Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
När samhällen kollapsar, eller nationell sammanhållning eroderas, då är det familj, släkt och klan som är vår gemensamma trygghet. För oss svenskar, som lämnade ättesamhället bakom oss för århundraden sedan och tar nationell sammanhållning och tillit för självklar (en stund till) är detta inte självklart och vi har idag, de flesta av oss, väldigt liten beredskap för att återgå till den sortens gemenskaper. Men, det är nog dags att börja återknyta bekantskapen med äldre tiders trygghetslösningar.
Nu svarade du inte på frågan igen, så jag kör den en gång till:
"Jag tycker mer DU ska förklara för dig själv och alla andra som läser detta, hur DU och din sort tänk sig scenariet med totalt abortförbud världen över och vad detta ofrånkomligen leder till i form av explosion av världens befolkning samt! vad denna explosion ofrånkomligen leder till....och hur DU kan försvara detta."
För vi pratar inte kollaps av nån samhällsstruktur, ( den "kollapsen" hart vi redan åsett och nej...det var ingen "kollaps" värt namnet, vi klarar oss rätt bra utan tvångsmässiga äktenskap, tom bättre om du frågar mig, för fan så mycket bättre skyddas av 10 miljoner svenskars resurser än av endast 2 st) Vi pratar kollaps i klimat, vattenförsörjning, matfördelning etc etc. Pga av saker som klimatförändringar, överbefolkning etc. En helt annan sort, som människan i alla tider stött på och "löst" via att flytta på sig, eller dö ut.
Idag är dock detta oerhört svårt eftersom ja du vet: nationalism och varenda område är upptaget, så folk druknar istället.
Ingen kärnfamilj i världen kan lösa dessa frågor. Så vänligen svara nu på frågan.
Citat:
Ja, jämfört t ex med att ta livet av fostret så är det en småsak. 19-åringar i Sverige har ett sådant socialt trygghetssystem omkring sig att även om det blir en smula obekvämt, så är påfrestningen helt klar hanterbar. Vi pratar Sverige 2019 - inte England 1786.
1786 i England och en ogift 19- åring hade fått hela sitt liv förstört, för att inte tala om hur förstört "bastarders" liv var under denna tid, och det är detta scenario du längtar så hett efter. Tvång, Social skam, uppdelning av "fint" folk och "fult" och STRAFF! m.m.
2019 i Sverige och ja, även då så får 19 åringar rätt mycket av sitt liv förstört om de inte får adekvat hjälp av samhället ( som du för övrigt vill dra in för just dessa barn som STRAFF) och en partner ex. DÅ var kvinnan beroende av sin "heder" för att kunna gifta sig, och därmed få en försörjning.
Idag är 19-åringar beroende av att skaffa sig en utbildning.
Citat:
Jag försöker så gott det går att svara, trots Din utbrott.
Varför inte bara svara för dig? utbrott eller inte.
1) Vi har överbefolkning i världen, HUR exakt löser vi denna via att förbjuda kvinnor möjligheten till abort?
2) Vad ska vi göra av detta överskott av barn just i Sverige, som ingen vill ha/ ta hand om ? Börja återbygga dessa barnhem som vi äntligen lyckats stänga efter århundranden av vidriga förhållanden?
Vilken ursäkt ska staten dra till med denna gång?
3) Hur ska vi försörja dessa barn med resurser som överallt börjar sina, just pga överbefolkning samt det hotande klimatförändringarna, snart kan inga åkrar i USA eller kornbodarna i Ukraina längre massproducera mat. Vad gör vi då tycker du? Låter barnen svälta ihjäl som man idag tvingas göra i stora delar av världen?
Citat:
Jag vill, som Du vet, inte tvinga någon att skaffa barn. Man kan avstå från relationer, eller använda allehanda preventivmetoder. Man kan till och med sterilisera sig, om det är helt avgörande.
Det vill du visst, eftersom du mycket väl att nej inget preventivmedel är 100% säkert, detta har vi tjatat om nu 1000 gånger. Varje preventivmedel kommer med x% garanterat utfall av just graviditet.....
Fråga nr
4) Hur exakt ska du få människor att avstå från sex? Det har inte fungerat i något som helst samhälle, det funkar inte ens i de samhällen där det rått/ råder dödstraff för att ha sex förre äktenskapet.
Så? Vilket STRAFF ska du dra till med? Bränning på bål? Vilken grymhet kan du komma på som överträffar döden? hmm?
Citat:
Jag är inte så intresserad av mänskligheten i största allmänhet - jag är intresserad av Sverige och svenska folket. Svenskar blir en allt mindre andel av Sveriges befolkning och det finns inga svenska fördelar i detta. Inga. Om mänskligheten överlever, men inte svenska folket - då tro jag inte att jag ser någon poäng i överlevnandet.
Du tror att "svenskheten" kan överleva utan resten av mänskligheten?
Och verkligen? Du känner inget för arten människa....om den inte är just "svensk"
Wow! säger jag bara.
Denne sötnos
https://image.shutterstock.com/z/stock-photo-portrait-of-real-happy-african-black-child-smiling-509908468.jpg Är inte värt ett skit, han går att döda som just tänkande , kännana BARN utan problem i miljoner, eller ge ett liv av svält etc. inget du bryr dig om?
Och att det på något sätt längre skulle vara värt vara just "svensk" efter att alla dina vidriga förslag infördes av TVÅNG, STRAFF och Social SKAM?
Jag tror en överväldigande majoritet av alla svenskar idag, speciellt kvinnor! hade flytt detta landet OM dina förslag blev aktuella.
Sverige har inte en chans utan resten av mänskligheten,
vi har heller inte speciellt stor chans om resten av mänskligheten faller ner i nån form av kollaps, hur mycket vapen vi än har.
Citat:
Nej, det finns helt säkert fler valbara alternativ än så än mer så i framtiden. Och, så var det förstås den liberala önskan om framtidens abortlagstiftning som jag oroade mig för. Apropå att byta spår...
Som inte är aktuellt, ens i den länk du samlade tråden kring.
Jag lovar den dagen den idén skulle komma upp så kommer jag protestera.
När vi har fri aborträtt fram till vecka 18 så duger detta fint för att reglera detta för de flesta, är endast några fåtal % som sen behöver ytterligare hjälp. Och dessa domineras av medicinska skäl, ex allvarliga fosterskador.
Sprutan man pratar om är att göra dt så humant som möjligt för dessa fåtal fall...
men visst! du är gravt upprörd över att man vill göra det så smärtfritt som möjligt för ett chanslöst foster, du ser heller att man tvingas föda detta, sen åse hur det sen inte klarar sig.
Mycket viktigt för uvar.