2019-01-31, 21:36
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Någon som smakat ICAs egna briochehamburgerbröd och hur de är jämförelse med Garants dito?

ICA´s brioche är kass.
Dock är DENNA, också ICAs egna, jävligt bra!

Men ändå, Garants variant är fortfarande kungen av köpebröd fortfarande.
Citera
2019-01-31, 22:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
ICA´s brioche är kass.
Dock är DENNA, också ICAs egna, jävligt bra!

Men ändå, Garants variant är fortfarande kungen av köpebröd fortfarande.
Kan du utveckla varför de är kassa? Har aldrig sett ICA Selection Sweet Buns, är du säker på att de tillverkas längre?
Citera
2019-01-31, 23:40
Medlem
Tjyvass avatar
ICA:s hamburgerbröd på surdeg är bäst. Så här se de ut. Korvbrödsbagarens Brooklyn Buns är näst bäst.
Citera
2019-02-01, 08:57
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
1. Kan man traska in och be köttdisken på ICA Maxi om dessa detaljer som färs?

2. Ungefärlig ratio mellan köttsorterna?
1. Högrev och bringa hittar du lite varstans men revbensköttet kan vara svårt att få tag på. Det går dock att beställa en sådan färs på City Gross.

2. Varierar från ställe till ställe. Det gäller att helt enkelt testa sig fram till den smak man föredrar .

~Paul~
Citera
2019-02-01, 17:47
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Kan du utveckla varför de är kassa? Har aldrig sett ICA Selection Sweet Buns, är du säker på att de tillverkas längre?

Torr och stabbig, helt enkelt. Givet att jag kan haft otur med just det paketet jag köpte. Men jag såg aldrig någon anledning att köpa den igen när den jag nämner fanns tillgänglig.
Ja, den tillverkas fortfarande. Såg den senast idag på min lokala ICA.
Citera
2019-02-02, 20:44
Medlem
Haha. Får mig att minnas då jag och min polare gick upp till köttdisken och ville köpa 1 kg entrecote och bad köttmästaren mala det för vi skulle göra hamburgare bra blev det men lite onödigt dyrt kanske.

Bra brödrecept finns allstans och samma gäller majonnäs (enligt mig åtminstone) men det svåraste är nog osten. Svårt att hitta en som är perfekt. Samtidigt måste jag erkänna att jag inte riktigt ens vet vad det är jag söker efter. Vet bara att jag inte hittat den perfekta än..
Citera
2019-02-04, 15:19
Medlem
1876randoms avatar
Personalen i köttdiskarna jag frågat än så länge ser ut som frågetecken, vilket skämt.

Om man köper på sig färs i en annan stad, kan man då göra iordning burgarna och frysa in för att sedan steka? Vill ju köpa en del när jag ändå handlar tänker jag.
Citera
2019-02-04, 18:39
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Personalen i köttdiskarna jag frågat än så länge ser ut som frågetecken, vilket skämt.

Om man köper på sig färs i en annan stad, kan man då göra iordning burgarna och frysa in för att sedan steka? Vill ju köpa en del när jag ändå handlar tänker jag.
Bringa och högrev finns i princip överallt.

Även om du inte äger en köttkvarn så kan du med hjälp av en kockkniv hacka köttet så pass att du får fram en duglig färs till hamburgare. M a o du behöver inte köpa färdig färs .

~Paul~
Citera
2019-02-04, 21:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag har frusit färdiga "skivor" med bakplåtspapper mellan och det gick hur fint som helst, blandfärs låg iofs bara 1-2 veckor i frysen men kan inte tänka mig att 1-2 månader hade varit några problem
Citera
2019-02-05, 14:46
Medlem
Madagascars avatar
Har någon ett hyggligt enkelt recept på en riktigt bra vegansk burgare man kan göra hemma?
Citera
2019-02-05, 14:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Har någon ett hyggligt enkelt recept på en riktigt bra vegansk burgare man kan göra hemma?

Anammas formbara färs är bra att utgå från. Gick från ett recept på ”jävligt gott” och det blev enligt mig lyckat.
Citera
2019-02-05, 15:01
Medlem
Har börjat göra riktigt goda hamburgare men har inte fått till någon riktigt god dressing. Någon som har tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in