2019-05-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosscs2
Syns det på ens profil om man skaffar gold?

På vissa syns en guld diamant och andra ett guld hjärta. Vad är skillnaden och är det guld medlemmar?
Citera
2019-05-27, 10:50
Medlem
KruxaNs avatar
Jag har använt tinder under flera års period och satt med appen häromdagen som vanligt. Plötsligt när jag startar appen står det att mitt konto är avstängt för att jag brutit mot deras användarvillkor. Ursäkta? Jag vet att jag inte gjort något olämpligt. Någon som varit med om liknande?
Citera
2019-05-27, 19:45
Medlem
Dr.Splintergrafts avatar
Testade Tinder Gold. Hade 70+ som hade gillat mig men exakt ALLA av dom var extremt fula och bottenskrap. Och flera av dom hade jag redan vänsterswipat som jag kände igen, men dom fanns kvar i listan ändå.

Så jag fick inte en enda match

#worth
Citera
2019-05-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Jag har använt tinder under flera års period och satt med appen häromdagen som vanligt. Plötsligt när jag startar appen står det att mitt konto är avstängt för att jag brutit mot deras användarvillkor. Ursäkta? Jag vet att jag inte gjort något olämpligt. Någon som varit med om liknande?
Aldrig blivit avstängd, men fick en gång en varning i appen om att jag måste "bete mig ordentligt och inte trakassera personer av motsatta kön". Misstänker att det hade att göra med någon galen feministbrud som möjligtvis rapporterade mig över en liten oenighet.
Citera
2019-05-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosscs2
Syns det på ens profil om man skaffar gold?
Nej. Aldrig sett någon tjej med Gold, och även om få tjejer skulle faktiskt behöva det, så har jag svårt att tro att någon aldrig skulle skaffat det (tex av nyfikenhet / misstag) av alla jag swipade förbi under min tid.
Citat:
Ursprungligen postat av Bluee126
På vissa syns en guld diamant och andra ett guld hjärta. Vad är skillnaden och är det guld medlemmar?
Gul diamant tror jag är dina "Top choices", dvs skitsnygga tjejer som du aldrig kommer matcha med ändå.

Hjärta är de du "får" tack vare Gold, tror jag. Har själv aldrig haft Gold så spekulation.
Citera
2019-05-28, 17:41
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluee126
Behöver lite input från er som använt tinder tidigare.

Testade tinder för första gången sedan 3 veckor tillbaks. Hade 5 likes men kunde inte se vilka som likat mig. Köpte gold 1 månad för att testa för skoj skulle och ganska naiv av mig så var det 5 botar så klart.

Sedan 3 veckor tillbaks så har jag inte fått en enda like. Notera att jag menar likes och inte matchningar.
Lagt upp ganska bra bilder och väljer även tjejer som är 5r nu verkar inte hända något.
Är inte en 10 men minst en 7:a själv och för dem flesta inom bekantskapen verkar funka hur bra som helst.Testade att logga in på en annan telefon och installera om men ingen skillnad.

Är det något fel på mitt inlogg eller konto?

Grejen med Tinder är att även tjejer som är på din nivå utseendemässigt matchar med snygga killar.
Logiken ska ju vara att om du som kille är en 5a bör du matcha med andra tjejer som är en 5a. Men balansen är förstörd då tjejer som är 5-6 kan matcha med killar som är 8+ vilket gör att dem skiter i killar som är i sin egna liga och satsar högre i stället. Jag är inte världens snyggaste, långt lååångt därifrån, men är inte heller ful, och de enda som visar mig intresse är överviktiga/mulliga 2-4or lol.

Sedan är standarden på tjejer i Tinder mycket hög. Har även testat Badoo och OkCupid, och där swipar man nästan alltid vänster, då tjejerna där generellt inte är lika snygga. På Tinder får man ju upp 8-10or efter varenda jävla swipe.

Minns när jag hade Tinder Gold och placerade mig i olika länder. Frankrike, Argentina, USA, Kanada, Italien osv. Där swipade jag nästan enbart vänster också. I Sverige håller brudarna en extremt hög högsta nivå och en mycket hög lägsta nivå. Därför är min egna teori att Tinder i Sverige är mycket svårare än övriga länder.
Senast redigerad av R.Bloodworth 2019-05-28 kl. 17:47.
Citera
2019-05-28, 20:52
Medlem
Börjat köra utan kondom nu med en mamma på 34, riktigt mysig person och faktist sjukt sexig. Problemet är att även fast jag tycker om henne och allt så bryr jag mig inte ett skit om hennes unge och jag hade aldrig kunnat dejta någon som har barn, men det verkar som att hon tror att jag är intresserad av att dejta eftersom att hon tog upp att hon tagit bort sin Tinder, och hon ville att jag skulle göra samma.

Så vad ska man göra i denna situation?
Citera
2019-05-28, 21:33
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Börjat köra utan kondom nu med en mamma på 34, riktigt mysig person och faktist sjukt sexig. Problemet är att även fast jag tycker om henne och allt så bryr jag mig inte ett skit om hennes unge och jag hade aldrig kunnat dejta någon som har barn, men det verkar som att hon tror att jag är intresserad av att dejta eftersom att hon tog upp att hon tagit bort sin Tinder, och hon ville att jag skulle göra samma.

Så vad ska man göra i denna situation?

Du träffade alltså en mamma från tinder som bara vill vara din kk?
Om detta var fallet så är det ju inte så konstigt att hon tillslut vill börja gå in mer seriöst. De flesta kvinnor vill det, och i synnerhet i den åldern som hon är i.
Räkna med att du inte kan vara hennes sexpartner länge till. Antingen går du in i en relation eller så får du nog göra slut.
Citera
2019-05-28, 21:38
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Grejen med Tinder är att även tjejer som är på din nivå utseendemässigt matchar med snygga killar.
Logiken ska ju vara att om du som kille är en 5a bör du matcha med andra tjejer som är en 5a. Men balansen är förstörd då tjejer som är 5-6 kan matcha med killar som är 8+ vilket gör att dem skiter i killar som är i sin egna liga och satsar högre i stället. Jag är inte världens snyggaste, långt lååångt därifrån, men är inte heller ful, och de enda som visar mig intresse är överviktiga/mulliga 2-4or lol.

Sedan är standarden på tjejer i Tinder mycket hög. Har även testat Badoo och OkCupid, och där swipar man nästan alltid vänster, då tjejerna där generellt inte är lika snygga. På Tinder får man ju upp 8-10or efter varenda jävla swipe.

Minns när jag hade Tinder Gold och placerade mig i olika länder. Frankrike, Argentina, USA, Kanada, Italien osv. Där swipade jag nästan enbart vänster också. I Sverige håller brudarna en extremt hög högsta nivå och en mycket hög lägsta nivå. Därför är min egna teori att Tinder i Sverige är mycket svårare än övriga länder.

Känner exakt såhär. Jag har tinder gold nu och då jag sätter mig i länder som exempelvis England och Kina så får jag väldigt många fler matchningar än i Sverige. Satte mig i Kina för någon vecka sedan och hade 20 likes från kinesiska kvinnor på i princip 10-20 minuter. Kvinnorna i Sverige är väldigt snygga, som du säger. Tyvärr, får man ändå säga. Sedan får man dock nog dra in andra faktorer när man matchar med många i exempelvis Kina, som att man är "unik" och "exotisk" som vit svensk och då matchar man nog med fler än den gemene mannen i Kina. En del kinesiska kvinnor tyckte jag var snygga också. Asiater är generellt sett snygga.

Men som du säger. Tinder, och hela sexmarknaden på internet är ju så skev att det blir så konstigt. Är ju 50 killar på en tjej. DOCK uppskattningsvis 40 fula killar, och kanske endast NÅGRA snygga killar som tjejen i fråga kan tänka sig att träffa. Men blir ju ändå några intressanta för henne, och de är oftast snyggare än hennes liga.
Citera
2019-05-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Du träffade alltså en mamma från tinder som bara vill vara din kk?
Om detta var fallet så är det ju inte så konstigt att hon tillslut vill börja gå in mer seriöst. De flesta kvinnor vill det, och i synnerhet i den åldern som hon är i.
Räkna med att du inte kan vara hennes sexpartner länge till. Antingen går du in i en relation eller så får du nog göra slut.

Asså KK och KK... Det var inte direkt någon skriven regel, och vi har inte ens pratat om en KK situation eller något sånt alls. Hon från början frågade vad jag var ute efter och jag sa bara att jag var öppen för allt, för att jag som sagt var bara ville knulla från början. Hon sa aldrig specifikt ut till mig att hon var ute efter en KK eller ute efter något seriöst.
Citera
2019-05-28, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Asså KK och KK... Det var inte direkt någon skriven regel, och vi har inte ens pratat om en KK situation eller något sånt alls. Hon från början frågade vad jag var ute efter och jag sa bara att jag var öppen för allt, för att jag som sagt var bara ville knulla från början. Hon sa aldrig specifikt ut till mig att hon var ute efter en KK eller ute efter något seriöst.

Jaha, då förstår jag. Men ska man se på hur det blivit så skulle du klassa det som någon form av sexrelation ni har? Verkar ju inte vara på något djupare plan direkt. När du snackar om att du kör utan kondom .
Men som sagt, räkna med att en singelmorsa på 34 år söker något djupare.
Citera
2019-05-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jaha, då förstår jag. Men ska man se på hur det blivit så skulle du klassa det som någon form av sexrelation ni har? Verkar ju inte vara på något djupare plan direkt. När du snackar om att du kör utan kondom .
Men som sagt, räkna med att en singelmorsa på 34 år söker något djupare.

Vetefan. Vi har inte alltid sex. Jag tycker lika mycket om att bara ha dejtkväll eller myskväll och såna grejer. Jag gillar hela dejting grejen, inte bara sexet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in