Citat:
Ursprungligen postat av
brigade
Vi fick rätt angående West Ham borta tyvärr. Även i denna match tycker jag Fabinho borde spelat högerback och in med en Milner(som varit rätt kass) på mitten igen. Sen tycker jag fortfarande det är konstigt att Lallana får starta förre Shaqiri?
Firmino är urform just nu, kanske är det dags att bänka honom och starta Xherdan där? Tyvärr känns det som fallet börjar nu. Spelet är borta och har varit kasst under en lång tid, men nu börjar även resultaten påverkas. Vet ej om Klopp klarar av lugna ner truppen, där många är oerfarna. Sen spelar det nog roll också att Klopp oftast när det gäller ej levererar. 6 finalförluster går inte snacka bort.. Tycker även att tex mot City borta och speciellt Roma borta var man nära på tappa det helt i CL förra säsongen. Vilket förklarar att man helt enkelt inte klarar av pressen..
Sen kanske man borde ha handlat in någon offensiv pjäs nu i Januari. Visst kan det slå fel men det vore värt risken med tanke på att detta läget att vinna ligan inte kommer så ofta.
Fabinho spelar väl RB i Brasilien? Jag har inte sett honom spela där så har svårt att avgöra. Men känns inte som någon optimal lösning heller, men visst att Milner skulle göra mer nytta på mittfältet - särskilt när vi tvingas starta en Lallana ur matchform och iskall Keita.
Gällande striker hade jag gärna gett Origi chansen från start någon match. Sturridge är en vassare avslutare men passar inte riktigt in i övrigt. Origi har så många styrkor, det vore otroligt om han kan hitta tillbaka till formen han hade före sin skada för något år sen - då han var riktigt bra. Jojo-spelare. Alternativt sätta Shaqiri som RW och köra Salah centralt.
Undrar hur mycket Klopps bristande rotation har skapat det som nu uppstår. Jag tror spelare som Origi och Clyne hade kunnat vara mer inne i matchen om de roterats mer. Svårt att komma från frysboxen rätt in i hetluften och leverera. Topptrion hade behövt lite rotation av och till, precis som Robertson borde kunna vilas någon match då och då. Även om Moreno är ett hopplöst fall kan han ju faktiskt vara OK i den enskilda matchen.
Citat:
Ursprungligen postat av
brigade
Haha vilka tragiska själar. Vilka skitlag håller dessa individer på?
Liverpool är trots allt det lag som har mest CL i England och enligt mig nr1 när det gäller titlar i England.
5 CL 18 ligatitlar slår 3 CL 20 ligatitlar.
Även om jag inte är så mycket för diskussioner om vem som är största klubben - det blir lite "min pappa är starkare än din" typ - så tycker jag, som jag skrev i matchtråden, att det är sorgligt med "supportrar" som drar sin livsenergi ur andras misslyckande. Det är bara kolla vissa postare, de har inte skrivit en konstruktiv rad om vilket lag de hejar på och vad de hoppas på, däremot gott om inlägg med skadeglädje över hur något annat lag går på pumpen.
Förstå mig rätt, jag ser gärna att United, Chelsea, Arsenal och City har sju svåra år framöver. Men främst för att det skulle ge Liverpool konkurrensfördelar, inte för att jag njuter när de misslyckas. Jag bryr mig t.ex. rätt lite om vad United tar sig för denna säsong eftersom de inte kommer ha något med titeln att göra. Däremot får de gärna missa CL och anställa OGS, eftersom jag tror det skulle försvåra deras återväxt som en stormakt = bra för Liverpool.
Jag hade inte kunnat motivera mig att intressera mig för fotboll om det enda jag ville var att t.ex. United skulle förlora. Om jag blev gladare av en United-förlust än en Liverpool-seger, då skulle jag ifrågasätta vad det säger om mig själv.