2019-07-05, 22:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vet inte vad jag skall tro?

Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Ytterligare inlägg i videon på youtube släpptes inatt.
https://www.youtube.com/watch?v=CQkWHYhkCuQ

Nisse Åström:
vi har just upptäckt att kjell-åke finns på facebook! ja då med sitt "nya" för och efternamn, de syns på profilbilden att det är han och vi har ju själva sett honom i verkligheten vid ett flertal tillfällen. hans vänlista ligger offentligt konstigt nog och där är rätt många som bor i göteborg. 2 namn på hans vänlista "sticker ut" om vi säger så & dem 2 personerna kan kopplas till "sandplanen" utan den mista tvekan! så de börjar bli aningen mer intressant nu. och så får vi hoppas att "skaraborg 2" läser detta, å hade vi kunnat pm:a både namn och kjell-åkes profilbild plus lite mer till "skaraborg 2" så hade det garanterat gett svar på bra många fråge tecken. blir en tur förbi kjell-åke på lördag men vi kommer bara att köra förbi där för vi fick just veta att han befinner sig i norra sverige just nu

Nu har Skaraborg2 läst detta och han vet inte vad han skall säga eller tro.

Skulle detta stämma så skulle jag och många med mig vara glada. Tyvärr vet vi inte om det gör det. Återigen vill jag framhålla att väldigt mycket som har framkommit på Youtube är just sådana uppgifter som finns att läsa sig till i bl. a. den här tråden.

När det gäller de ungdomar, men även äldre såsom Gay Karlsson, som höll till på Sandplan 1965 så är en hel av dem numera avlidna tyvärr. En av dem är bl. a. Kent Sollenstedt.
Citera
2019-07-06, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nu har Skaraborg2 läst detta och han vet inte vad han skall säga eller tro.

Skulle detta stämma så skulle jag och många med mig vara glada. Tyvärr vet vi inte om det gör det. Återigen vill jag framhålla att väldigt mycket som har framkommit på Youtube är just sådana uppgifter som finns att läsa sig till i bl. a. den här tråden.

När det gäller de ungdomar, men även äldre såsom Gay Karlsson, som höll till på Sandplan 1965 så är en hel av dem numera avlidna tyvärr. En av dem är bl. a. Kent Sollenstedt.

Skaraborg. Har all respekt för dina inlägg. Men nån driver med dej. Kjell-åke är likt övriga död.
Citera
2019-07-06, 12:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har ingen aning om ifall Kjell-Åke fortfarande är i livet?

Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Skaraborg. Har all respekt för dina inlägg. Men nån driver med dej. Kjell-åke är likt övriga död.

Som du säkert har läst så har jag också ställt mig mycket tvivlande till detta som har skrivits på Youtube.

Inte enbart jag själv utan också ett flertal andra personer har gjort på samma sätt.

När det gäller Kjell-Åke så överlevde han datumet den 29 juli 1965. Han kom att leva länge efteråt. Med mycket stor sannolikhet så levde han ännu hösten 2012. Detta har framkommit även om det inte går att bevisa.

Om Kjell-Åke fortfarande är i livet sommaren 2019 har jag ingen som helst aning om. För att kunna bilda sig en uppfattning om detta behövs uppgifter som går "att ta på".
Citera
2019-07-06, 15:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Tror att den här länken kan ha postats tidigare i tråden men skadar inte att i s f posta den återigen eftersom det är mycket tal och spekulationer om den försvunna midnattsblå O 18920.

Detta är en Volvo 444 av årgång 1956 och precis en sådan bil hade de tre försvunna personerna till sitt förfogande. Här ser man tydligt hur den såg ut. Motorn, instrumentbrädan, bagageutrymmet m. m. Skillnaden är att den här bilen är svart och hade länsbokstaven F som Jönköpings län använde på sina registreringsskyltar.

https://www.youtube.com/watch?v=UjaY_SVPBgM
Citera
2019-07-06, 19:47
Medlem
Jag hoppas innerligt att Kjell-Åke är i livet. Men svårt att tro det Nisse Åström skriver. Varför skulle Kjell Åke gå ut offentligt och fortfarande vara vänner med folk från just sandplan från 64-65. Låter riskfullt om man vill hålla sig anonym. Skulle kunna vara möjlighet att han är i livet fortfarande med tanke på att han är över 70 isåfall idag. Jag vet att han har en bror som lever ännu idag. Är även från dessa trakter så jag vet folk som är släkt till Kjell-Åke på långt håll.

Om dessa uppgifter stämmer angående Vänersborg 2012 så är jag inte förvånad alls. För han hade en anledning att vara här då antar jag.

Hoppas han någon dag får förenas med sin son och övriga.

MVH
Citera
2019-07-06, 20:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kjell-Åke hade en anledning till att befinna sig i Vänersborg hösten 2012.

Citat:
Jag hoppas innerligt att Kjell-Åke är i livet. Men svårt att tro det Nisse Åström skriver. Varför skulle Kjell Åke gå ut offentligt och fortfarande vara vänner med folk från just sandplan från 64-65. Låter riskfullt om man vill hålla sig anonym. Skulle kunna vara möjlighet att han är i livet fortfarande med tanke på att han är över 70 isåfall idag. Jag vet att han har en bror som lever ännu idag. Är även från dessa trakter så jag vet folk som är släkt till Kjell-Åke på långt håll.

Om dessa uppgifter stämmer angående Vänersborg 2012 så är jag inte förvånad alls. För han hade en anledning att vara här då antar jag.

MVH

Det gör jag också.

Han skulle kunna vara det. Han skulle i s f ha fyllt 70 år den 9 april i år. Om han skulle vara i livet så skall han förstås inte hängas ut med nytt namn och bostadsort till allmän beskådan.

Om nu Kjell-Åke ev. har Facebook så tycker jag också att det kanske något märkligt och känsligt att han skulle vara vän där med personer som han kände från Sandplan det sista eller de sista åren innan han försvann. Eller rättare sagt innan han gick under jorden.

Förutom sin son så har han en äldre bror och en yngre syster i livet från den familj han en gång lämnade 1965.

Det är helt riktigt. Kjell-Åke hade en anledning att befinna sig i Vänersborg hösten 2012. Hans mor avled hösten detta året.

En sak ang. hans son. Hans son vet i stort sett ingenting och är ur den synvinkeln inte intressant. Ändå så tror jag att det finns folk som har koll på honom. Detta i s f enbart p. g. a. att han är just Kjell-Åkes son.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-07-06 kl. 20:27.
Citera
2019-07-08, 14:31
Medlem
Azrils avatar
Citat:
Jag hoppas innerligt att Kjell-Åke är i livet. Men svårt att tro det Nisse Åström skriver. Varför skulle Kjell Åke gå ut offentligt och fortfarande vara vänner med folk från just sandplan från 64-65. Låter riskfullt om man vill hålla sig anonym.

Jag hoppas också på detta och har så gjort hela tiden då det skulle vara väldigt intressant att höra hela förloppet och hans livsöde sett med hans ögon.

Men, om han nu lever och har klarat sig så är långt så varför i all fridens namn skulle han skaffa Facebook och sedan lägga upp en profilbild på sig själv där vilken inte ska ställa några som helst tvivel på vem personen på bilden är!? Han lär ju dyka upp som vän förslag till personer kring de två påstådda "Sandplan" vännerna, så fort han publicerar något på Facecbook eller trycker "Like" på något så kommer ju hans nuna att synas för flera oinvigda varvid hemligheten att han lever efter bästa välförmåga snart är ute i det öppna....

Citat:
Skulle kunna vara möjlighet att han är i livet fortfarande med tanke på att han är över 70 isåfall idag. Jag vet att han har en bror som lever ännu idag. Är även från dessa trakter så jag vet folk som är släkt till Kjell-Åke på långt håll.

MVH

Jag tror det är svårt att "återförenas" efter den tid som har gått, de skulle nog inte ha det minsta gemensamt, vara helt främmande inför varandra och det skulle troligtvis bara röra upp bittra känslor om varför Kjell-Åke "övergav" dem utan att senare ta kontakt...

/Azril
Citera
2019-07-08, 14:36
Medlem
Azrils avatar
Citat:
Det gör jag också.

Han skulle kunna vara det. Han skulle i s f ha fyllt 70 år den 9 april i år. Om han skulle vara i livet så skall han förstås inte hängas ut med nytt namn och bostadsort till allmän beskådan.

Jag håller med dig Skaraborg, han har rätt till en trivsam ålderdom men jag hoppas såvida han är i livet att han har välvilligheten att still nyfikenheten hos oss med att släppa iallafall en friserad version om livet de levde och alla de olika händelserna som ledde till att de försvann.

Citat:
Om nu Kjell-Åke ev. har Facebook så tycker jag också att det kanske något märkligt och känsligt att han skulle vara vän där med personer som han kände från Sandplan det sista eller de sista åren innan han försvann. Eller rättare sagt innan han gick under jorden.

Märkligt är väl en underdrift om han vill hålla sig anonym!

Citat:
Förutom sin son så har han en äldre bror och en yngre syster i livet från den familj han en gång lämnade 1965.

Det är helt riktigt. Kjell-Åke hade en anledning att befinna sig i Vänersborg hösten 2012. Hans mor avled hösten detta året.

Det var väl vid detta tillfälle som ett (kanske två) vittne påstod sig ha sett honom cykla i kvarteret där hans mor bodde?

Citat:
En sak ang. hans son. Hans son vet i stort sett ingenting och är ur den synvinkeln inte intressant. Ändå så tror jag att det finns folk som har koll på honom. Detta i s f enbart p. g. a. att han är just Kjell-Åkes son.

Varför skulle det vara intressant att hålla koll på honom? I bästa välvilja för att av hänsyn till Kjell-Åke se till att pojken inte klåpade till det eller för att styra upp det ifall han hamnade på dåligheter?

/Azril
Citera
2019-07-08, 14:53
Medlem
Azrils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval

Jag är tyvärr böjd att hålla med dig, men jag hoppas ju likt ändå att han lever och kommer att presentera hela den riktiga historien

/Azril
Citera
2019-07-08, 19:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kjell-Åkes son kan än idag vara av ett visst intresse från obekant håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Azril
Jag håller med dig Skaraborg, han har rätt till en trivsam ålderdom men jag hoppas såvida han är i livet att han har välvilligheten att still nyfikenheten hos oss med att släppa iallafall en friserad version om livet de levde och alla de olika händelserna som ledde till att de försvann.

Märkligt är väl en underdrift om han vill hålla sig anonym!

Det var väl vid detta tillfälle som ett (kanske två) vittne påstod sig ha sett honom cykla i kvarteret där hans mor bodde?

Varför skulle det vara intressant att hålla koll på honom? I bästa välvilja för att av hänsyn till Kjell-Åke se till att pojken inte klåpade till det eller för att styra upp det ifall han hamnade på dåligheter?

/Azril

Vi är helt överens gällande detta.

Det vittnen som såg den här personen vid Torpahallen i Vänersborg och som kom att kallas för "Cykelmannen" sågs av flera olika personer. Vid första tillfället var det två kvinnor. Vid det andra tillfället var det en kvinna och en man. Den kvinnan som såg honom den andra gången var också med ett se honom första gången. Hon kom därmed att få se honom två gånger och kunde därför studera honom väl.

Det är en bra fråga. Inte så att någon skulle ligga med kikare utanför där sonen idag bor men ett visst intresse bör allt Kjell-Åkes son ha. Kom ihåg att ca 20 år efter faderns försvinnande så talade hamnarbetarna om sonen. Därtill kommer det anonyma brevet som han erhöll som var åratal efteråt såsom jag har fattat det.

Kanske tror personer att sonen sitter på mer uppgifter än vad han gör och att han inte klåpar till det? Kanske finns misstankarna att fadern har, eller kommer, sätta sig i kontakt med honom? Så nog tror jag Kjell-Åkes son kan ännu idag vara av ett visst intresse för oss okända personer.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-07-08 kl. 19:14.
Citera
2019-07-08, 22:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte lätt med en återförening efter 54 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Azril
Jag hoppas också på detta och har så gjort hela tiden då det skulle vara väldigt intressant att höra hela förloppet och hans livsöde sett med hans ögon.

Men, om han nu lever och har klarat sig så är långt så varför i all fridens namn skulle han skaffa Facebook och sedan lägga upp en profilbild på sig själv där vilken inte ska ställa några som helst tvivel på vem personen på bilden är!? Han lär ju dyka upp som vän förslag till personer kring de två påstådda "Sandplan" vännerna, så fort han publicerar något på Facecbook eller trycker "Like" på något så kommer ju hans nuna att synas för flera oinvigda varvid hemligheten att han lever efter bästa välförmåga snart är ute i det öppna....

Jag tror det är svårt att "återförenas" efter den tid som har gått, de skulle nog inte ha det minsta gemensamt, vara helt främmande inför varandra och det skulle troligtvis bara röra upp bittra känslor om varför Kjell-Åke "övergav" dem utan att senare ta kontakt...

/Azril

Jag hoppas precis det samma.

Om nu Kjell-Åke ens är i livet? Om han nu är det varför skulle han då skaffa sig Facebook? Inte heller hans syster tror att han skulle göra detta. Även fast han har ett annat namn idag än 1965. Dessutom skaffa sig två vänner från tiden på Sandplan. Det är som att "begära" att bli uppmärksammad om de "rätta" personerna får syn på dessa namn.

Själv har jag aldrig skaffat mig Facebook och kommer heller aldrig någonsin att göra det. Facebook är ett ställe som kan vara farligt.

Att återförenas efter 54 år är verkligen inte lätt. Vad skall sägas? Bror och syster skulle stå där som två totala främlingar. Sonen har inget minne av sin far. Vad skulle far och son tala om? Jag tror faktiskt inte att det skulle röra upp bittra känslor - numera. Hans syster känner jag mycket väl och hans son har jag haft en del kontakt med via telefon.
Citera
2019-07-09, 10:37
Medlem
kraksparks avatar
Ang videon på nätet så nämns Ekens träsk ut med onsala vägen finns inte till namnet . De heter iglamossen ock inger annat . Google Maps har gjort fel

QUOTE=Skaraborg2|68033242]Nu har Skaraborg2 läst detta och han vet inte vad han skall säga eller tro.

När det gäller de ungdomar, men även äldre såsom Gay Karlsson, som höll till på Sandplan 1965 så är en hel av dem numera avlidna tyvärr. En av dem är bl. a. Kent Sollenstedt.[/quote]
Senast redigerad av krakspark 2019-07-09 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in