2019-06-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Kvinnan i det exemplet skulle för det första inte ha supit sig så full att hon råkar ligga med grannen. Jag har då ingen sympati för en så usel männska. Hon har ju bara sig själv att skylla och får stå sitt kast med skammen och skilsmässa. Varför skulle jag tycka synd om en kvinna, som har svikit sin man och sina tidigare barn på det grymma sättet? Hon bör dock ha möjligheten att adoptera bort det nya barnet, om hon inte kan ta hand om det själv.

Men män kan supa sig fulla?
Vad med skammen och skilsmässan för grann-mannen?

Säg mig? Hur ska ni förbjuda kvinnor att dricka alkohol?

Och återigen, det gäller inte bara kvinnor, eller de män hon nu är involverad med sexuellt, det gäller även barn.

Så? jag frågar igen vad med de 4 barn denna kvinna hade innan? och de 5 barnen som grannen hade?

Jag menar människor med era konservativa idéer kring STRAFF & PLIKT samhälle.
Ni är bara för lustiga.

I akt och mening att undvika misär, såsom ex faderslösa barn, eller för den delen föräldralösa barn,
skilsmässor, dålig ekonomi etc etc...listan kan göras lång.

så konstruerar ni samhällen som automatiskt påtvingar massa människor just dessa scenarier/ liv ni påstår att ni vill undvika.

Era samhällen världen över kryllar av misär, lidande ungar, lidande kvinnor, lidande män, ekonomisk misär etc etc.

Sverige av idag, har mycket lite av allt detta.
Och här sitter ni och gnäller.
Citera
2019-06-06, 19:15
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men män kan supa sig fulla?
Vad med skammen och skilsmässan för grann-mannen?

Säg mig? Hur ska ni förbjuda kvinnor att dricka alkohol?

Och återigen, det gäller inte bara kvinnor, eller de män hon nu är involverad med sexuellt, det gäller även barn.

Så? jag frågar igen vad med de 4 barn denna kvinna hade innan? och de 5 barnen som grannen hade?

Jag menar människor med era konservativa idéer kring STRAFF & PLIKT samhälle.
Ni är bara för lustiga.

I akt och mening att undvika misär, såsom ex faderslösa barn, eller för den delen föräldralösa barn,
skilsmässor, dålig ekonomi etc etc...listan kan göras lång.

så konstruerar ni samhällen som automatiskt påtvingar massa människor just dessa scenarier/ liv ni påstår att ni vill undvika.

Era samhällen världen över kryllar av misär, lidande ungar, lidande kvinnor, lidande män, ekonomisk misär etc etc.

Sverige av idag, har mycket lite av allt detta.
Och här sitter ni och gnäller.
Jag har inte sagt att det är rätt att mannen i ditt exempel söp sig full och gjorde grannfrun med barn, för det är det inte. Fast eftersom du fokuserade på kvinnan i första hand, så var det vad även jag gjorde. Men det är absolut så att grannen har gjort lika fel som hon, och det är rätt att han ska ta sin del av ansvaret. Abort är dock inte lösningen på det här teoretiska problemet. Barnet rår inte för hur det har blivit till och ska ha sin rätt att bli född.

Och den som super sig full och har fyllesex med grannen tänker ändå inte på sitt äktenskap och familj, så det blir nog skilsmässa och gråtande barn ändå även med abort.
Senast redigerad av Furienna 2019-06-06 kl. 19:34.
Citera
2019-06-06, 19:33
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att det är rätt att mannen i ditt exempel söp sig full och gjorde grannfrun med barn, för det är det inte. Fast eftersom du fokuserade på kvinnan, så var det vad även jag gjorde. Men det är absolut så att grannen har gjort lika fel och ska ta sin del av ansvaret. Abort är dock inte lösningen på det här teoretiska problemet. Barnet rår inte för hur det har blivit till och ska ha sin rätt att bli född.

Nej du bara "valde" att rikta allt ditt förakt mot kvinnan i gammal hederlig konservativ anda.

Så i "er" värld ska alltså ett fyllesamlag leda till total misär för 2 familjer, inkl 9 barn.

I see...

Så fint!

Man gör inte abort på BARN, man gör abort på ett befruktat ägg, embryo samt i vissa fall, dock fåtaliga i Sverige , på foster.

En överväldigande majoritet av alla aborter, 85% görs före vecka 9.
Dryga 50% tror det var 56% görs före vecka 7.

Ett embryo övergår till att kallas foster vid vecka 10. Det är först då man kan börja se armar och ben ex.

Så man aborterar alltså ett embryo. Ett embryo är INTE ett barn, det är ett embryo som är 6-8 mm långt och ser ut så här i vecka 7.

https://mammasidan.se/sites/mammasidan.se/files/images/fosteru7%20(1).jpg

Försök nu vänligen ta in denna basala fakta, för börjar bli oändligt tjatigt ständigt korrigera er osaklighet.
Senast redigerad av Merapi 2019-06-06 kl. 19:45.
Citera
2019-06-06, 19:39
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Nej du bara "valde" att rikta allt ditt förakt mot kvinnan i gammal hederlig konservativ anda.
Kvinnor som uppför sig som hon i ditt exempel förtjänar bara förakt, men det gör även män som upför sig som grannen som hon låg med.

Citat:
Så i "er" värld ska alltså ett fyllesamlag leda till total misär för 2 familjer, inkl 9 barn.

I see...

Så fint!
Skulle du själv vilja fortsätta vara gift med en man, som gjort er grannfru med barn på fyllan? Knappast, inte om ni så hade femtio barn tillsammans. Hur skulle man kunna reparera något av båda dessa äktenskap med en abort?

Citat:
Man gör inte abort på BARN, man gör abort på ett befruktat ägg, embryo samt i vissa fall, dock fåtaliga i Sverige , på foster.

En överväldigande majoritet av alla aborter, 85% görs före vecka 9.

Ett embryo övergår till att kallas foster vid vecka 10.

Så man aborterar alltså ett embryo. Ett embryo är INTE ett barn.

Försök nu vänligen ta in denna basala fakta, för börjar bli oändligt tjatigt ständigt korrigera er osaklighet.
Du talar inte om några fakta, utan bara om somligas åsikt i frågan. En som inte är så allenarådande som du önskar dig. Kanske det är dags att du tar in att det är möjligt att du inte alltid vet bäst?
Senast redigerad av Furienna 2019-06-06 kl. 19:44.
Citera
2019-06-06, 19:43
Medlem
Citat:
Kvinnor som uppför sig som hon i ditt exempel förtjänar bara förakt, men det gör även män som upför sig som grannen som hon låg med.

Skulle du själv vilja fortsätta vara gift med en man, som gjort er grannfru med barn på fyllan? Knappast, inte om ni så hade femtio barn tillsammans.

Du talar inte om fakta, utan bara om din åsikt i frågan. En som inte är så allenarådande som du vill tro.

Sexualitet är mänskligt, att supa sig full är också rätt mänskligt.
Så vet du nej, jag förstår faktiskt inte varför man ska förakt människor för att de uppvisar mänskliga svagheter?

Visst, det var en mycket dålig sak att göra, men sånt händer.
Och nej, de tär inte slutet på världen. faktiskt.

jag tycker, helt ärligt, att människor som uppvisar de åsikter du står för här....nedvärderande förakt... för detta....är mer värd förakt.

Och jepp det står jag för.

Det beror på mannen i fråga. Är han en väldigt bra man i övrigt, och jag kan se de ev. skälen till att detta hände och förlåta honom, så skulle jag stanna gift med honom och våra 50 barn.

Nej jag beskrev exakt FAKTA i saken.
Senast redigerad av Merapi 2019-06-06 kl. 19:48.
Citera
2019-06-06, 20:09
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Verkligen! Uven.
Det är enbart kvinnor som är ansvariga för att oönskade gravsätter uppstår? så att kvinnor måste göra abort?

Det är enbart kvinnor som blir gravida och som beslutar om abort.

Citat:
Nej!
Det vi har är den fullständiga logiska konsekvensen av sex, att det då och då uppkommer oönskad graviditet. Punkt.

Sen att du sitta och hittar på att detta enkom är kvinnors fel, oansvarighet, slarv och att män är helt oskyldiga.
eller ditt övriga "hittepå" att det skulle räcka med lite mer sexualundervisning för att inget behov av abort längre skulle behövas är trams rakt igenom.

Det vi har är den fullständiga logiska konsekvensen av sex, att det då och då uppkommer graviditet.

Jag har inte påstått att den enkom är kvinnors fel eller att män är oskyldiga - tvärtom.

Jag tror att det behövs ett flertal åtgärder, bl a en bättre och mer moraliskt grundad undervisning, bättre tillgång på preventivmedel och en allmän uppryckning i inställningen till sex - det ser vi också i smittoöverföringarna, som Du oftast smiter från att beröra.

Citat:
Nej, bristen på personal i sjukvården är resultatet av en lång nedåtgående spiral av dåliga löner, minskad personal, ökat stress, större sjukfrånvaro, ännu mindre personal, ännu mera stress etc etc.
Få in folk! Höja lönerna, öka statusen samt trevnaden för personalen är A och O.

Jag tror att allt det där innefattas i det jag skrev, exempelvis arbetsmiljö.

Citat:
Nej tvång är du helt alena om att förespråka.
jag förespråkar möjligheten till val, så människor kan tänka själva utefter sina egna förutsättningar.

Så, människor som inte klarar av en fast relation, inte klarar av att försörja sig och inte klarar av att hantera preventivmedel - dessa tror Du har förutsättningar att göra kloka val i abortfrågan? Den optimismen står inte långt efter naiviteten i att sol och vind kan ersätta basenergin.

Citat:
och när kommer du bevisa Guds existens överhuvudtaget?

Det behöver jag inte - det saknar relevans för tråden.

Citat:
Nä just! Vi har ju de trevliga barnhemmen samt barnamorden, eller som i Ystadsfallet vanvård i 18 år.
Blir toppen ska du se.

Så, i landet med ett av västvärldens högsta aborttal, så händer det som hände i Ystad - och det tar Du som argument för fri abort? Har Du slagit Dig nu igen?
Citera
2019-06-06, 20:14
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Sexualitet är mänskligt, att supa sig full är också rätt mänskligt.
Så vet du nej, jag förstår faktiskt inte varför man ska förakt människor för att de uppvisar mänskliga svagheter?
Jaha. Så det är "bara mänskligt" att ligga med grannen på fyllan? Märkligt...

Citat:
Visst, det var en mycket dålig sak att göra, men sånt händer.
Och nej, de tär inte slutet på världen. faktiskt.
Slutet på världen är det knappast, men det är nog slutet på båda äktenskapen.

Citat:
jag tycker, helt ärligt, att människor som uppvisar de åsikter du står för här....nedvärderande förakt... för detta....är mer värd förakt.

Och jepp det står jag för.
Jag står ju även jag för vad jag har skrivit, så då vet vi det.

Citat:
Det beror på mannen i fråga. Är han en väldigt bra man i övrigt, och jag kan se de ev. skälen till att detta hände och förlåta honom, så skulle jag stanna gift med honom och våra 50 barn.
Skulle du? Det trodde jag faktiskt inte!

Citat:
Nej jag beskrev exakt FAKTA i saken.
Nja, det tycker jag inte. Och det finns miljoner människor i världen, som tycker som jag.
Citera
2019-06-06, 20:17
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Så, i landet med ett av västvärldens högsta aborttal, så händer det som hände i Ystad - och det tar Du som argument för fri abort? Har Du slagit Dig nu igen?
Ibland undrar man det, ja.
Citera
2019-06-06, 20:19
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ibland undrar man det, ja.

Jo, tragedin i Ystad kan man nog använda som argument för en mängd olika reformer på det socialpolitiska området, men knappast för (val-)fria aborter. Möjligen för tvångsaborter, eller något ditåt, men det gör ingen numera.
Citera
2019-06-06, 20:22
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jag tycker Uven ska berätta för alla hur samhället ska lösa de fall som kommer uppstå med män som blir fäder till kanske 10 barn, med olika kvinnor iom ett abortförbud samt "föräldralag" införs.

HUR ska en pappa med kanske totalt sett 13 barn, 3 han har med sin fru, samt då 10 till han "skaffat" sig via att ha oansvarigt sex med 10 kvinnor lite här och var i världen under tja? en 5-års period.

Han är via lag skyldig att ta föräldraansvar, dvs byta blöjor, natta, läsa sagor, vara närvarande till
13 barn på 11 olika platser i världen.

Kom igen...Uven Tell us vilket härligt STRAFF du ska tänka ut för nämnda man, som kanske åstadkom detta pga av en tillfällig svacka i sitt liv.
Och hur detta STRAFF ska hjälpa hans 13 barn + 11 kivnnor som är involverade utan möjlighet att välja något annat.

Hur i all världen kan det bli ett (skattefinansierat) samhällsansvar om människor har frivilligt sex med varandra i märkliga konstellationer och därvid skapar en massa bekymmer för varandra och de barn de alstrar? Förklara för alla skolbarn att detta är ett högst dåligt beteende och beter man sig så så får man vackert lösa uppgiften på egen hand.

Detta problem kan fö redan idag förekomma om dessa kvinnor väljer att föda sina barn eller upptäcker graviditeterna för sent. Slentrianaborter är inget universalredskap mot människor som gör fel.
Citera
2019-06-06, 20:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Vidare, vad ska den där mamman till 4 göra som en blöt midsommarkväll hade fyllesex med grannen och upptäcker att hon är gravid vid 45.
Ska hon överge sina 4 barn sen tidigare och äkta man, skilja sig och tvångsgiftas med grannen ( som är gift med en annan kvivnna och har 5 barn sen tidigare)
Ska hon ljuga och säga att den här nya ungen är mannens, fast de inte haft sex?

Eller hur hade du tänkt dig lösningen på detta lilla dilemma Uven?

Vidare, iom denna nya föräldralag där även män ska släpas med våld till aktivt föräldraskap till barn de absolut inte är intresserade av, hur många desperata män tror du kommer mörda sina ONS så fort de fattar att jävlar nu än hon gravid och nu är det "paytime"?

Ska jag fortsätta radda exempel på hur verkligheten kommer se ut i en nutida värld utan fri aborträtt?

För det första behöver jag inte ha någon lösning på detta - det är inte jag som ställt till det. Det får vackert de ingående parterna ordna på egen hand utan vare sig mig eller skattebetalarna. Detta kan hända redan i nuläget om den havande upptäcker för sent att hon är gravid eller väljer att behålla barnet.

Gör inte mig ansvarig för att pantade människor gör pantade saker.
Citera
2019-06-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är enbart kvinnor som blir gravida och som beslutar om abort.
Man är två om att orsaka en graviditet. Det är också BÅDA könen som får fördelarna av aborter.

Citat:
Jag har inte påstått att den enkom är kvinnors fel eller att män är oskyldiga - tvärtom.

Jag tror att det behövs ett flertal åtgärder, bl a en bättre och mer moraliskt grundad undervisning, bättre tillgång på preventivmedel och en allmän uppryckning i inställningen till sex - det ser vi också i smittoöverföringarna, som Du oftast smiter från att beröra.

Smittor transporteras via människor till andra människor på alla möjliga vis. Så vad ska vi mer undvika tycker du? röra vid andra människor? ta i saker som andra har tagit i? andas i samma lokal som en annan människa har andats i?
Så nej jag ser ingen större skäl att gå i taket över att detta även händer via sex.

Dina åtgärder räcker inte, och kommer heller aldrig räcka. Du har haft och kommer ha oönskade graviditeter så fort då får större population än 2.

Citat:
Så, människor som inte klarar av en fast relation, inte klarar av att försörja sig och inte klarar av att hantera preventivmedel - dessa tror Du har förutsättningar att göra kloka val i abortfrågan? Den optimismen står inte långt efter naiviteten i att sol och vind kan ersätta basenergin.

Och dessa människor tycker du alltså ska klara ta hand om barn?

Citat:
Det behöver jag inte - det saknar relevans för tråden.

Nja inte om man som du verkar tro på att där sitter en Gud och blir upprörd över aborter.

Citat:

Vi har inte västvärldens högsta aborter.
Ska vi verkligen behöva älta detta igen?

jag skrev just att jag misstänker skarp att denna familj är en religiös sådan, dvs de har detta antal barn, som de inte klarar ta hand om, för att de INTE gjorde abort för att de förbjöd sig själv detta.
men! inget jag vet, bara misstänker.

Går du till länder med striktare abortlagar så finner du betydlgit fler av historier som detta, med barn som far rejält illa, för deras föräldrar är inkapabla ta hand om barn men gavs inte möjligheten till vettig abort.

Men, du gillar ju detta....lidande bland barn är ju ett underbart STRAFF ta till.
Kan man spegla sin egen präktighet i ljuset av andras misär, och få känna sig duktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in