Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Om jag är retarderad? Det är du som stolt proklamerar att du har kommit på att en cykel är mindre än en bil som om det skulle vara någon nyhet.
Jag skall försöka förklara på ett lämpligt sätt för dig: ja, en cykel är mindre än en bil, men den är också långsammare, mindre lämplig att transportera passagerare och tung last, dessutom drivs den av en människa vilket gör den olämplig om man har ett jobb där man till exempel har kostym och inte är svettig.
Därför är det orealistiskt att alla som åker bil skall byta till cykel.
Och ändå verkar du ha sådana svårigheter att förstå att cyklister frigör vägkapacitet.
I många fall i innerstan är dessutom cykeln klart snabbare än bilen och det är väl en förklaring till varför bilister hatar cyklister. De gillar helt enkelt inte när vi kör om dem när de sitter helt stilla i köer, klart ni blir sura då och inte sällan tappar fattningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
dirtsa11
Galet hur fan skulle det se ut om alla cyklade, vilket jävla kaos det skulle bli, värre än i dag när alla cyklister tror att dom har företräde överallt
Du kommer med ogrundade påståenden. Utan bilister kan vi få flera cykelfiler vilket underlättar att cyklister kör olika fort. Det skulle minska kaos och öka kapaciteten. Mindre trängsel, mindre kaos. Förmodligen blir man lite smartare också och det grundar jag på hur korkat bilister resonerar, det är kanske fetman som påverkar negativt.