2019-06-23, 22:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
De kvinnliga filmstjärnorna under stumfilmstiden skulle i första hand vara vackra och glamorösa - en fröjd för det manliga ögat. Det är därför nästan inga slapstick-komiker var kvinnor. De kom långt senare, t ex Lucille Ball
Kvinnor gjorde som de blev tillsagda ("skulle vara vackra"). Män gjorde som de ville. Kvinnor kan bara om de får för männen, klassisk lupac om kvinnans inkompetens. Skulle du säga att den är medfödd eller är det patetiska draget en social konstruktion?

Själv tror jag att kvinnor inte ville vara Charlie Chaplin. De ville vara vackra, bl.a. för att få män som Charlie. Charlie ville vara rolig, bl.a. för att få kvinnor. Män och kvinnor är olika. Jag är bombsäker på att jag har högre tankar om kvinnor än lupac, för jag tror de kan skapa sina egna liv.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-23 kl. 22:50.
Citera
2019-06-23, 23:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är du som är löjlig. Inte färgen rosa. Din avatar är mer åt lila-hållet. Elvis tyckte inte att hans rosa Cadillac var löjlig, annars hade han aldrig köpt den. Rosa herrjackor är också snygga. Googla på “pink jacket men” och klicka sedan på Bilder för att få upp bildträffar som matchar.

Däremot har jag aldrig sett rosa på fotbollsplaner. För det finns inget rosa gräs. Jag förstår att rosa fotbollsplaner existerar i din fantasivärld. Där finns förstås rosa elefanter också, och de tycker jag är riktigt löjliga. Om du vill slippa se sådana djur i fortsättningen, så sluta dricka alkohol.
Seriös debatt från dig, verkligen. Notera att jag svarade på en fråga för tredje gången, medans du bara hoppar in och tramsar. Men du var inte inbjuden och dina försök till humor suger.
Citera
2019-06-23, 23:33
Medlem
Åtminstone på att vara kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Citera
2019-06-23, 23:34
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Seriös debatt från mig, verkligen. Notera att jag bara hoppar in och tramsar...

Det är precis vad du gör hela tiden i den här tråden - hoppar in och tramsar. Du har aldrig en enda gång visat tendenser till att vilja föra en seriös och konstruktiv debatt med dina meningsmotståndare. Idel tyckanden, sexistiska fördomar, raljeranden, förutfattade meningar, tramsanden och subjektiva uppfattningar är det enda du kan bidra med. Du har inte backat upp dina åsikter med en enda länk till seriösa vetenskapsstudier.
Citera
2019-06-23, 23:39
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Kvinnor gjorde som de blev tillsagda ("skulle vara vackra"). Män gjorde som de ville. Kvinnor kan bara om de får för männen, klassisk lupac om kvinnans inkompetens. Skulle du säga att den är medfödd eller är det patetiska draget en social konstruktion?

Själv tror jag att kvinnor inte ville vara Charlie Chaplin. De ville vara vackra, bl.a. för att få män som Charlie. Charlie ville vara rolig, bl.a. för att få kvinnor. Män och kvinnor är olika. Jag är bombsäker på att jag har högre tankar om kvinnor än lupac, för jag tror de kan skapa sina egna liv.

Halmgubbar! Det är du själv som säger att kvinnor gör som de blir tillsagda och bara kan om de får för männen. Som om de vore viljelösa barn. I inlägg efter inlägg vräker du ur dig om hur inkompetenta kvinnor är i allt. Så några högra tankar om dem har du definitivt inte. Det är bara läsa all misogyn skit du skrivit i den här tråden och andra trådar:

Så din s k bombsäkerhet kan du stoppa upp där det är evigt mörker. Ditt patetiska drag av misogyni är 100 % medfött. I ditt fall är det ingen social konstruktion för ingenting kan förvärra något som redan har nått toppnivå i moderlivet. Ungefär som psykopati.
Citera
2019-06-23, 23:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Den bästa kvinnliga prestationen som framkommit hittills i tråden är damlandslaget i fotboll som bara förlorade med 3-0 mot ett 15-åriga pojkar från Stockholm, I fotboll kanske Sveriges bästa damer kan spela jämt med de bästa 13-åriga pojkarna i alla fall. Inte så illa ändå.

Nu är nivån för låg även för dig, snälla SKÄRP DIG. Hur kan du jämföra kvinnor och män i fotboll när mäns fysiska förmåga är bevisat högre?
Ska vi jämföra vem som simmar bäst, en fisk eller en gräshoppa?
Snabbhet, muskelstyrka och kondition spelar stor roll i fotboll. Även för tekniken givetvis, då en som blir trött fortare kommer att få sämre kroppskontroll och teknik desto tröttare denne är. Att köra män mot kvinnor och jämföra resultat för att påtala att någon är dålig är verkligen inte fair game. Men just det, jag glömde att du är bitter på svenska kvinnor och griper efter vartenda halmstrå du kan finna för att kasta lite skit.
Hur vill du att man ska kunna ta dig på allvar när du sitter och skriver sånt här trams hela tiden?
Citera
2019-06-23, 23:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Halmgubbar! Det är du själv som säger att kvinnor gör som de blir tillsagda och bara kan om de får för männen. Som om de vore viljelösa barn.
Utveckla vad du menar när du skriver "De kvinnliga filmstjärnorna under stumfilmstiden skulle i första hand vara vackra och glamorösa", som förklaring till varför det inte finns några kvinnliga film-komiker.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-23 kl. 23:46.
Citera
2019-06-23, 23:44
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är precis vad du gör hela tiden i den här tråden - hoppar in och tramsar.
Aha, så man får inte göra det. Och därför gör du det?
Citera
2019-06-23, 23:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu är nivån för låg även för dig, snälla SKÄRP DIG. Hur kan du jämföra kvinnor och män i fotboll när mäns fysiska förmåga är bevisat högre?
Ska vi jämföra vem som simmar bäst, en fisk eller en gräshoppa?
Snabbhet, muskelstyrka och kondition spelar stor roll i fotboll. Även för tekniken givetvis, då en som blir trött fortare kommer att få sämre kroppskontroll och teknik desto tröttare denne är. Att köra män mot kvinnor och jämföra resultat för att påtala att någon är dålig är verkligen inte fair game. Men just det, jag glömde att du är bitter på svenska kvinnor och griper efter vartenda halmstrå du kan finna för att kasta lite skit.
Hur vill du att man ska kunna ta dig på allvar när du sitter och skriver sånt här trams hela tiden?

Säg det till ipsi som förnekar detta.
Men har du något bättre exempel att komma med gällande vad kvinnor är bättre på, och som inte baseras på subjektiva känslor?
Citera
2019-06-24, 00:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du medger alltså att du inte kunde bemöta mitt senaste inlägg och fick slut på bidrag till diskussionen. Fick du plötsligt tunghäfta när jag skrev raljerande om Ludwig Mies lilla hus mitt i illinoiska skogen? Jag vet att du tappar målföret var gång jag kör över dig i vår debatt.

Tack för att du finner mig intressant. Det värmer gott i mitt hjärta.
Det finns ingenting att bemöta som jag inte redan sagt fyra inlägg i rad.

Att du sen är trög som en vedklabbe är ditt problem.
Den som tjatar längst är inte automatiskt en vinnare och du är inte den som ska utnämna dig till en för du har aldrig vunnit här hittills.

Du är en pajas, en paria och den sämsta comic releaf vi har förutom Merapi.

Den ende vinnaren i diskussioner med dig är möjligen google eller wikipedia.
Läsare vinner inget. De blir bara korkade av att läsa dina inlägg. Det blir inte bättre av att du haft mer fel än rätt fast du förlitat dig på google sen dag ett.
Citera
2019-06-24, 00:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Säg det till ipsi som förnekar detta.
Men har du något bättre exempel att komma med gällande vad kvinnor är bättre på, och som inte baseras på subjektiva känslor?

Det du talar om är prestationsbaserade grenar som man har uppmätt resultat i och där har den bästa mannen bättre resultat än den bästa kvinna i de flesta lägen.
Vad det sedan beror på kan däremot variera. Sedan säger det inte så mycket om gruppen. Om vi tar bakning till exempel, så skulle jag definitivt tro att kvinnor som grupp är bättre på att baka än vad män är eftersom kvinnor helt enkelt bakar mer.
Skulle också säga att kvinnor är bättre på att inreda och ordna smakfulla trädgårdar, till exempel.
Även om det nu är en man någonstans som vunnit en tävling inom bakning så att han anses "bäst" så har det inte så stor betydelse för gruppen män eller gruppen kvinnor.

Kvinnor är bättre än män på mycket som inte uppmäts däremot, sånt som sker i vardagen hela tiden. Sånt som singelmän inte ser.
Skulle kvinnor sluta bidra med allt de bidrar med i det tysta utan att begära cred för det så hade världen varit väldigt annorlunda. På ett negativt sätt. Kvinnor är bättre på att bry sig om de omkring sig. Detta har dock aldrig uppmätts.
Citera
2019-06-24, 00:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det du talar om är prestationsbaserade grenar som man har uppmätt resultat i och där har den bästa mannen bättre resultat än den bästa kvinna i de flesta lägen.
Vad det sedan beror på kan däremot variera. Sedan säger det inte så mycket om gruppen. Om vi tar bakning till exempel, så skulle jag definitivt tro att kvinnor som grupp är bättre på att baka än vad män är eftersom kvinnor helt enkelt bakar mer.
Skulle också säga att kvinnor är bättre på att inreda och ordna smakfulla trädgårdar, till exempel.
Även om det nu är en man någonstans som vunnit en tävling inom bakning så att han anses "bäst" så har det inte så stor betydelse för gruppen män eller gruppen kvinnor.

Kvinnor är bättre än män på mycket som inte uppmäts däremot, sånt som sker i vardagen hela tiden. Sånt som singelmän inte ser.
Skulle kvinnor sluta bidra med allt de bidrar med i det tysta utan att begära cred för det så hade världen varit väldigt annorlunda. På ett negativt sätt. Kvinnor är bättre på att bry sig om de omkring sig. Detta har dock aldrig uppmätts.

Frågan var:

Och det hade du uppenbarligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in