2022-10-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Jag kommer dra ner på det markant nu när jag bytar land. Helt tror jag blir svårt. Men om så krävs kan det ju bli så.
Oj, stor omställning! Men bra att du drar ner på skiten, vet hur svårt det är. Kämpa på!
Citera
2022-10-08, 15:21
Medlem
AceOfHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det tar ett par dagar. Du kan inte då du dricker på helgen?

Har du några planer i morgon?
Jag bor i Thailand just nu vilket inte gör det lättare precis. Här finns alkohol överallt.
Citera
2022-10-08, 15:22
Medlem
AceOfHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Oj, stor omställning! Men bra att du drar ner på skiten, vet hur svårt det är. Kämpa på!
Ja det kommer bli väldigt tufft, vet ej om jag klarar det men måste försöka..
Citera
2022-10-08, 15:32
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Jag bor i Thailand just nu vilket inte gör det lättare precis. Här finns alkohol överallt.
Allt beror på din vilja och motivation. Är du motiverad?
Citera
2022-10-08, 15:46
Medlem
AceOfHazes avatar
Citat:
Allt beror på din vilja och motivation. Är du motiverad?
Om jag byter miljö är jag det. Det är tufft att köra runt här i jobbet och passera 100 tals personer som sitter ut mot gatan med en kall. Samt att det säljs överallt till ett billigt pris.
Mentaliteten här är så annorlunda och att ta en öl till lunch är nästan normalt.
Hemma i Sverige är det lättare. Där är det inte lika accepterat.
Jag dricker ju definitivt mindre på mina besök till Sverige, typ på helgen.
Är jag motiverad? Jag tror det. är jag stark nog att motså frestelsen? Tveksamt, men måste försöka.
Citera
2022-10-08, 15:49
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Om jag byter miljö är jag det. Det är tufft att köra runt här i jobbet och passera 100 tals personer som sitter ut mot gatan med en kall. Samt att det säljs överallt till ett billigt pris.
Mentaliteten här är så annorlunda och att ta en öl till lunch är nästan normalt.
Hemma i Sverige är det lättare. Där är det inte lika accepterat.
Jag dricker ju definitivt mindre på mina besök till Sverige, typ på helgen.
Är jag motiverad? Jag tror det. är jag stark nog att motså frestelsen? Tveksamt, men måste försöka.

Det är du som sätter målen. Frestelsen finns överallt, lätt att skylla på tillgänglighet, men vi båda vet att det är för enkel ursäkt.
Citera
2022-10-08, 19:01
Medlem
AceOfHazes avatar
Citat:
Det är du som sätter målen. Frestelsen finns överallt, lätt att skylla på tillgänglighet, men vi båda vet att det är för enkel ursäkt.
Ja så är det väl. Ingen ursäkt bara bortförklaring. Man lever ju i en förnekelse.
Citera
2022-10-09, 12:55
Medlem
Haft ett race igen med starkcider och massa vin. Idag ska jag inte dricka något men kommer ha världens abstinens. Jag måste orka igenom detta helvete igen.
Citera
2022-10-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabbi
Haft ett race igen med starkcider och massa vin. Idag ska jag inte dricka något men kommer ha världens abstinens. Jag måste orka igenom detta helvete igen.
Usch, kämpa på!

Blev det något snack med partnern?
Citera
2022-10-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Usch, kämpa på!

Blev det något snack med partnern?

Nej har inte berättat för partner. Vill inte han får reda på att jag är alkoholist. Måste och ska fixa detta själv.
Citera
2022-10-09, 14:15
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Nej har inte berättat för partner. Vill inte han får reda på att jag är alkoholist. Måste och ska fixa detta själv.
Rök en holk. Det brukar jag göra.
Så blir du inte så stirrig menar jag.
Citera
2022-10-09, 14:29
Medlem
Citat:
Förstår precis hur du känner. Känpa på!

Har själv kollat lite på självhjälpsgrupper, "AA fast inte AA" så att säga. Tror det hade varit gött att bara sitta med andra som är i samma sits och tjöta. Inte precis som att det är nåt man tar upp på fikarasten på jobbet liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in