Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Naturligtvis vore allt annat än seger för City en jätteskräll men visst så länge Brighton håller tätt lär hoppet leva. Vill egentligen bara se Liverpools match utan att veta övriga resultat men det lär vara omöjligt. Att själva vinna är det viktigaste. Wolves borde rimligen ha större chans/risk att få med sig ett resultat än Brighton. Om det slutar med att City vinner får de gärna göra mål tidigt. Tänk att ha hopp i 92 minuter och att City sedan avgör. Skulle ta väldigt mycket längre tid att smälta.
Har inte följt det själv men har Pep försökt få det att låta som om de är underdogs? Eller är det bara snacket om Liverpools "fördel" att åka ur de inhemska cuperna tidigt som åter kommit upp?
Såg någon uttrycka det bra. "Jag är inte rädd för Spurs. Jag är rädd att förlora mot Spurs." Så länge spelarna inte känner så är det ok att fansen känner så. En förlust är givetvis aldrig kul men en del värre än andra. Jag gillar Spurs men att förlora mot dem vore oerhört tungt.
På förhand är jag mest nyfiken på vilka lag både Tottenham och Liverpool kan ställa på benen. I en final vill man ju se de bästa spelarna.
Om Brighton - City blir 4-0 och Liverpool Wolves slutar 4-4 blir det playoff om titeln mellan Liverpool och City. Kommer inte hända men kul detalj. Cred Kalle Karlsson, som säkert snott det av någon annan.
Citatet om Spurs är spot on.
Gällande elvorna borde det vara uteslutet med Keita, Firmino ett frågetecken (uteslutet idag). Resten är fit. Så troligen ger elvan sig själv om inga skador sker: Alisson, TAA, VVD, Matip, Robertson, Henderson, Fabinho, Wijnaldum, Salah, Firmino, Mane.
Origi tar Firminos plats vid skada. Matip och TAA tror jag inte Klopp törs peta efter deras insatser i semin, inte heller Wijnaldum.
Spurs har större frågetecken. Om Kane blir frisk, vem ska petas? Finns det plats för Eriksen Kane Lucas och Son i en startelva? Vem får stå över? Startar de med fembackslinje som jag tror? Är Winks hel? Spännande blir det.