Citat:
Ursprungligen postat av
Lillefisan
Aha. Trodde era krav var typ 2 och 8 och att allt annat gick bort men då förstår jag bättre.
Jag själv ligger nog någonstans mellan en 3 och en 4. Själv tänker jag 3 men killar ser nog 4 😂😂 jag tycker dock inte alls att jag är smal så jag förstår att över 5 går fetbort om man själv är en tränad person.
Nej precis, är inga skeva kroppsideal vi snackar om.
Misstänker att 5-orna är överrepresenterade som singlar och på Tinder i synnerhet, eftersom det inte är en jäkel som går fram till dom på stan eller ute på krogen. De ser helt enkelt Tinder som ett verktyg att få in en fot hos dom killar som annars hade ratat dom på studs.
Du verkar ha väldigt bra självdistans. Tror det är supervanligt att tjejer själva identifierar sig som 4-an, men i själva verket är de en solklar 5a. Baserar denna observation på att man på andra dejting-appar/sidor skriver in kroppstyp då de flesta tjejer använder "normal" snarare än "mullig" eller "några kilo extra", trots att man ser direkt på bilderna att det är ett fetto man har att göra med.
För att knyta an till Tinder och med risk att glänta på dörren för en ny Östeuropa-diskussion och få BrunoC's fingrar att återigen dansa Kosack över tangentbordet

, men swipar man i Östeuropa ser man titt som tätt att tjejer skriver ut både längd och vikt längst ner i bion, alltså typ "165 / 50". Har väl säkert swipat 20-30k tjejer här i Sverige, men aldrig någonsin sett någon svensk tjej göra det. Trots att tjejer förmodligen inte behöver göra det, så tror jag uteslutande att killar skulle uppfatta det som något positivt dvs en kvalitets-stämpel eller garanti för att man inte slösar sin tid.