Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Varsågod att Googla "Temperature rising on Mars"! Tragiskt att du är så grundlurad av klimattokarna.
JAg hittade en länk, men den dög inte för dig eftersom den kom med saklig information så nu får du banne mig visa vilka klimattokar det är du tror på! Bevisligen har vi inte tillräckliga data för att säga mycket om temperaturtrenden på Mars.
Citera
2019-07-04, 17:17
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Varsågod att Googla "Temperature rising on Mars"! Tragiskt att du är så grundlurad av klimattokarna.
Här kommer du med hög svansföring och ditt bästa argument är "googla"! Tack för ett gott skratt! Jag trodde nog att du skulle ha något att komma med...
Citera
2019-07-04, 17:40
Medlem
runeos avatar
Forskare som inte snöat in på CO2, utan utforskat solens forntid och nutid för att skapa ny kunskap om vår värmekälla och hur vi påverkas av solen, rörelser, dragningskraft, magnetfält och jorden. Alltså mixen av värme och kyla, deras cykler och hur de sammanfaller, magnetism, solfläckar, rörelsemönster inkl. hur solen rör sig ungefär 2 soldiametrar i och runt solsystemets mitt!
2020-2050 utpekas som kallare år. NASA på tåget.

"Oscillations of the baseline of solar magnetic field and solar irradiance on a millennial timescale"

Publicerad i Nature!
https://www.nature.com/articles/s41598-019-45584-3?fbclid=IwAR0G4OnqAUIqVUFLMZ_N44Lpa6MCCRrkiwdvXOt wcw5X2qfuCW4UCULTZlM#Sec6

"Grand Solar Minimum Interview with Valentina Zharkova 2019"
https://www.youtube.com/watch?v=Bl2gg7lT7OM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0A p-yFd7OsYwYMXtexxeRHcbzD4y2whVemMWQJf07H1igBOqMSUxd1 ewY
Citera
2019-07-04, 17:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Ah, du menar den nyhet som du skrev om för några inlägg sedan och hävdade blev nedtystad, men som det ändå dräller av artiklar om. Hur kan det hänga ihop?

De hemska globalisterna som vill förtrycka oss med skatter är uppenbarligen på vissa sätt väldigt korkade, samtidigt som de är mycket listiga och lurar en mycket stor mängd människor.

Det är sådant som är så konstigt med det konspirationsteoretiska tänkandet. Det är religiöst; utgår från en önskad sanning, och struntar i verkligheten.

Men du har säkert bevis på att denna nyhet blev nedtystad.

Medan du funderar över sådana kan du läsa det som Xenonen länkade till. Det var en text på en a-4, enkel, lättfattlig, och med ett klart resonemang. Man måste ju åtminstone kunna ta till sig argument från människor som tycker annorlunda, annars blir det aldrig ens någon debatt eller diskussion.
Citera
2019-07-04, 17:47
Medlem
Kritiken mot M-toppen Jan Erikson: Klimatförnekare stod det i Aftonbladet häromdagen.

Jag tänkte om vi ALLA utgår från samma källa blir det lättare att kunna diskutera frågan och resultat etc.

Riksdagsledamoten Jan Ericson (M) döms ut som en klimatförnekare med vetenskapsförakt.
Efter intervjun i Aftonbladet reagerar även hans parti.
– Det skadar tilltron till Moderaternas klimatpolitik när en enskild företrädare uttrycker sig på det sättet, säger Jessica Rosencrantz, klimatpolitisk talesperson (M).

Så jag skrev till Jessicas presstales person och frågade:

Jessica Rosencrantz uttalade sig i Aftonbladet idag om klimatet och om vetenskapsförakt ang klimathotet.
Jag undrar vilken fakta/kunskapsunderlag ni utgår från när det gäller klimathotet. Vilka rapporter? forskare?
Jag vil ha källor.

Fick ett svar:

Tack för ditt mail om Moderaternas klimatpolitik.

Det råder en bred samsyn i forskarsamhället om att mänsklig aktivitet bidrar till klimatförändringarna, bland annat gör en rapport från FN:s klimatpanel 2013 en ordentlig genomgång av forskningen på området. Däremot går det att ha olika åsikter om vilka åtgärder som är mest effektiva och vilken klimatpolitik som är mest lämplig för att bromsa utvecklingen och ställa om samhället i en grönare riktning. Regeringens klimatpolitik är i många fall ineffektiv symbolpolitik och förra året ökade till och med de svenska utsläppen.

Moderaterna anser att vi behöver en tydlig och verkningsfull klimatpolitik i Sverige men också globalt, eftersom det ytterst är en global fråga. Att forskare och politiker uppmärksammar klimatförändringarna är viktigt både för att sätta ljus på frågan men också för att få fram de bästa och mest effektiva lösningarna.

Allt gott
Susan

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/70xo68/interna-kritiken-mot-m-toppens-klimatutspel-skadar-tilltron
Citera
2019-07-04, 17:52
Medlem
Varför är nästan inget av dessa värden från de senaste 60 åren?

http://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/hogsta-temperaturer-i-juni-1.76480
Citera
2019-07-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
Kritiken mot M-toppen Jan Erikson: Klimatförnekare stod det i Aftonbladet häromdagen.

Jag tänkte om vi ALLA utgår från samma källa blir det lättare att kunna diskutera frågan och resultat etc.

Riksdagsledamoten Jan Ericson (M) döms ut som en klimatförnekare med vetenskapsförakt.
Efter intervjun i Aftonbladet reagerar även hans parti.
– Det skadar tilltron till Moderaternas klimatpolitik när en enskild företrädare uttrycker sig på det sättet, säger Jessica Rosencrantz, klimatpolitisk talesperson (M).

Så jag skrev till Jessicas presstales person och frågade:

Jessica Rosencrantz uttalade sig i Aftonbladet idag om klimatet och om vetenskapsförakt ang klimathotet.
Jag undrar vilken fakta/kunskapsunderlag ni utgår från när det gäller klimathotet. Vilka rapporter? forskare?
Jag vil ha källor.

Fick ett svar:

Tack för ditt mail om Moderaternas klimatpolitik.

Det råder en bred samsyn i forskarsamhället om att mänsklig aktivitet bidrar till klimatförändringarna, bland annat gör en rapport från FN:s klimatpanel 2013 en ordentlig genomgång av forskningen på området.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/70xo68/interna-kritiken-mot-m-toppens-klimatutspel-skadar-tilltron

Mm många är överens om att människan har någon påverkan, men hur stor den är verkar de flesta oense om.
Men låt oss låtsas att det inte spelar någon roll..
Citera
2019-07-04, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ah, du menar den nyhet som du skrev om för några inlägg sedan och hävdade blev nedtystad, men som det ändå dräller av artiklar om. Hur kan det hänga ihop?

De hemska globalisterna som vill förtrycka oss med skatter är uppenbarligen på vissa sätt väldigt korkade, samtidigt som de är mycket listiga och lurar en mycket stor mängd människor.

Det är sådant som är så konstigt med det konspirationsteoretiska tänkandet. Det är religiöst; utgår från en önskad sanning, och struntar i verkligheten.

Men du har säkert bevis på att denna nyhet blev nedtystad.

Medan du funderar över sådana kan du läsa det som Xenonen länkade till. Det var en text på en a-4, enkel, lättfattlig, och med ett klart resonemang. Man måste ju åtminstone kunna ta till sig argument från människor som tycker annorlunda, annars blir det aldrig ens någon debatt eller diskussion.
Ja, i klimattokarnas Sverige blev det märkligt tyst om uppvärmningen på Mars. Det går inte att argumentera med klimattokarna för deras beteende är som alla sekter dvs de kan inte ta in fakta!
Citera
2019-07-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarkhanv
Varför är nästan inget av dessa värden från de senaste 60 åren?
Läs texten! Här och var hade man bristfälliga termometrar som gav för höga temperaturer och då får man rekord som kanske inte har något med verkligheten att göra men är svåra att slå.
Citera
2019-07-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Läs texten! Här och var hade man bristfälliga termometrar som gav för höga temperaturer och då får man rekord som kanske inte har något med verkligheten att göra men är svåra att slå.

det förklarar ju bara ett fåtal av dem.

samtidigt tror man sig veta medeltemperaturen på jorden senaste 1500 åren
Citera
2019-07-04, 19:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ja, i klimattokarnas Sverige blev det märkligt tyst om uppvärmningen på Mars. Det går inte att argumentera med klimattokarna för deras beteende är som alla sekter dvs de kan inte ta in fakta!

Jag tycker tvärtom förstås, och tycker väl mig ha fått vatten på kvarnen eftersom din bevisföring ovan är anekdotisk.

För diskussionens skull skojar jag till det och säger att det var tvärtom, märkligt stor uppmärksamhet, och Göran Johansson höll tal

För att vara mer seriös. Objektivt sett är det lika möjligt att du tillhör en kult av förvetenskapliga oljedyrkare som inte kan ta in fakta, och som hittar på saker om omvärlden.

Med anekdotisk bevisföring som enda kriterium kommer vi aldrig att få veta sanningen om det. Vi får nöja oss med att konstatera - som vanligt - att en människas sanning och verklighet inte omedelbart delas av andra.
Citera
2019-07-04, 21:52
Medlem
Extremväder i Kina bedöms bero på klimatförändring.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fler-omkomna-efter-kraftig-tromb-i-kina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in