Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Det är mycket svårt att föklara.
Vad skall sägas? Skulle Kjell-Åke möta sin son och sin syster så är det två främlingar han möter och de i sin tur möter också en främling. Jag undrar om hans syster kan ha större förståelse än hans son?
Nu har Nisse Åström ånyo postat en lång kommentar på Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=CQkWHYhkCuQ
"Nisse Åström
för 11 timmar sedan
@intresserad av fakta de som var med befann sig i samma lokal och råkade höra delar av vad gay sa, strax efter så var de ett par styckna som ringde var sitt samtal och polisen kunde senare gripa 2 av de andra rånarna. 2 av varandra oberoende uppgifts lämnare hade gått förbi huset som gay bodde i och hört ljudet av slagsmål sent på kvällen bara någon dag eller 2 efter han varit på caffe mården.
de skulle göra en avlednings manöver för att polisen skulle vara upptagna med annat så rånarna skulle få jobba ostört men de kom inte att ske. brevet har samband med rånet utan de minsta tvekan
vi har sett bilder på ett forum på flera volvo pv som varit mörk blåa. en utav dem sticker ut på de viset att chassi nummer plåten syns hyfsat bra på bilden och de 4 sista siffrorna är samma som den midnattsblå. vi ha fått kontakt med fotografen som lovat att ta oss med till den så att vi får kika på den vilket kommer att bli mycket intressant. sedan så är det så här att det var knappt någon i norra sverige som hört talas om detta vilket inte är något som vi är förvånade över så där kunde dem ju böra ett nytt liv utan större problem.
vi har oxå fått en fantastisk hjälp av en pensionerad polis som är släkt med en av oss som pysslar med detta & en del okända uppgifter har vi fått tag på den vägen. kan säga att personen ifråga har oxå satt sig in i de här vilket är till mycket stor hjälp. att den midnattsblå är i norra delen av sverige är det bra mycket som pekar på å de har vi varit 99% säkra på en längre tid. så de är bara en tidsfråga innan vi hittar den."
Mmm, jo, nu känns det väl mest som att någon har läst tråden och kanske lite om grodmansrånet och sedan sammanställer det med generella beskrivningar och backar upp det med "att vi vet".
Nisse Åström:s inlägg var ganska intressanta i början men att bara komma med gamla saker och sedan säga att de vet håller inte riktigt.....
Jag tycker att "Intresserad av fakta":s frågor i dennes sista inlägg (den 1 juli 2019) är synnerligen intressanta, kommer det svar på de frågorna som verkar trovärdiga och som kan förklara vissa frågetecken så är det genast mycket mer intressant.
Nisse Åström gör en stor affär över att han inte kommer att skriva ut det "nya" namnet på Kjell-Åke vilket jag inte tycker är så mycket att bråka om då ingen är intresserad av att störa den ålderdom Kjell-Åke kan tänkas avnjuta. Dock röner övriga händelser att stort allmänintresse och borde iallafall i friserad form kunna delges allmänheten.
Det bästa kanske vore om någon av de som har funnits med länge fick tillgång till namnet (utan att röja det för allmänhet) och sedan kunde göra lite eftersökningar och kontrollera huruvida det stämmer och med identiteten kunde kolla upp om den var ny/lånad/snodd samt hur Kjell-Åke fick den, detta kunde ta död på många ämnen som har vållat stora och heta diskussioner i gruppen.
Att Kjell-Åke fortfarande efter dessa år skulle ha Volvon i sin ägo finner jag ganska osannolikt, när det begav sig så kunde bilen användas helt fritt då den inte var efterspanad eller av intresse för bylingen (de enda som kunde ha intresse ifall bilen syntes till var väl Gay:s syster och Kjell-Åke:s flickvän) men i dagsläget så kan det ju bli rätt besvärliga frågor om det visar sig att man sitter på bilen som Dahlsjö gänget använde sig av varvid jag tror att bilen (tyvärr) är försvunnen.
Skulle bilens historia dock skymta dagens ljus så skulle jag mer än gärna ta del av den
Azril