningen trots allt. Finns ju en anledning till att de retuscherat bilderna eller väljer att inte visa att de är modellen större, att skriva ut vikten hade nog inte gjort någon större skillnad egentligen.

Att skriva ut längd och vikt förutsätter att tjejerna har en god självkänsla och att de är nöjda med sin kropp för att det ska vara ett fungerande koncept, vilket jag tror att många inte är tyvärr.
Senast redigerad av TG4Y 2018-07-12 kl. 11:43.
Citera
2018-07-12, 11:31
Medlem
Citat:
men swipar man i Östeuropa ser man titt som tätt att tjejer skriver ut både längd och vikt längst ner i bion, alltså typ "165 / 50". Har väl säkert swipat 20-30k tjejer här i Sverige, men aldrig någonsin sett någon svensk tjej göra det.

Var någonstans då? Jag har ytterst sällan sett sådana profiltexter och då har jag ändå varit runt en del. Men visst, i Belgrad/Serbien märkte jag att det var fler som skrev ut det men så är det ju nästan med amazoner.
Citera
2018-07-12, 13:20
Medlem
Zevs1337s avatar
Tjena,

Jag har fått ett par meddelanden från tjejer på Tinder där de öppnar upp med "Matchning tja!" de börjar sedan direkt fråga om semester.

Är dessa bottar?

Har ni varit med om detta?
Citera
2018-07-12, 13:25
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zevs1337
Tjena,

Jag har fått ett par meddelanden från tjejer på Tinder där de öppnar upp med "Matchning tja!" de börjar sedan direkt fråga om semester.

Är dessa bottar?

Har ni varit med om detta?

Låter som inbrottstjuvar som planerar vart dom ska slå till när folk är borta.
Citera
2018-07-12, 13:40
Medlem
Citat:

Enda gångerna jag fått killar komma fram till mej och stöta har varit när jag varit extremt smal eller när jag vägt absolut mest. När jag ligger mittemellan så syns jag inte.
Citera
2018-07-12, 14:02
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Var någonstans då? Jag har ytterst sällan sett sådana profiltexter och då har jag ändå varit runt en del. Men visst, i Belgrad/Serbien märkte jag att det var fler som skrev ut det men så är det ju nästan med amazoner.

Antingen Kiev/Ukraina eller Minsk/Vitryssland. Kommer inte ihåg exakt, men satte GPS'en och svepte på kul när jag var nere i en svacka här hemma och ville boosta mitt självförtroende. Skrev jag var volontär och barn-läkare också så matchningarna haglade in.

Hursomhelst, vet inte huruvida detta kan generaliseras över hela Östeuropa men när du väl påpekar det vill jag inte minnas jag sett det i Finland eller Baltikum. Praktiskt är det i alla fall.
Citera
2018-07-12, 14:10
Medlem
Zevs1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Låter som inbrottstjuvar som planerar vart dom ska slå till när folk är borta.

Nu när du säger det låter det väldigt troligt, tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in