Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nu var det inte specifikt Sverige diskussionen handlade om men även i Sverige går det utmärkt att sträva efter jämn könsfördelning även om det finns en stor skevhet bland de sökande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag har skrivit att det inte är inom särskilt många mätbara grenar som en kvinna har toppresultatet. Detta beror till största del på mäns större incitament till att tävla och bli bäst inom någonting, och sedan beror det på fysisk styrka i de grenar där det är viktigt. Sluta fråga om det nu, du är bara enerverande.
OBS! Jag har också sagt att bara för att en man presterar det bästa mätbara resultat så betyder det inte att män som grupp är bättre inom det området än vad kvinnor som grupp är, och för att illustrera detta tog jag bakning som exempel.
Gösses, hur svårt har du att förstå skriven text?
JAG HAR ALLTSÅ SVARAT PÅ DIN FRÅGA FLERA GÅNGER, så fråga inte en gång till om samma sak.
Nu drar jag er egentligen er över samma kam, men är inte era tankegångar väldigt barnsliga? För det första, så är de män som är snabba att hylla framstående mäns framgångar lika snabba att bortse ifrån mäns destruktiva beteenden.
De liknar en en sportreporter på 70-talet, när Tre Kronor vinner så vinner vi, när Tre Kronor förlorar så förlorar de. Och så utses det en syndabock.
Å andra sidan lider ju mängder av kvinnor av någonting som inte kan beskrivas som något annat än penisavund. Kvinnor tror att deras liv hade varit mycket enklare i en mans kläder utan att ha den ringaste insikt vilka konkurrensvillkor män har att faica. Norah Vincent försökte faktiskt och blev psykiskt sjuk.
Att den här tråden fortfarande existerar beror enbart på att ni i kombination med grälsjukhet har för lite att göra.
Edit: Den här årstiden är däremot högsäsong inom min bransch så säg bara till så kan jag ordna hyfsat pröjs för att raka asfalt på E6. Smutsigt, varmt och jävligt men mer betalt än en skrivbordsråtta och dessutom syresättande befriat ifrån PK-snack. Jag har tre projekt igång, så säg bara till så lovar jag er att ni kommer sova väldigt djupt på nätterna. Arbete är den bästa boten för kverulanter.