2019-05-16, 13:45
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Fattar ingenting. Var det nyss hon stod på den loppisen o pratade? Så många kronor kan man väl inte få ihop på en loppis? Har familjen det så dåligt ställt efter att de köpt huset? Att de måste stå på loppis för att kunna försörja sina barn. Varför får inte dottern studiebidrag?

Tanten påstod ju att hon tjänade så vansinnigt mycket pengar på den loppisen så det skulle räcka till tre semesterresor. Förmodligen 2 personer tur och retur till Flen 3 gånger då.

Studiebidrag brukar dras in om man inte klarar eller sköter tentorna.

Men räkna med att tanten blåljuger om precis allt så du bör egentligen inte tro på något hon säger eller skriver för veckan efter har hon glömt vad hon sagt då och för varje vecka ändras saker och ting. Hon har teflonminne. Det är lite roligt eftersom hon hela tiden säger emot sig själv.
Citera
2019-05-16, 13:58
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faglum
TOTALRENOVERAD villa till salu enl mäklarannonsen! Ändå försöker hon få folk att tro att de själva renoverat den gamla risiga kåken. Hon är fan otrolig!

Helt sjukt faktiskt, hon får det att låta som om hon själv har renoverat huset med blod svett och tårar.
Vem fan visar bilder på hur en tidigare ägare har renoverat för att påstå att man själv har varit en del i processen?
Citera
2019-05-16, 13:59
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Domen har kommit!!!
Har inte ens läst själv ännu, jag kopierade sidorna och delar med er först! håll till godo, ber om ursäkt ifall sidorna hamnat i fel ordning

https://postimg.cc/gallery/235w06amc/
Här kan vi ju se vad som kan hända, när man har en morsa som bara tänker på sej själv och lever i en fantasivärld. Om hon hade stöttat och hjälpt sin son med hans problematik, så hade han mått mycket bättre. Detta beslut kommer inte att hjälpa grabben ett dugg, och min övertygelse är att här har vi en framtida fängelsekund. Det hjälper inte att ha dom lindriga besvären som snoppviftarn har, för att slippa undan hur länge som helst.
Citera
2019-05-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Här kan vi ju se vad som kan hända, när man har en morsa som bara tänker på sej själv och lever i en fantasivärld. Om hon hade stöttat och hjälpt sin son med hans problematik, så hade han mått mycket bättre. Detta beslut kommer inte att hjälpa grabben ett dugg, och min övertygelse är att här har vi en framtida fängelsekund. Det hjälper inte att ha dom lindriga besvären som snoppviftarn har, för att slippa undan hur länge som helst.

Anna Book har totalt misslyckat med sina barn och sitt föräldraskap. Tragiskt att bevittna hur barnen går i mammas fotspår och blir allt mer misslyckade för var dag.
Citera
2019-05-16, 14:39
Medlem
Vänta nu, funktionsnedsättning? Vad har han för funktionsnedsättning? Var det den han hade pratat om i nån live?
Är han efterbliven och pga det springer han runt på begår brott? Mamma måste vara omåttligt stolt nu.
Citera
2019-05-16, 14:42
Så han bytte 1 1/2 dags arbete mot tolv veckors samtal. Smart.
Citera
2019-05-16, 14:43
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Domen har kommit!!!
Har inte ens läst själv ännu, jag kopierade sidorna och delar med er först! håll till godo, ber om ursäkt ifall sidorna hamnat i fel ordning

https://postimg.cc/gallery/235w06amc/
Så bra jobbat av dig ⭐️ och så sorgligt/intressant att läsa.
Antonio har tydligen en funktionsnedsättning (ingen är väl förvånad) och har varit utsatt för hot (ingen förvåning där heller)
Nu tycker jag Märsta-Morsan ska bevisa det hon tjatar om heeeela tiden. Familjen som är såååå viktig. Fixa kvalificerad hjälp till Snoppviftarn. Nu!!!
Kommer att kosta en del men du får väl skippa naglar, extensions, klädinköp osv ett tag.
Citera
2019-05-16, 14:59
Medlem
stardust74s avatar
Den där funktionsnedsättningen måste vara varför Anna satt i en sjukhuskorridor och skrek och svor och smaskade på jordgubbar i flera timmar häromdagen. Jag vet att för att få en diagnos, krävs det långa samtal och en utredning görs vilken innefattar flera moment. Hon gormade ju om att hon skulle vara där flera timmar och det stämmer ju in på att Antonio undersöktes/utreddes och hon väntade utanför medans. Det förklarar också varför hon var så väldigt obalanserad och hetsig under just den lajven, hon kände sig stressad över att myndigheterna utreder Antonio på det sättet.
Citera
2019-05-16, 15:02
Medlem
HotChocolates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så han bytte 1 1/2 dags arbete mot tolv veckors samtal. Smart.
Bytte och bytte... Han verkar inte ha klarat av det han förväntades göra ("till följd av sin funktionsnedsättning-inte kunnat uppfylla de krav som ställts på honom från praktikplatserna")
Vojne Vojne, vad måtte det bli av gossen? Klarar inte ens samhällstjänst/praktikplats... Samhall nästa? Eller skaka galler inom kort
Citera
2019-05-16, 15:05
Citat:
Ursprungligen postat av HotChocolate
Bytte och bytte... Han verkar inte ha klarat av det han förväntades göra ("till följd av sin funktionsnedsättning-inte kunnat uppfylla de krav som ställts på honom från praktikplatserna")
Vojne Vojne, vad måtte det bli av gossen? Klarar inte ens samhällstjänst/praktikplats... Samhall nästa? Eller skaka galler inom kort
Nä, han föll på mållinjen. Hade han stått ut i 1 1/2 dag till så hade det ju varit klart sedan.
Citera
2019-05-16, 15:10
Medlem
HotChocolates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nä, han föll på mållinjen. Hade han stått ut i 1 1/2 dag till så hade det ju varit klart sedan.
Eller så var det inte upp till honom? Praktikplatserna tycks ju ha signalerat/bedömt att grabben inte fixade sin samhällstjänst, som jag fattar det. Lite sent iofs med så lite tid kvar 🤔 Kanske är det jag som är ute på cykeltur 😉
Citera
2019-05-16, 15:17
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotChocolate
Eller så var det inte upp till honom? Praktikplatserna tycks ju ha signalerat/bedömt att grabben inte fixade sin samhällstjänst, som jag fattar det. Lite sent iofs med så lite tid kvar 🤔 Kanske är det jag som är ute på cykeltur 😉
Du är inte ute och cyklar. Det är familjen som är ute på dykning, utan våtdräkter och syrgastuber. Den här storyn har inget slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in