2019-02-08, 10:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Jag har lagat det flera gånger, både hemma och på krogen.
Tipset är att köra på ingredienser och mängder i receptet, jag har labbat lite ett par gånger men burgaren har inte riktigt blivit så ”köttig” och hållit ihop så bra som originalreceptet.
Har du även testat veganburgaren från "Impossible foods" (går nog inte att hitta i Sverige än)?

De använder vegetabiliskt "hemoglobin" för blödande effekt :-) De är konkurrenter till "Beyond meat".

https://www.youtube.com/watch?time_continue=142&v=n6U4H8WC9jg
Citera
2019-02-16, 10:54
Medlem
TraXzmans avatar
- Ta lika mycket räksallad som skagenröra (rydbergs tex) i en skål och blanda och rör ut med senap (den du gillar) och chilisås inkl rökig bbq sås och en pressad vitlök och svartpeppar på slutet (smaka av liksom för varje steg)

- Lite extra räckor på burk hackas
- Stek burgaren med din favvo ost på och gullök

- Servera allt mellan hamburger bröden hehe

Kan även ha på lite krispig sallad, nån tomatskiva ev gurkbit

Done!
Citera
2019-02-27, 11:54
Medlem
TraXzmans avatar
En lite nyare trend i US är att doppa eller hälla över hela burgaren med brödet med smältost av typ cheddarsorter och låt det svalna och stelna lite innan man hugger in

Nån som testat det och vad blev omdömet av totala smaken ?
Citera
2019-03-03, 15:31
Medlem
Giant Squids avatar
En favorit bland tillbehör i en burgare är en skiva feta ost som man snabbsteker lite och rödbetssallad, gifter sig fin fint i gommen.
Citera
2019-03-21, 20:00
Medlem
Astrorbits avatar
Säljer butiker högrevsfärs med 25% fetthalt?
Citera
2019-03-21, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Säljer butiker högrevsfärs med 25% fetthalt?

Kött/delibutiker gör.
Citera
2019-05-12, 17:38
Medlem
Bara jag som gillar att lägga en näve grillchips som topping på ostburgaren?

Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
En lite nyare trend i US är att doppa eller hälla över hela burgaren med brödet med smältost av typ cheddarsorter och låt det svalna och stelna lite innan man hugger in

Nån som testat det och vad blev omdömet av totala smaken ?
Det lät gott men knappast för hemmaburgaren. Man kanske kan ugnssteka burgaren som man gör med falukorv med ost och senap.
Citera
2019-05-12, 22:33
Medlem
Mangelinas avatar
Testa färsk gurka! Jag veeeeeet, låter helt insane, men de facto riktigt jättegott! Helt såld efter första gången jag testade. Oväntat och sjukt fräscht!
Senast redigerad av Mangelina 2019-05-12 kl. 22:40.
Citera
2019-05-12, 23:55
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Testa färsk gurka! Jag veeeeeet, låter helt insane, men de facto riktigt jättegott! Helt såld efter första gången jag testade. Oväntat och sjukt fräscht!

BK hade faktiskt en kampanjburgare för en herrans massa år sedan med just skivad färsk gurka på. Jag håller med. Det är fräscht och gott ibland med gurka på.
Senast redigerad av SadEyes 2019-05-12 kl. 23:59.
Citera
2019-05-13, 02:01
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Joo, säg den gången en nygrillad köttbit mått dåligt av att kompletteras med färska grönsaker, lök, peppar och sallad.
Citera
2019-05-13, 05:51
Medlem
TraXzmans avatar
Gör det nån smakskillnad (positivt eller negativt) tycker ni att ha i ost i hamburgaren... Typ att man kavlar ut köttfärssmeten ganska tunn och lägger en skiva ost emellan två tunna burgerkött som man fogar samman och sen steker på eller strimlad ost i färsen ? ... Sen kompletterar man med ost på burgaren mellan 2 bröd ?

I övrigt ... jo vanlig osthyvel skivad gurka är gott på burgare
Citera
2019-05-13, 19:29
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Typ att man kavlar ut köttfärssmeten ganska tunn och lägger en skiva ost emellan två tunna burgerkött som man fogar samman

Det är en ganska vanlig medtod att baka in osten i hamburgaren. Det brukar kallas för en Jucy Lucy och är vanligt på menyerna i USA. Brukar finnas på vissa hak i Sverige också.
Personligen är jag inget fan av det då jag helst äter mina burgare helt utan någon slags ost i huvudtaget.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jucy_Lucy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in