2019-05-20, 18:05
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiderman90
Hej jag behöver hjälp...Förlåt om jag avbryter men jag tror att jag måste sluta dricka. Dricker väl 4 gånger i veckan, 6-7 starköl (blir full är inte så stor)

Dagen efter är jag seg och trött bara lite ångest kanske. 48h efter senaste ölen blir jag lite skakig, svettas, jobbig ångest och det känns som jag har feber, då måste jag dricka igen känner jag. Kan det vara abstinens eller något annat?
Är det smart att trappa ner med typ 3,5or ett tag?
De är absolut abstinens du känner av men med dem små mängderna du kränger i dig så ska de inte vara nån fara att klippa rakt av utan några 3,5or.
Citera
2019-05-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Berätta mer om hur mycket du dricker, när, samt varför.

Jag dricker väl ett par eller sex 3.5 or per kväll. För att kunna slappna av och sova. Och så har jag slutat med stesolid nyligen så det hjälper. Tycker inte jag dricker så mycket nu. Skulle inte säga att jag egentligen har problem med alkohol. Kan festa utan att bli dyngrak och så. Men jag Har lite problem att stå ut med att inte vara påverkad och jag tror jag skulle må bättre om jag kunde vara helt nykter ett tag.
Citera
2019-05-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp
De är absolut abstinens du känner av men med dem små mängderna du kränger i dig så ska de inte vara nån fara att klippa rakt av utan några 3,5or.

Jaha jag som tycker jag dricker ganska mycket men tack för ditt svar, går väl bra att bara vänta ut och försöka tänka på annat
Citera
2019-05-23, 20:33
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Jaha jag som tycker jag dricker ganska mycket men tack för ditt svar, går väl bra att bara vänta ut och försöka tänka på annat
hehe ja de beror ju på hur man ser de Menade mer att de är inga mängder du behöver oroa dig för kramp eller dille på. Men våra kroppar fungerar ju endå olika så va endå uppmärksam, man vet ju aldrig.
Stay safe
Citera
2019-05-24, 01:06
Bannlyst
Citat:
Hej jag behöver hjälp...Förlåt om jag avbryter men jag tror att jag måste sluta dricka. Dricker väl 4 gånger i veckan, 6-7 starköl (blir full är inte så stor)

Dagen efter är jag seg och trött bara lite ångest kanske. 48h efter senaste ölen blir jag lite skakig, svettas, jobbig ångest och det känns som jag har feber, då måste jag dricka igen känner jag. Kan det vara abstinens eller något annat?
Är det smart att trappa ner med typ 3,5or ett tag?
Nej det är lugnt, ingen fara. Om du dricker 6-7 starköl fyra gånger i veckan är du definitivt alkoholiserad. Att du sedan blir sjuk när du inte dricker är abstinens. Att du har förstått att du har probem med alkoholen är mycket bra! Du har insett detta. Det är det absolut första steget.

Hur länge har du druckit så mycket? Med tanke på att du blir så pass abstinent som du beskriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp
Det beror på hur länge man har druckit.

Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Jag dricker väl ett par eller sex 3.5 or per kväll. För att kunna slappna av och sova. Och så har jag slutat med stesolid nyligen så det hjälper. Tycker inte jag dricker så mycket nu. Skulle inte säga att jag egentligen har problem med alkohol. Kan festa utan att bli dyngrak och så. Men jag Har lite problem att stå ut med att inte vara påverkad och jag tror jag skulle må bättre om jag kunde vara helt nykter ett tag.
Hur menar du att du inte tar Stesolid hjälper?

Visst, jag kan dra några öl med nån polare utan att bli dyngrak, men du verkar ha problem eftersom du dricker varje dag. Jag tror och tycker att du har problem med alkohol om du dricker så ofta som du skrev, oavsett om du kan festa till det utan att bli dyngrak.
Citera
2019-05-25, 00:11
Medlem
Dimaks avatar
Kolla mitt inlägg en sida innan.

Jag fick för mig att jag och mina polare ska ut på krogen, en ,två öl sa jag, det blev 6 öl och någon vodka redbull.

Men redan innan jag tog min första öl så fick jag ont i magen. Ångesten steg och jag bara kände att det var dags att säga nej, men tre polare var här och jag kände men vafan det är EN dag , vid 23 tiden så var jag så trött (kan har varit med jobbvecka men oron i magen innan ölen då?)

Vid 23:30 sa jag hejdå jag pallar inte mer , satte mig på bussen och tryckte på Janis Joplin som jag alltid spelade när jag var som fullast förr , och nästan höll på att fälla flera tårar.

Jag vill vara social men jag klarar inte av alkoholen , det är en JÄVLA DROG som borde BORT FRÅN SAMHÄLLET!

Hur fan kan det vara lagligt? Jävla hasch borde vara 100% guld framför denna skiten FITTA.
Citera
2019-05-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nej det är lugnt, ingen fara. Om du dricker 6-7 starköl fyra gånger i veckan är du definitivt alkoholiserad. Att du sedan blir sjuk när du inte dricker är abstinens. Att du har förstått att du har probem med alkoholen är mycket bra! Du har insett detta. Det är det absolut första steget.

Hur länge har du druckit så mycket? Med tanke på att du blir så pass abstinent som du beskriver.

Det beror på hur länge man har druckit.

Hur menar du att du inte tar Stesolid hjälper?

Visst, jag kan dra några öl med nån polare utan att bli dyngrak, men du verkar ha problem eftersom du dricker varje dag. Jag tror och tycker att du har problem med alkohol om du dricker så ofta som du skrev, oavsett om du kan festa till det utan att bli dyngrak.

Kanske 1 år har jag druckit så. (hemma, ensam) Förut var det mer binge på krogen/klubbar Typ kanonfylla 2 gånger i veckan (minnesluckor ofta)
Citera
2019-05-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Om man klarar att hålla sig till folköl, hur många i veckan tycker ni är en ok gräns?
En folköl innehåller 14mg/l alkohol så med 5 st per dag i en vecka så är du en missbrukare enligt socialstyrelsen. Dom tolererar bara 460Mg/l per vecka.
Citera
2019-05-25, 20:22
Bannlyst
Citat:
Kanske 1 år har jag druckit så. (hemma, ensam) Förut var det mer binge på krogen/klubbar Typ kanonfylla 2 gånger i veckan (minnesluckor ofta)
Oj, ja du är definitivt alkoholiserad. Men du har insett att du har problem och vill ha hjälp, eller hur? Så hur tänker du att du vill göra? Avgiftning på sjukhus/beroendeenhet (då sätts mycket mediciner in)? Nedtrappning? Men tro mig, du kan INTE klippa alkoholen rakt av, det är i stort sett helt omöjligt, och direkt farligt. Ta den hjälp du kan få, och sök den hjälpen om du behöver den.

Är själv alkoholist men har i stort sett klippt alkoholen helt nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
En folköl innehåller 14mg/l alkohol så med 5 st per dag i en vecka så är du en missbrukare enligt socialstyrelsen. Dom tolererar bara 460Mg/l per vecka.
Bra information detta.
Citera
2019-05-26, 17:18
Bannlyst
Har minskat mitt alkoholintag med typ 90% på tre-fyra veckor. Slutat med Campral. Nu kör vi!
Citera
2019-05-26, 18:21
Medlem
Dimaks avatar
Jag vet inte om ni har samma problem som jag men ibland när jag är i affären kan jag bara få för mig att köpa ett sexpack folkbärs bara så där , tanken var innan bara mat men kommer ut med ett sexpack liksom.

Hur fan säger man emot? alkoholen har fan förstört 5 år av mitt liv.
Citera
2019-05-26, 20:30
Medlem
Alltså det här med alkohol är ju bara skit :/ Hamnar flera gånger i veckan i ett förhandlande med mig själv, en form av självbedrägeri.
Vill vara nykter men sätter inga gränser när jag får frågan eller blir erbjuden alkohol.
Ska göra ett nytt försök nu och begränsa min tillvaro och vilken miljö jag vistas i, har sagt till polare att jag ska ta en vit månad och då menar jag en vit månad.
Finns liksom ingen gråzon med "en bärs" på krogen en onsdag. blir ju alltid fler.
Hoppas det går bättre den här gången och folk inte frågar mig eller tjatar på mig om denna heliga alkohol som verkar vara en del av den svenska kulturen.
Någon som vet lite mer om yoga och meditation kan hjälpa mig att fortsätta vara nykter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in