Citat:
Ursprungligen postat av
spiderman90
Hej jag behöver hjälp...Förlåt om jag avbryter men jag tror att jag måste sluta dricka. Dricker väl 4 gånger i veckan, 6-7 starköl (blir full är inte så stor)
Dagen efter är jag seg och trött bara lite ångest kanske. 48h efter senaste ölen blir jag lite skakig, svettas, jobbig ångest och det känns som jag har feber, då måste jag dricka igen känner jag. Kan det vara abstinens eller något annat?
Är det smart att trappa ner med typ 3,5or ett tag?
Nej det är lugnt, ingen fara. Om du dricker 6-7 starköl fyra gånger i veckan är du definitivt alkoholiserad. Att du sedan blir sjuk när du inte dricker är abstinens. Att du har förstått att du har probem med alkoholen är mycket bra! Du har insett detta. Det är det absolut första steget.
Hur länge har du druckit så mycket? Med tanke på att du blir så pass abstinent som du beskriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hestmotfolkgrupp
De är absolut abstinens du känner av men med dem små mängderna du kränger i dig så ska de inte vara nån fara att klippa rakt av utan några 3,5or.
Det beror på hur länge man har druckit.
Citat:
Ursprungligen postat av
kenozoikum
Jag dricker väl ett par eller sex 3.5 or per kväll. För att kunna slappna av och sova. Och så har jag slutat med stesolid nyligen så det hjälper. Tycker inte jag dricker så mycket nu. Skulle inte säga att jag egentligen har problem med alkohol. Kan festa utan att bli dyngrak och så. Men jag Har lite problem att stå ut med att inte vara påverkad och jag tror jag skulle må bättre om jag kunde vara helt nykter ett tag.
Hur menar du att du inte tar Stesolid hjälper?
Visst, jag kan dra några öl med nån polare utan att bli dyngrak, men du verkar ha problem eftersom du dricker varje dag. Jag tror och tycker att du har problem med alkohol om du dricker så ofta som du skrev, oavsett om du kan festa till det utan att bli dyngrak.