Hej o hå snart 7 månader och 2 veckor. Går nu en 12 stegs kurs på 1 år genom öppenvården. Har bara varit där 3 veckor hittills och det är 1,5 timme 3 dagar i veckan. Tycker än så länge det känns bra faktiskt, vi är väl en 8 stycken och alla har vi samma problem satt säga

Nu hade jag en i min grupp som också varit nykter lika länge som mig vilket var rätt kul då vi kunde prata rätt mycket om hur resan varit bland annat, nu i veckan kom hon inte

, då visade det sig att hon tagit ett återfall. Jag tänkte då att okej, hon super nu i 2 dagar sen kommer hon tillbaka med nya friska tag. Men så var inte fallet. En annan i vår grupp fick ett återfall efter att ha varit nykter i 5 år. Då söp han ett år och slutade sen igen o har nu varit nykter i 11 månader o han hoppade också på denna grupp nu precis om jag.
Jag kan ärligt säga att jag "tror" att jag kan dricka några öl nu på julafton, men min drog/alkohol terapeut och dom gruppen tycker jag är galen som tänker tanken. Men vadå då dricker jag bara julafton sen får jag väl ta antabus om de blir tufft?
Räknas de som återfall då om jag dricker en dag???
Och ni andra som kämpar med nykterheten, när ni haft återfall, hur länge varade den tiden ni drack???
Kämpa på gott folk