Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-01, 21:07
Medlem
federeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Körde ihop sig!
Blev ett 3-dagars race!

Suck! Vissa dar önskade man att en Magnum 44 låg i byrålådan!

Visst gör man! Fan det är inte lätt att sluta dricka, 2 veckor dagligen stupfull för mig nu. Kanske man borde överväga behandling igen. Man blir inte gammal annars...
Citera
2015-11-02, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av federeX
Visst gör man! Fan det är inte lätt att sluta dricka, 2 veckor dagligen stupfull för mig nu. Kanske man borde överväga behandling igen. Man blir inte gammal annars...

Känns som att Liemannen stirrat lite extra över axeln den senaste veckan.
Tankar går till Stephen Kings "Varsel".

Är nog inte meningen att man ska bli gammal. Då jag inte har varken familj eller nära vänner (Förutom1) så är det nog lika bäst så. Inte så mycket att se fram emot!
Citera
2015-11-02, 19:42
Medlem
Snart 13 mån.sedan mitt senaste och förhoppningsvis sista återfall

Funkar riktigt bra nu men drömmer fortfarande ibland om alkohol
Senast i natt var jag och köpte Sofiero 7,5% I nån slags varuautomat

Riktigt skumma drömmar.Skönt att vakna upp och inse att allt bara var en dröm
Citera
2015-11-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Känns som att Liemannen stirrat lite extra över axeln den senaste veckan.
Tankar går till Stephen Kings "Varsel".

Är nog inte meningen att man ska bli gammal. Då jag inte har varken familj eller nära vänner (Förutom1) så är det nog lika bäst så. Inte så mycket att se fram emot!

Säg inte så, du är nog bara deppig pga alkoholen, tycker själv att jag får längre perioder av deppighet för varje år som går...
Jag har inte heller många vänner men är nöjd med livet ändå, så länge jag är någorlunda nykter iaf!

Jag hade också skumma drömmar ett tag, drömde att jag drack öl utomhus på nån fest och sen kom jag på att det var jävligt dumt så jag kastade ölen i en kontainer som mystiskt dök upp bredvid mig! När jag vaknade hade jag ångest över att jag hade druckit igen, tills jag upptäckte att det var en dröm
Citera
2015-11-03, 04:51
Medlem
downies avatar
Har själv varit ivrig alkoholkonsument i tio år och bland annat hamnat på sjukhus två gånger, akut-psykvården två gånger och arresten en gång på grund av det. Har efter många om och men bestämt mig (Var jag som tog beslutet för mig själv vilket var det viktigaste) att vara helt ren i framtiden då alkoholen bara skapat fysisk och psykisk smärta för mig. Har efter 60 dagar nykter lärt mig mycket nya saker om mig själv, har aldrig varit nykter i närheten av så här längre förut och ibland tror jag att jag stannade i min utveckling för tio år sedan på grund av det, så jag har mycket att ta igen.

Om det finns folk där ute som vill sluta, Ta kontakt med någon, det är för det mesta otroligt svårt att klara detta själv.
Citera
2015-11-09, 23:20
Medlem
TonyTucks avatar
Druckit alkohol i alla dess former sedan början på detta året (handsprit i värsta fall). Började min alkholkarriär året innan men just idag känner jag att det är nog. Ska dricka slut på flaskan idag och sedan är det nog. Finns ingen direkt anledning att jag skriver detta, mest bara för mig själv. Kommer köra med baclofen om det blir för jobbigt.. dock hört att AT:n på baclo är värre än alkohol så kommer ta det lugnt.
Ser inte vardagssupandet som den värsta utmaningen, utan "festsupandet" dvs vid högtider, efter 2 öl (att inte dricka alkohol vid dessa tillfällen ses som onormalt inom släkt/familj) kan jag inte sluta.
uppskattar alla tips och trix
mvh Tonytuck
Senast redigerad av TonyTuck 2015-11-09 kl. 23:22.
Citera
2015-11-10, 01:33
Medlem
SnusandeMumriks avatar
Nu har det gått fem månader sedan jag gick ut till vänner, kolleger och familj och sade att jag skulle sluta dricka. Men det har varit lite sisådär med den saken vill jag lova. Jag har inte druckit i sällskap med andra, det stämmer, jag har flyttat allt mitt drickande till hemmet i stället.

Jag är lite osäker på hur jag ska göra hädanefter. Min omgivning svalde min nykterism med hull och hår och om det inte vore för att jag redan berättat hur det ligger till för mina närmaste hade ingen anat något. Jag älskar det för mycket, samtidigt som jag ibland känner att det sliter på en - när jag dricker som mest sänker jag en spritflaska om dagen.

Ingenting gott kommer komma från mitt drickande, men för att ge upp det helt måste man verkligen ha viljan till att göra det och den viljan saknar jag.

Träning fungerade senast jag hade uppehåll. Det är nog hög tid att börja med det igen.
Citera
2015-11-10, 11:08
Medlem
Gosifs avatar
Över två veckor sen nu. Jag är inte alkoholist men får extrem migrän efter mycket drickande så jag har tröttnat på det.. Sist höll jag mig i 130 dagar, drack en hel del. Sen kom vecko-migränen tillbaka.
Citera
2015-11-10, 16:01
Medlem
ThaliaModestos avatar
Jag har varit nykter i en månad nu. Hade väl inte speciellt stora problem men varningsklockorna ekade i mitt huvud. Provade att gå ut på krogen nykter en gång, det var som förväntat jättehemskt. Har blivit en riktig helginnesittare. inser verkligen att jag måste komma ut och göra lite saker och inte bara sitta hemma och stirra på en skärm. Allt känns både bra och dåligt!
Citera
2015-11-10, 23:18
Medlem
federeXs avatar
Nu har jag inte druckit på 2 dagar, skönt! Använder cannabis på kvällarna för att få sova, ska sluta på söndag med det också. Sen är det bara en dag i taget som gäller.
Citera
2015-11-14, 09:04
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av federeX
Nu har jag inte druckit på 2 dagar, skönt! Använder cannabis på kvällarna för att få sova, ska sluta på söndag med det också. Sen är det bara en dag i taget som gäller.

Helt rätt att lägga ner rökat, blir som att gå från gin till whiskey annars. Att ta det en dag i taget är helt avgörande för mig och efter otaliga försök och år där jag försökte bli nykter hittade jag en metod, eller hittade den mig kanske, som fungerar.

Har idag varit nykter 1765 dagar och som det känns idag tänker jag verkligen inte kliva tillbaka. Hur jag känner imorgon har jag ingen aning om så varför ödsla energi på det?

Styrkekramar till er alla här som kämpar. Det är aldrig försent för förändring hur jävligt och omöjligt det än känns. ALDRIG!
Senast redigerad av Moparornocar 2015-11-14 kl. 09:18.
Citera
2015-11-15, 00:06
Medlem
Laroque32s avatar
Hej o hå snart 7 månader och 2 veckor. Går nu en 12 stegs kurs på 1 år genom öppenvården. Har bara varit där 3 veckor hittills och det är 1,5 timme 3 dagar i veckan. Tycker än så länge det känns bra faktiskt, vi är väl en 8 stycken och alla har vi samma problem satt säga Nu hade jag en i min grupp som också varit nykter lika länge som mig vilket var rätt kul då vi kunde prata rätt mycket om hur resan varit bland annat, nu i veckan kom hon inte , då visade det sig att hon tagit ett återfall. Jag tänkte då att okej, hon super nu i 2 dagar sen kommer hon tillbaka med nya friska tag. Men så var inte fallet. En annan i vår grupp fick ett återfall efter att ha varit nykter i 5 år. Då söp han ett år och slutade sen igen o har nu varit nykter i 11 månader o han hoppade också på denna grupp nu precis om jag.

Jag kan ärligt säga att jag "tror" att jag kan dricka några öl nu på julafton, men min drog/alkohol terapeut och dom gruppen tycker jag är galen som tänker tanken. Men vadå då dricker jag bara julafton sen får jag väl ta antabus om de blir tufft?
Räknas de som återfall då om jag dricker en dag???
Och ni andra som kämpar med nykterheten, när ni haft återfall, hur länge varade den tiden ni drack???

Kämpa på gott folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in