Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-24, 23:13
  #1
Medlem
redbullzs avatar
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.


Män är bättre än kvinnor på allt


Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Citera
2012-10-24, 23:17
  #2
Medlem
WeraHBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.


Män är bättre än kvinnor på allt


Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

TYDLIGEN så är vi bättre på att baka, laga mat, städa, ta hand om barn och tvätta...

Nej men seriöst, man kan inte göra så stora generaliseringar. Vissa är bättre på det ena, och vissa på det andra.

Men helt klart så har män och kvinnor olika fysiska förutsättningar, samt fysiska. Men att se skillnaderna som att det ena är sämst, och det andra helt plötsligt är bäst, e lite skevt i min mening
Citera
2012-10-24, 23:21
  #3
Medlem
Krugges avatar
Föda barn, sära på benen utomlands, känsloargument, komma ihåg onödigt dravel som används som vapen i argumentationer, titta på Desperate Housewives och vara groggluder.
Citera
2012-10-24, 23:23
  #4
Avstängd
Illuminazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krugge
Föda barn, sära på benen utomlands, känsloargument, komma ihåg onödigt dravel som används som vapen i argumentationer, titta på Desperate Housewives och vara groggluder.


glöm inte kejsarsnitt! kvinnor är de enda som får kejsarsnitt!
Citera
2012-10-24, 23:26
  #5
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminazi
glöm inte kejsarsnitt! kvinnor är de enda som får kejsarsnitt!

Hur kunde jag glömma denna viktiga punkt. Dåligt av mig. Kan dessutom tillägga att de är ena sluga jävlar när det kommer till att suga rent i mäns plånböcker.
Citera
2012-10-24, 23:27
  #6
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeraHB
TYDLIGEN så är vi bättre på att baka, laga mat, städa, ta hand om barn och tvätta...

Nej men seriöst, man kan inte göra så stora generaliseringar. Vissa är bättre på det ena, och vissa på det andra.

Men helt klart så har män och kvinnor olika fysiska förutsättningar, samt fysiska. Men att se skillnaderna som att det ena är sämst, och det andra helt plötsligt är bäst, e lite skevt i min mening
Jag förstår vad du menar, men om vi säger viktiga personligheter då
Bättre ledare?
Bättre arbetare?
Bättre tänkare?

Det låter fel att kategorisera men om vi bortser det moraliska så kan man ju säga att Asiater är mer tänkare men Afrikaner är mer kroppsarbetare

Samma med kvinnor, vad är deras "grej"?
Citera
2012-10-24, 23:28
  #7
Medlem
craschpangbooms avatar
göra två/fler saker samtidigt? inte fan många män som kan sitta vid facebook, kolla på tv, prata i telefon och allt annat trams samtidigt utan att koppla bort någonting
Citera
2012-10-24, 23:32
  #8
Medlem
WeraHBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Jag förstår vad du menar, men om vi säger viktiga personligheter då
Bättre ledare?
Bättre arbetare?
Bättre tänkare?

Det låter fel att kategorisera men om vi bortser det moraliska så kan man ju säga att Asiater är mer tänkare men Afrikaner är mer kroppsarbetare

Samma med kvinnor, vad är deras "grej"?

Somsagt, jag tycker det blir en för stor generalisering.

Jag ser mig tillexempel som en MYCKET bättre ledare än många av mina killkompisar.
Hur menar du arbetare? Som är ambitiösa, utför hårt arbete, eller drivna?
För att vara en bra "tänkare" så beror det inte på om man är en man eller kvinna, det spelar stor roll på ålder, erfarenheter, händelser runt om kring och inteligens.

Men det är mycket som vår kropp har anpassat oss för, mycket var man bor, klimat osv. Sen som jag nämnde tidigare, självklart har vi olika förutsättningar, men inget tyder på vad som är bättre eller sämre generellt. Det beror ju helt på i vilken situation.
Citera
2012-10-24, 23:38
  #9
Medlem
LaBoums avatar
Kvinnor är mer sociala än män? Annars kan jag inte komma på någonting faktiskt. Män är rätt så överlägsna.
Citera
2012-10-24, 23:50
  #10
Medlem
Ragwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craschpangboom
göra två/fler saker samtidigt? inte fan många män som kan sitta vid facebook, kolla på tv, prata i telefon och allt annat trams samtidigt utan att koppla bort någonting
Där har du allt fel enligt en ny svensk studie av Stockholms Universitet!
http://www.su.se/om-oss/press-media-...idigt-1.105829
Citera
2012-10-24, 23:51
  #11
Medlem
ulexs avatar
Mins att det fanns en sådan här tråd, kommer ihåg att det i princip slutade med att tjejer var bättre på en sak. Är inte helt säker men vill minnas att det rörde sig om konstsimning. Dvs. att världens bästa konstsimnings lag (eller vad man nu kallar det) består av kvinnor.

I övrigt tror jag inte det finns någonting där "världens bästa" är kvinna.

Aningen luddigt men det var säkert 4-5 år sedan den tråden var aktuell, minns inte så bra.
Citera
2012-10-24, 23:55
  #12
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeraHB
TYDLIGEN så är vi bättre på att baka, laga mat, städa, ta hand om barn och tvätta...

Nej men seriöst, man kan inte göra så stora generaliseringar. Vissa är bättre på det ena, och vissa på det andra.

Men helt klart så har män och kvinnor olika fysiska förutsättningar, samt fysiska. Men att se skillnaderna som att det ena är sämst, och det andra helt plötsligt är bäst, e lite skevt i min mening

Nej ni är inte bättre på att baka, laga mat, städa, ta hand om barn eller tvätta. Däremot är detta era komparativa fördelar eftersom ni är så otroligt mycket sämre på allt annat!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback