Citat:
Ursprungligen postat av
Spyrran
Kanske beror på vilken typ av ost som man använder, och kvaliteten på osten? Det finns ju hamburgare med allt från Cheddarost till Emmentaler. Sedan finns det ju typen "hamburgarost", som kan ha lite sämre kvalitet och inte bara innehålla "riktig ost". Skulle även tro att det är en smaksak. Jag kan tycka att lite olika tillbehör kan passa, beroende på typ av ost. Där osten får bestämma vad jag har för tillbehör.
Samtidigt vill jag inte ha en rinnig ost och flottig skräpmatsburgare. Osten ska vara smält, men det är inte samma sak som rinnig ost. Men detta är ju hur jag föredrar hamburgare, finns inget rätt eller fel.
Jag kan uppskatta bra mat, men just burgaren för mig handlar om något slags medelmåtta som man tar på fyllan eller före man börjar festa. Mycket så är det här, att man klämmer något fettigt i samband med inmundigande av billig lager.
Sen uppskattar jag riktig mat, väl tillagad thaimat te.x är ju en symfoni av smaker.
Den ost jag kört med är ngon slags processat, nästan som plast
Pommes är en annan sak, som bara är så svår här. Kvalité på potatis är tveksam, och ofta är den dessutom nästan gammal när man finner ngt.