2019-05-22, 10:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Fast det här är en märklig aspekt i fotbollsvärlden. Spelare och tränare tycker sig ständigt kunna hänvisa till att dom bara vill besvara på frågor om själva fotbollen, eller att journalister nu som i det här fallet inte ska paja stämningen. Det är ett bisarrt förhållningssätt som tyvärr är ivrigt påhejat av lojala fotbollssupportrar i övrigt. Och få journalister har stake att ställa obekväma frågor som ändå är relevanta.

Lundh i Sverige fick, och får, en hel del skit för sina frågor precis som Laul. Det är sorgligt att vi är många som gärna blundar och bara njuter av sporten när fotbollen är en riktigt smutsig bransch.

Journalister ska givetvis aldrig ta hänsyn till om det är "rätt läge" att ställa relevanta frågor.

Hårt ställningstagande och jag säger inte emot dig egentligen. Fotbollen ska tåla kritisk granskning den med. Jag kan dock tycka det är schysst att inte ställa just de frågorna direkt efter en historisk vinst - men återigen, det finns aldrig ett bra tillfälle och de inblandade kommer aldrig vilja svara på de frågorna. Som du säger, fotbollen kommer undan granskning mycket lättare eftersom vi supportrar egentligen bara är där för fotbollen, vi vill inte veta hur korven görs.
Citera
2019-05-22, 10:53
Medlem
used66s avatar
en reflektion:

Manchester Citys Phil Foden, 18 år, har 2 premier league titlar - Steven Gerrard har 0.

Vad månde bliva?
Citera
2019-05-22, 11:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
en reflektion:

Manchester Citys Phil Foden, 18 år, har 2 premier league titlar - Steven Gerrard har 0.

Vad månde bliva?

Haha, du är bara för mycket. Inte ens när ditt lag vinner klarar du av att vara annat än bitter och fylld av hat. Kämpa!
Citera
2019-05-22, 11:24
Medlem
Såg att Andy Townsends volleymål mot City, blev kårat till årets mål.
Citera
2019-05-22, 11:49
Medlem
Scrip7s avatar
https://imgur.com/S46lQ35 Såg den här idag. Antalet skador samt tid borta för alla klubbarna. Väldigt intressant. Wolves med 5(!) skador på hela säsongen och 88 dagar totalt. Medans United i topp har 61 skador och 1392 dagar borta.
Citera
2019-05-22, 17:15
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Haha, du är bara för mycket. Inte ens när ditt lag vinner klarar du av att vara annat än bitter och fylld av hat. Kämpa!

Som City supporter så smärtar det mig lite, vi är redan hatade och han slänger bara mer ved på brasan.

Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Såg att Andy Townsends volleymål mot City, blev kårat till årets mål.

Helt klart godkänt. Trodde jag skulle dö när jag såg det.
Citera
2019-05-22, 17:30
Medlem
used66s avatar
Citat:

bitter och fylld av hat, hur tänker du nu? jag konstaterade fakta och du tycker att det är hatiskt? nu får du sluta gråta och vara så fixerad över att Liverpool, enligt många engelska supportrar, gjorde sin bästa säsong någonsin - och ändå fick stryk. haha.

kan tillägga fler fakta: Foden är dessutom ligacupmästare 2 ggr samt tagit hem FA cupen. därtill VÄRLDSMÄSTARE och utsedd till bästa spelaren. (U-17). några frågor på det?
Citera
2019-05-23, 05:30
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
bitter och fylld av hat, hur tänker du nu? jag konstaterade fakta och du tycker att det är hatiskt? nu får du sluta gråta och vara så fixerad över att Liverpool, enligt många engelska supportrar, gjorde sin bästa säsong någonsin - och ändå fick stryk. haha.

kan tillägga fler fakta: Foden är dessutom ligacupmästare 2 ggr samt tagit hem FA cupen. därtill VÄRLDSMÄSTARE och utsedd till bästa spelaren. (U-17). några frågor på det?

Tycker du dessa titlar har mkt med honom att göra eller? Han kommer antagligen stagnera och bli medioker.

Eller vad vill du att man ska säga? Han blir nog bäst i världen!
Citera
2019-05-23, 05:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Som City supporter så smärtar det mig lite, vi är redan hatade och han slänger bara mer ved på brasan.

Alltså. Förstår hur du tänker, men jag tror inte Cityfans är särskilt hatade. Ni har en bit kvar till det. Finns ett skäl till att typ hela världen ville att City skulle vinna, för få som bryr sig.

Citat:

Kan Foden bli nya Kelechi?! Också vunnit u17, utsedd till bäste spelare och vunnit ligan....

Mitt lag är i CL-final för andra året i rad och har aldrig varit så bra som nu - här är det bara glada miner och förhoppningar. Jag passar på att njuta när mitt lag går bra eftersom det är långt mellan gångerna. Du borde göra detsamma, när Abu Dhabi ledsnar är risken stor att City återgår sitt forna jag.
Citera
2019-05-24, 11:13
Medlem
Läser att både Chelsea och Arsenal har skickat tillbaka hälften av sina finalbiljetter till UEFA. Av förståeliga skäl och avståndet var det svårt att få biljetter sålda.

Hur tänkte UEFA när dom bestämde att finalen skulle spelas i Azerbadzjan!!!
Citera
2019-05-24, 11:21
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Läser att både Chelsea och Arsenal har skickat tillbaka hälften av sina finalbiljetter till UEFA. Av förståeliga skäl och avståndet var det svårt att få biljetter sålda.

Hur tänkte UEFA när dom bestämde att finalen skulle spelas i Azerbadzjan!!!

Ändå klagades de på att de bara fick 12 k biljetter. Skämtet med val av spelplats och att Henrykh inte kan spela borde göra att båda klubbarna borde bojkotta matchen.

Angående spelplats så förstår väl även du att Pengar är de enda de handlar om.
Citera
2019-05-24, 11:23
Medlem
Citat:
Alltså. Förstår hur du tänker, men jag tror inte Cityfans är särskilt hatade. Ni har en bit kvar till det. Finns ett skäl till att typ hela världen ville att City skulle vinna, för få som bryr sig.

Kan Foden bli nya Kelechi?! Också vunnit u17, utsedd till bäste spelare och vunnit ligan....

Mitt lag är i CL-final för andra året i rad och har aldrig varit så bra som nu - här är det bara glada miner och förhoppningar. Jag passar på att njuta när mitt lag går bra eftersom det är långt mellan gångerna. Du borde göra detsamma, när Abu Dhabi ledsnar är risken stor att City återgår sitt forna jag.

Håller helt och hållet med dig.

Trots att det finns de som hävdar att City är ett av Europas bästa lag har de inte lyckas ta sig längre än kvartsfinal de senaste två åren. Båda gånger utslagna av engelskt motstånd.

Vi ska också ha i åtanke att City har en ledning som utnyttjat och utnyttjar systemet och kommer förhoppningsvis , men förmodligen inte få ett kännbart straff för sin ekonomiska doping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in