Citat:
Ursprungligen postat av
Azril
Jag håller med dig Skaraborg, han har rätt till en trivsam ålderdom men jag hoppas såvida han är i livet att han har välvilligheten att still nyfikenheten hos oss med att släppa iallafall en friserad version om livet de levde och alla de olika händelserna som ledde till att de försvann.
Märkligt är väl en underdrift om han vill hålla sig anonym!
Det var väl vid detta tillfälle som ett (kanske två) vittne påstod sig ha sett honom cykla i kvarteret där hans mor bodde?
Varför skulle det vara intressant att hålla koll på honom? I bästa välvilja för att av hänsyn till Kjell-Åke se till att pojken inte klåpade till det eller för att styra upp det ifall han hamnade på dåligheter?
/Azril
Vi är helt överens gällande detta.
Det vittnen som såg den här personen vid Torpahallen i Vänersborg och som kom att kallas för "Cykelmannen" sågs av flera olika personer. Vid första tillfället var det två kvinnor. Vid det andra tillfället var det en kvinna och en man. Den kvinnan som såg honom den andra gången var också med ett se honom första gången. Hon kom därmed att få se honom två gånger och kunde därför studera honom väl.
Det är en bra fråga. Inte så att någon skulle ligga med kikare utanför där sonen idag bor men ett visst intresse bör allt Kjell-Åkes son ha. Kom ihåg att ca 20 år efter faderns försvinnande så talade hamnarbetarna om sonen. Därtill kommer det anonyma brevet som han erhöll som var åratal efteråt såsom jag har fattat det.
Kanske tror personer att sonen sitter på mer uppgifter än vad han gör och att han inte klåpar till det? Kanske finns misstankarna att fadern har, eller kommer, sätta sig i kontakt med honom? Så nog tror jag Kjell-Åkes son kan ännu idag vara av ett visst intresse för oss okända personer.