2020-02-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarn5818
Drick inte kaffe om du du kan lita låta bli. Dricker enbart kaffe på morgonen och tycker det funkar bättre efter ett tag då.
Du kommer kunna vänja dig.Nu dricker jag kaffe men est sporadiskt.

Men du. Har du alltid vart sån att du ibland är jättetrött och nästa uppåt, nästan manisk eller är svängingarna mellan uppe nere-perioderna långa? Nån diagnos?

Önskar dig det samma.

Du kan skriva till mig privat om det är så att du har andra funderar. eller om du var nyfiken på varför jag undrade om dina svängningar och diagnos.

Ha det så fint så länge. // Sotis

Blir ofta trött under eftermiddagen nu svänger allt rätt mycket mer trött än vanligt känns som jag håller på att somna hela tiden sjukt störigt. vecka 2 snart klar vill bara sova hela tiden har ingen energi alls vet inte hur man löser detta så man blir lite piggare? Kanske en period så här i början utan alkoholen? jag är inte manisk eller bipolär tror jag. Känner inte igen de här svängningarna
Citera
2020-02-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoid-Android
Blir ofta trött under eftermiddagen nu svänger allt rätt mycket mer trött än vanligt känns som jag håller på att somna hela tiden sjukt störigt. vecka 2 snart klar vill bara sova hela tiden har ingen energi alls vet inte hur man löser detta så man blir lite piggare? Kanske en period så här i början utan alkoholen? jag är inte manisk eller bipolär tror jag. Känner inte igen de här svängningarna

Nej om du inte känner igen detta så har du nog inte bipolär. Jag har bipolär typ 2 men jag har ju haft de där svängningarna hela livet, ffa från tonåren och uppåt.

Vad äter du för medicin då? Nån som är ändrad efter du slutade dricka?
Jag känner ju av min medicin på ett annat sätt när jag inte dricker än när jag gör det.
Att du är trött är väl egentligen inte så konstigt. Jag blir väl också det men ffa är allt så jäääääääävla tråkigt. Vad man än gör nästan.
Enda gångerna jag känner nån form av lycka är när jag har min son.

Kom precis hem till ett utkylt hus, bärs och annat i kylen. Ska försöka hålla mig tills imorrn. Lite i taget. Annars klarat mig utan sen i onsdags.

Kämpa på!
Citera
2020-02-22, 21:55
Medlem
Voelsens avatar
Jag sköter det ganska bra numera. 8 folköl varje kväll efter jobbet.
Citera
2020-02-23, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarn5818
Nej om du inte känner igen detta så har du nog inte bipolär. Jag har bipolär typ 2 men jag har ju haft de där svängningarna hela livet, ffa från tonåren och uppåt.

Vad äter du för medicin då? Nån som är ändrad efter du slutade dricka?
Jag känner ju av min medicin på ett annat sätt när jag inte dricker än när jag gör det.
Att du är trött är väl egentligen inte så konstigt. Jag blir väl också det men ffa är allt så jäääääääävla tråkigt. Vad man än gör nästan.
Enda gångerna jag känner nån form av lycka är när jag har min son.

Kom precis hem till ett utkylt hus, bärs och annat i kylen. Ska försöka hålla mig tills imorrn. Lite i taget. Annars klarat mig utan sen i onsdags.

Kämpa på!

Aha Ok jag förstår vad jobbigt De har utrett flera gånger bipolär men är mer åt ångest depression därför jag dricker har druckit som medicin för att få må bra i stunden den snabba vägen du vet. Jag har ju tagit antabus nu 3 gånger i veckan är väl bara det som har ändrats. Senaste dagarna har varit ett helvete för kan inte hålla mig vaken nu studerar jag lite också ämnen som jag på senare tid fattat stort intresse för också det är på distans och har böcker att läsa hemma men måste gå och vila hela tiden känner mig så utmattad kastar mig i soffan 2 ibland 3 gånger om dagen fast jag sovit under natten Jag hoppas detta är övergående. Ska nog börja med lite motion nu. Kanske hjärnan saknar dopamin, endorfiner som alkoholen tillfälligt gav sitter o funderar på det...?

Jag saknar öl ibland känner jag nu så här i början men inte galet sugen faktiskt, var nyligen ute också på restaurang med vänner och folk drack öl ,jag tog en cola så det funkade faktiskt helt Ok. Var ganska intressant att titta på för de drack väl 3 öl totalt typ under middagen och dessert med kaffe folk satt och pratade diskuterade olika saker det var helt normalt sen var det ju klart och folk började röra sig hemåt...De var alltså nöjda där och kände inte sug efter mer...Hade det varit jag hade jag nog druckit 5 st och velat fortsätta hälla i mig mer efter... Aja det är som det blivit och bara acceptera. Jag är glad att vara nykter nu iaf imorgon ska jag gå en lång promenad och försöka läsa lite mer.
Hej så länge, Ha en trevlig helg
Citera
2020-02-23, 05:40
Bannlyst
Skrev tidigare i tråden om min framgångshistoria.

Var ren i ca en månad och mådde bättre än någonsin, det mesta av ångesten försvann och livsgnistan började komma tillbaka sakta men säkert. Och nu den senaste veckan så var det så jävla många stressmoment som radades upp efter varandra, problem med jobbet, problem ekonomiskt, problem med tjejen, bråk med grannen osv, och jag bara kände att jag behövde ett rus för att glömma bort allt, "bara en gång".

Nu är jag inne på tredje dagen med dagligt drickande, porrberoendet har också kommit tillbaka.. helt slut och bränd i skallen igen...

Man är fan så jävla dum så att klockorna stannar, samma jävla visa varje jävla gång. En hel jävla månad var jag ren och livet började kännas kul... och nu är man tillbaka på ruta ett igen, fy fan alltså
Senast redigerad av BarackNobama 2020-02-23 kl. 05:43.
Citera
2020-02-23, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiderman90
Aha Ok jag förstår vad jobbigt De har utrett flera gånger bipolär men är mer åt ångest depression därför jag dricker har druckit som medicin för att få må bra i stunden den snabba vägen du vet. Jag har ju tagit antabus nu 3 gånger i veckan är väl bara det som har ändrats. Senaste dagarna har varit ett helvete för kan inte hålla mig vaken nu studerar jag lite också ämnen som jag på senare tid fattat stort intresse för också det är på distans och har böcker att läsa hemma men måste gå och vila hela tiden känner mig så utmattad kastar mig i soffan 2 ibland 3 gånger om dagen fast jag sovit under natten Jag hoppas detta är övergående. Ska nog börja med lite motion nu. Kanske hjärnan saknar dopamin, endorfiner som alkoholen tillfälligt gav sitter o funderar på det...?

Jag saknar öl ibland känner jag nu så här i början men inte galet sugen faktiskt, var nyligen ute också på restaurang med vänner och folk drack öl ,jag tog en cola så det funkade faktiskt helt Ok. Var ganska intressant att titta på för de drack väl 3 öl totalt typ under middagen och dessert med kaffe folk satt och pratade diskuterade olika saker det var helt normalt sen var det ju klart och folk började röra sig hemåt...De var alltså nöjda där och kände inte sug efter mer...Hade det varit jag hade jag nog druckit 5 st och velat fortsätta hälla i mig mer efter... Aja det är som det blivit och bara acceptera. Jag är glad att vara nykter nu iaf imorgon ska jag gå en lång promenad och försöka läsa lite mer.
Hej så länge, Ha en trevlig helg

Bara att gratulera att du lyckades med nåt så stort!

När jag är som värst nerdeppad så blir jag också väldigt trött men är mer utmattning fysiskt, inte sådär. Motion är en jättebra grej men själv har jag svindålig disciplin. Hjälper inte att jag vet att jag mår jättemkt bättre efteråt.

Lyckades väl inte helt enligt plan men har vart rätt lugnt ändå.

Önskar dig en bra söndag
Citera
2020-02-23, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarackNobama
Skrev tidigare i tråden om min framgångshistoria.

Var ren i ca en månad och mådde bättre än någonsin, det mesta av ångesten försvann och livsgnistan började komma tillbaka sakta men säkert. Och nu den senaste veckan så var det så jävla många stressmoment som radades upp efter varandra, problem med jobbet, problem ekonomiskt, problem med tjejen, bråk med grannen osv, och jag bara kände att jag behövde ett rus för att glömma bort allt, "bara en gång".

Nu är jag inne på tredje dagen med dagligt drickande, porrberoendet har också kommit tillbaka.. helt slut och bränd i skallen igen...

Man är fan så jävla dum så att klockorna stannar, samma jävla visa varje jävla gång. En hel jävla månad var jag ren och livet började kännas kul... och nu är man tillbaka på ruta ett igen, fy fan alltså

Du har säkert hört det förut men man ska inte tänka på att man misslyckats utan på att du faktiskt vart nykter en hel månad! Klarade du en månad klarar du en till.
Citera
2020-02-25, 00:41
Medlem
AnkeborgBombares avatar
För två veckor sedan gav jag mig fan på att jag skulle minska mitt drickande och "bara" dricka på helgerna. Jag drog ner på gymmet men två dagar senare höll jag på att dö av tristess på kvällarna så jag drog till systemet och köpte en platta och har varit full varje dag sedan dess.

Har druckit varje dag i två år, med några undantag, och blir stupfull varje gång. Det största problemet är tristessen jag får när jag sitter hemma nykter. Någonting i mig säger att det är mer värt att bli full och ha lite kul än att sitta och rulla tummarna. Har inga intressen jag kan ägna mig åt på kvällarna.

Går upp i vikt och pengarna försvinner. Blir oftast 4-5 plattor i veckan och då dricker jag endast 7.0% öl.

Vantrivs på jobbet och med livet i övrigt så drickandet blir symptombehandling tills saker ordnat upp sig. Samtidigt har jag ingen aning om vilken väg jag ska gå, vad jag vill jobba med eller göra med livet.

Vet inte ens vart jag ska börja, känns hopplöst
Senast redigerad av AnkeborgBombare 2020-02-25 kl. 00:45.
Citera
2020-02-25, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkeborgBombare
För två veckor sedan gav jag mig fan på att jag skulle minska mitt drickande och "bara" dricka på helgerna. Jag drog ner på gymmet men två dagar senare höll jag på att dö av tristess på kvällarna så jag drog till systemet och köpte en platta och har varit full varje dag sedan dess.

Har druckit varje dag i två år, med några undantag, och blir stupfull varje gång. Det största problemet är tristessen jag får när jag sitter hemma nykter. Någonting i mig säger att det är mer värt att bli full och ha lite kul än att sitta och rulla tummarna. Har inga intressen jag kan ägna mig åt på kvällarna.

Går upp i vikt och pengarna försvinner. Blir oftast 4-5 plattor i veckan och då dricker jag endast 7.0% öl.

Vantrivs på jobbet och med livet i övrigt så drickandet blir symptombehandling tills saker ordnat upp sig. Samtidigt har jag ingen aning om vilken väg jag ska gå, vad jag vill jobba med eller göra med livet. Vet inte ens vart jag ska börja, känns hopplöst

Har vart där jag med ju. Det stämmer att allt är så tråkigt. El inte så tråkigt utan SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt.

Börja med att byta jobb. Vet ju inte vad du gör och om det är lätt att bara byta till nåt annat men har själv bytt många gånger men är bara ett jag blivit uppsagd på, indirekt av det. Jag ledsnar lite för fort. Det allra bästa företaget jag jobbat gick i konkurs (10år sen) och då höll jag mig på veckorna men var värt det för att orka med jobbet o för att jag ville göra ett bra jobb. Då mår man mycket bättre. Sen följe massa olika på ett gäng pajasfirmor där jag inte mått bra, och då börjat smygsupa igen osv. när jag äntligen hittade ett annat jobb som jag mådde bra på visade det sig att jag fick gå pga arbetsbrist efter provanställningens slut. Summan av det röriga tjackinlägget är iaf att man ska ta det lugnt och inte vara rädd för att byta jobb om det gör att man mår bättre o mår man bättre är riksken mindre att man trillar dit igen.
Citera
2020-02-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkeborgBombare

Vantrivs på jobbet och med livet i övrigt så drickandet blir symptombehandling tills saker ordnat upp sig. Samtidigt har jag ingen aning om vilken väg jag ska gå, vad jag vill jobba med eller göra med livet.

Vet inte ens vart jag ska börja, känns hopplöst

Klart livet känns trist utan alkohol.. Du är ju van att dricka så du har ju glömt bort hur det är att leva nykter. Visst fan känns det tomt och tråkigt i början, men ge det lite tid nykter.. Stå ut med tristessen.. Snart nog så vänjer du dig vid nykterheten och börjar känna glädje även utan alkohol.
Citera
2020-03-02, 10:51
Medlem
Hur har det gått då? Nykterhet?
Citera
2020-03-02, 21:56
Medlem
SvaneGunds avatar
Tjena!

Jag är sjukskriven från jobbet på grund av vantrivsel, ångest och depression och får min första sjukpenning nu i veckan. Det är hälften av min lön så jag måste börja snåla rejält på allt jag köper men det är svårt när man är alkis.

I morgon planerar jag att ha min sista fylla för att spara pengar då alkoholen tar en stor del av min inkomst.

Så jag söker lite tips på hur man ska klara sig utan alkohol, speciellt när man är sjukskriven och sitter hemma dag ut och dag in. Har provat att vara nykter ibland men efter en dag så är jag så uttråkad så jag drar iväg till systemet och, enligt mig, räddar kvällen.

På sommaren har jag en del intressen men den här dystra årstiden har jag absolut ingenting att göra, varesig ute eller inne.

Antar att första dagarna som nykter är värst så jag tar gärna emot massa tips på vad fan man ska göra om dagarna. Gångerna jag försökte bli nykter så köpte jag massa chips för att ha något att längta till på dagarna men det är ju inte hälsosamt alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in