2015-08-26, 00:17
Medlem
trattfans avatar
Hur gör man för att få den där härliga rosa färgen som restaurangerna har?
Citera
2015-08-26, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Hur gör man för att få den där härliga rosa färgen som restaurangerna har?

Du formar dina hamburgare själv och gör dem likvärdiga i tjockleken. Sedan använder du dig av en stektermometer i en av burgarna och tillagar dem tills innertemperaturen når upp till cirka 58 grader för att få en mediumstekt burgare. Enjoy!
Citera
2015-09-02, 12:25
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Ostskivan blev idag ett segt lager ovanpå min burgare. Det var en skiva Gouda. Finns det något tricks för hur man får osten att smälta bättre?
Citera
2015-09-02, 12:36
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Ostskivan blev idag ett segt lager ovanpå min burgare. Det var en skiva Gouda. Finns det något tricks för hur man får osten att smälta bättre?

Finns särskild hamburgerost i de flesta mataffärer. De smakar riktigt fint på burgaren
Citera
2015-09-02, 12:42
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Köp en hamburgerost/smältost för ändamålet. Tyvärr är de flesta hamburgerostar i Sverige vidriga plastbitar men jag rekommenderar dig att köpa Lidls hamburgerost (Cheese Slices tror jag den heter). Det är den bästa som finns i Sverige och som faktiskt smakar cheddar.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Finns särskild hamburgerost i de flesta mataffärer. De smakar riktigt fint på burgaren
Nä de flesta smakar inget alls och har en obehaglig plastkonsistens. Som jag skrev ovan är Lidls egna den enda som kan konkurrera med amerikanska diton. För övrigt är det Tenery (som tillverkar Lidls ost) som levererar/eller har levererat till Max hamburgerrestauranger.
Citera
2015-09-02, 15:06
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Köp en hamburgerost/smältost för ändamålet. Tyvärr är de flesta hamburgerostar i Sverige vidriga plastbitar men jag rekommenderar dig att köpa Lidls hamburgerost (Cheese Slices tror jag den heter). Det är den bästa som finns i Sverige och som faktiskt smakar cheddar.
Nä de flesta smakar inget alls och har en obehaglig plastkonsistens. Som jag skrev ovan är Lidls egna den enda som kan konkurrera med amerikanska diton. För övrigt är det Tenery (som tillverkar Lidls ost) som levererar/eller har levererat till Max hamburgerrestauranger.

Är inte smältosten oftast bara någon form av mjölksmet smaksatt med smakessens?
Citera
2015-09-02, 17:25
Medlem
SadEyess avatar
Är det bara undertecknad som kör på en redig skiva svarta Sara på burgaren? Tycker den har utmärkta smältegenskaper samt förträfflig smak. Testa..
Citera
2015-09-02, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Du formar dina hamburgare själv och gör dem likvärdiga i tjockleken. Sedan använder du dig av en stektermometer i en av burgarna och tillagar dem tills innertemperaturen når upp till cirka 58 grader för att få en mediumstekt burgare. Enjoy!
Den är väl ganska "rare" vid 58 grader eller är det andra regler för burgare än annat nötkött?
Citera
2015-09-02, 21:04
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Citat:
Är inte smältosten oftast bara någon form av mjölksmet smaksatt med smakessens?

Hmm, jag köpte ett märke för ett tag sedan, på Hemköp har jag för mig. Den smakade riktigt fint, var just cheddarsmak. Men kanske skulle testa Lidls. De har alltid inne denna eller?
Citera
2015-09-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Den är väl ganska "rare" vid 58 grader eller är det andra regler för burgare än annat nötkött?
Näe, runt 58-60 brukar klassas som medium. Den brukar ju sedan också stiga lite i temperatur efter att man tagit bort den från värmen.
Citera
2015-09-02, 23:48
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Är det bara undertecknad som kör på en redig skiva svarta Sara på burgaren? Tycker den har utmärkta smältegenskaper samt förträfflig smak. Testa..
Kommer smaken verkligen fram då? Tycker att allt för många vanliga ostar försvinner smakmässigt när man har de på burgare.
Citera
2015-09-03, 00:19
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Brukar köra hushåll och västerbotten, i med en liten dutt vatten och på med ett lock och osten smälter på ett ögonblick om man vill göra en snabbis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in