Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-15, 13:48
Medlem
Såg en repris av händelsen på tv efteråt, då det hade rönt viss uppmärksamhet. Kameran visade en avbytarbänk med spelare sittande på höger sida av planen och Hegerfors säger den berömda meningen.
Citera
2019-06-15, 13:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Såg en repris av händelsen på tv efteråt, då det hade rönt viss uppmärksamhet. Kameran visade en avbytarbänk med spelare sittande på höger sida av planen och Hegerfors säger den berömda meningen.

Är du verkligen säker på det... Exakt var hade det rönt uppmärksamhet, och på vilka grunder?

En annan spännande sak med ditt minne är att jag svär på att du inte minns vilken match det sades i.
Citera
2019-06-15, 13:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Var det inte Bosse Hansson som fällde kommentaren under matchen Brasilien - Kamerun 1994, efter att Bebeto gjort 3-0 i 73 matchminuten?

Den matchen visades inte i SVT, enligt den utmärkta sammanfattningen:

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Falskt minne från dig där således, men deppa inte för det. Vi bär alla sannolikt falska minnen.
Citera
2019-06-15, 16:44
Medlem
Dr.Katis avatar
"The Mandela Effect"
Citera
2019-06-15, 16:58
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Den matchen visades inte i SVT, enligt den utmärkta sammanfattningen:

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Falskt minne från dig där således, men deppa inte för det. Vi bär alla sannolikt falska minnen.

Nja - det var mer en fråga än ett påstått minne och en sanning. Jag vet att du är besatt av beskylla folk för att ha falska minnen, men se till att ha på fötterna då du gör det, annars framstår du enbart som ett konfliktsökande och unket troll. Lycka till.
Citera
2019-06-15, 18:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nja - det var mer en fråga än ett påstått minne och en sanning. Jag vet att du är besatt av beskylla folk för att ha falska minnen, men se till att ha på fötterna då du gör det, annars framstår du enbart som ett konfliktsökande och unket troll. Lycka till.

Du tänker citatet kommer från radion?
Citera
2019-06-15, 19:06
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Du tänker citatet kommer från radion?

Jag ställde enkom en fråga med mitt inlägg. Att du tvångsmässigt måste förminska, och göra dig lustig över andra i tråden är rätt tröttsamt, i ärlighetens namn. Tyvärr berättar det nog mer om din hjärnstatus än någonting annat du försöker påstå. Men vi är alla olika i vår herres hage.
Citera
2019-06-15, 20:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag ställde enkom en fråga med mitt inlägg. Att du tvångsmässigt måste förminska, och göra dig lustig över andra i tråden är rätt tröttsamt, i ärlighetens namn. Tyvärr berättar det nog mer om din hjärnstatus än någonting annat du försöker påstå. Men vi är alla olika i vår herres hage.

Vad i helvete pratar du om? Drog du en fråga ur arslet och ställde den? Bosse Hansson är en radioperson. Om han kommenterade Brasilien - Kamerun för Sveriges Radio och sade detta citat vore under sändningen det anmärkningsvärt. Det skulle falsifiera myten om Hegerfors, men det vore en ovänytad twist på den här historien.

Men du gissade bara va? Visste inte riktigt vad du skulle säga. Bosse Hansson... har hört det namnet.
Citera
2019-06-15, 21:28
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Vad i helvete pratar du om? Drog du en fråga ur arslet och ställde den? Bosse Hansson är en radioperson. Om han kommenterade Brasilien - Kamerun för Sveriges Radio och sade detta citat vore under sändningen det anmärkningsvärt. Det skulle falsifiera myten om Hegerfors, men det vore en ovänytad twist på den här historien.

Men du gissade bara va? Visste inte riktigt vad du skulle säga. Bosse Hansson... har hört det namnet.

Ännu en gång visar du prov på din hjärnstatus, som du därpå projicerar på andra i tråden. Smart!

Jag är garanterat äldre än dig, och har gissningsvis därför en längre relation till Bosse Hansson; både i radion och ankare i sportspegeln.

Enligt vad jag har hört genom åren så är det Hansson som fällde kommentaren i matchen mellan Brasilien-Kamerun; då Bebeto sent i matchen gjorde det tredje målet. Jag minns inte vilka kanaler som sände Fotbolls-VM 1994, dock hade jag alltid radion på medan jag kollade VM på tv'n med avstäng ljud, då jag alltid föredragit radiosportens rappare och mer levande kommentatorer.
Citera
2019-06-15, 21:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ännu en gång visar du prov på din hjärnstatus, som du därpå projicerar på andra i tråden. Smart!

Jag är garanterat äldre än dig, och har gissningsvis därför en längre relation till Bosse Hansson; både i radion och ankare i sportspegeln.

Enligt vad jag har hört genom åren så är det Hansson som fällde kommentaren i matchen mellan Brasilien-Kamerun; då Bebeto sent i matchen gjorde det tredje målet. Jag minns inte vilka kanaler som sände Fotbolls-VM 1994, dock hade jag alltid radion på medan jag kollade VM på tv'n med avstäng ljud, då jag alltid föredragit radiosportens rappare och mer levande kommentatorer.

Jaså du, kaxigt värre. Jag är dock övertygad om att det är jag som är rätt mycket äldre än dig du, vilken betydelse det nu skulle ha. Vilken betydelse har det?

'Prov på min hjärnstatus', vad pratar du om? Vad menar du med det?

Matchen du ideligen refererar till sändes alltså inte på tv. Är det en radioutsändning du menar att Hansson skulle ha gjort.
Citera
2019-06-15, 22:56
Medlem
liddens avatar
Citat:
Matchen du ideligen refererar till sändes alltså inte på tv. Är det en radioutsändning du menar att Hansson skulle ha gjort.

Naturligtvis! Eftersom matchen inte sändes i SVT och Bosse var på plats i USA så tog Bosse på sig att referera i radiosporten. Bosses avtal med SVT tillät inte att han jobbade åt SR så han imiterade Arne när han kommenterade.

... hmm, nu behöver bara någon förklara hur fler kan ha hört citatet än vad som skulle lyssna på Brasilen - Kamerun i radiosporten
Citera
2019-06-15, 23:20
Medlem
Stor komedi när personer upptäcker internet och tycker att de måste upplysa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in