2019-07-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Du har precis fuckat upp både ditt och din sambos liv pga fylla, men du är ingen alkoholist?
Du har helt rätt om förnekelsen (utan ditt kanske då), kan bara hoppas att din senaste period kanske kan bli den väckarklocka du behöver.

Som tur så är vi inte sambos. Men ja, mer eller mindre så är det väl så. Känns som man behöver en käftsmäll inbland, jag måste krasha totalt. Händer vartannat år eller så det går riktigt snett. Men det här tar fan priset.

Sjukskriver sig från jobbet för att sitta medvetslös i soffan, ja det är nog en sorts alkoholism. Lite därför jag frågar, vill väl höra rakt ut hur jävla illa det är. Brukar aldrig berätta för nån, sitter bara hemma själv en vecka eller två sen går livet vidare när man lyft upp sig.
Citera
2019-07-09, 14:07
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordGlogg
Som tur så är vi inte sambos. Men ja, mer eller mindre så är det väl så. Känns som man behöver en käftsmäll inbland, jag måste krasha totalt. Händer vartannat år eller så det går riktigt snett. Men det här tar fan priset.

Sjukskriver sig från jobbet för att sitta medvetslös i soffan, ja det är nog en sorts alkoholism. Lite därför jag frågar, vill väl höra rakt ut hur jävla illa det är. Brukar aldrig berätta för nån, sitter bara hemma själv en vecka eller två sen går livet vidare när man lyft upp sig.
På din beskrivning, så visst fan är du en alkoholist.
Du kan ju starta en egen tråd i detta delforum och beskriva hur du mår och kanske få bra feedback.
Citera
2019-07-11, 05:06
Bannlyst
Well well.... Från kraftigt alkoholiserad till NOLL alkohol på fem veckor.
Citera
2019-07-11, 12:04
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV

Fan va bra jobbat!
Citera
2019-07-11, 15:59
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Har du varit nykter i fem veckor eller har du trappat ner till noll alkohol under fem veckors tid?

Oavsett så är det mycket bra jobbat min vän.
Citera
2019-07-11, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Fan va bra jobbat!
Tack! Känns så jävla bra. Känner mig pigg och kvickare i tanken.

Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Har du varit nykter i fem veckor eller har du trappat ner till noll alkohol under fem veckors tid?

Oavsett så är det mycket bra jobbat min vän.
Jag drack mindre och mindre för varje vecka tills jag nu är på noll. Bara varit nykter några dagar, nu är det bara att fortsätta så här! Tack!
Citera
2019-07-12, 21:24
Medlem
[quote=DEPRESSIV|68081309]Tack! Känns så jävla bra. Känner mig pigg och kvickare i tanken.

Starkt jobbat tycker du ska ge dig en klapp på axeln. Annars kan jag ge dig en klapp på axeln hehe hur som helst grymt jobbat! 😊
Citera
2019-07-12, 23:33
Bannlyst
[quote=Kipdrordy92|68089190]
Citat:
Tack! Känns så jävla bra. Känner mig pigg och kvickare i tanken.

Starkt jobbat tycker du ska ge dig en klapp på axeln. Annars kan jag ge dig en klapp på axeln hehe hur som helst grymt jobbat! 😊
Kipdrordy92, tack så mycket! Inte mått så här bra på länge!

Edit: Det blev jätteskumt med citeringen.
Citera
2019-07-12, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy92

Tack så mycket, jag har inte mått så här bra på länge!

Edit: Sorry mod, dubbelpost pga citeringen var konstig.
Citera
2019-07-14, 23:30
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Skitbra.
Kram.
Citera
2019-07-21, 12:53
Medlem
Citat:

Bra jobbat Dep. Du bör vara stolt över dig själv. Grattis och håll dig till det nyktra kompis.

Jag klarade 3 veckor sedan blev det ett litet återfall. Inte katastrofalt eftersom jag kan kontrollera drickandet och sluta nu hoppas jag.

Det är det som är den stora utmaningen, att inte börja dricka när kroppen börjar återhämta sig.
Första veckorna går man runt som "Ozzy Osbourne" i en abstinens dimma och sedan när solen börjar skina igen börjar suget komma igen.
3 veckor sedan jag slutade cold turkey, ej gravt alk som Dep men dock många decennium av mer eller mindre dygnet runt drickande.

Nu är det bara att glömma fadäsen och komma igen.
Trötthet, yrsel , panikångest och givetvis de andra vanliga symptomen har funnits hela tiden, nu var bara trötthet och orkeslösheten närvarande innan återfallet. Denna gång var det dock lite annorlunda. Jag sov väldigt bra och inga mardrömmar eller uppvaknanden varannan kvart som vid tidigare cold turkey avslut. Svettningarna hängde givetvis med hela resan. Undrar vad den goda sömnen helt plötsligt beror på?
Tack alla i tråden för inspiration, speciellt tack till Kalvstek.
Ta hand om er själva och era nära och kära.
Citera
2019-08-10, 15:19
Medlem
NaZdravis avatar
Inte en droppe på fem veckor nu.
Körde tre vita månader i höstas men då var det mer ett slags "test" där jag mer eller mindre räknade ner dagarna till att dricka igen.

Nu är det annorlunda, jag har sakta men säkert tröttnat på skiten under de senaste två åren, dragit ned ned på konsumtionen periodvis, föreslagit nyktra aktiviteter för vänner/släktingar osv.

Min far är nykter alkoholist, min farfar är det också och min gammelfarfar var tydligen alkis med.
Jag har i princip aldrig druckit på vardagar eller haft något direkt sug till vardags heller, kan ha alkohol hemma som står i veckor och jag tänker inte på det alls.
Men när jag väl tar en öl så är det som att tända en eld, jag blir besatt efter nästa öl och nästa....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in