2019-02-05, 12:51
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det här inlägget åldrades inte väl.

tja liverpool har tappat, ungefär som jag förutspådde.
Citera
2019-02-05, 13:21
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag ser inte det konstiga. Mourinho drog ner United i skiten totalt och de runt 150 miljoner han fick är ingenting jämfört med att få behålla sin bästa spelare, ta en CL-plats och bygga från det (inga fler 3,5-miljarders utlägg på till större delen dåliga värvningar). Hans era var pinsam och kostsam i alla avseenden.
Du vet inte om man får CL du vet inte om Pogba hade lämnat och du vet ingenting om framtida värvningar. Rena spekulationer.
Kan lika gärna vara så att Murre är höjdpunkten de närmsta 10 åren. Ingen som vet.
Citera
2019-02-05, 13:29
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Du vet inte om man får CL du vet inte om Pogba hade lämnat och du vet ingenting om framtida värvningar. Rena spekulationer.
Kan lika gärna vara så att Murre är höjdpunkten de närmsta 10 åren. Ingen som vet.

Givetvis kan man inte utesluta att Mourinho på något sätt skulle bli räddaren till slut men hittills har det varit fantastiskt på alla sätt och vis att sparka honom. Lätt värt att betala hans fallskärm. Synd för jag hade velat se Pogba i Real Madrid.

Fortsätter ditt Liverpool så här kanske samma sak händer med Klopp.
Citera
2019-02-05, 13:34
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Givetvis kan man inte utesluta att Mourinho på något sätt skulle bli räddaren till slut men hittills har det varit fantastiskt på alla sätt och vis att sparka honom. Lätt värt att betala hans fallskärm. Synd för jag hade velat se Pogba i Real Madrid.

Fortsätter ditt Liverpool så här kanske samma sak händer med Klopp.
Klart det har varit fantastiskt hittills även om det bara har gått ett par matcher men ditt påstående var felaktigt.
SÅ DET SÅ!

Citat:
Ursprungligen postat av used66
tja liverpool har tappat, ungefär som jag förutspådde.
Du är så patetisk...
Citera
2019-02-05, 14:41
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Låt oss börja med att säga att linjedomarna inte hade en bra dag. Att de missar vid Origis chans i slutet och en del andra misstag är sånt man får leva med men att missa Milners offside är en sanslös miss som bara inte får hända.

Att Liverpool är i en svacka är klart men varför? Möjliga orsaker, inte ursäkter. Skador spelar givetvis in, men vilket lag får inte skador? Det är något ett lag behöver kunna hantera. Men visst, skador på Ox, Gini, Henderson, Gomez, Trent och Lovren hjälper knappast. Sedan så verkar ju många överens om att Henderson och Lovren knappt är vatten värda så det borde väl mer ses som något positivt. Att sedan VvD fortfarande inte hämtat sig från sjukdom (tappat flera kilo i vikt) är inte optimalt. Topptrion är given och när de är i form är de världsklass, men ersättarna håller inte alls samma kvalité. Shaqiri kan vara en supersub men det senaste har det inte stämt för honom. När sedan Firmino tappat formen och Salahs avslut är veka blir det jobbigt. Trots att Sturridge glimtar till ibland (Chelsea borta) och Origi blir hjälte mot Everton räcker det givetvis inte. När sedan Keita verkar ha glömt självförtroendet i Tyskland blir det väldigt tunt på spelare som kan avgöra matcher.

I princip alla lag och spelare hamnar i åtminstone en mindre svacka per säsong. Ska Liverpool ha en chans på titeln behöver man ta sig ur lagsvackan illa kvickt. Vinst mot Bournemouth är ett måste. Visst är det frustrerande när laget inte presterar men hur alldeles för många fans uttrycker sig är pinsamt.

City är uppenbarligen helt oslagbara. Trots att de förlorat mot Crystal Palace, Leicester och Newcastle. City är favoriter men att tro att Liverpools chanser är borta är löjligt. Men ser man till hur det ser ut just nu kan man lika gärna hamna 3:a eller ännu lägre.
Citera
2019-02-05, 16:08
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Finns väl knappast några neutrala kommentatorsfält. Brukar variera mig med daily mail, the guardian och bbc och alla ser likadana ut. Liverpool tappar mot west ham? Kritiska och nedvärderande röster mot pool. Bootlers. Kloop the loser again osv. Liverpool vinner så är det positiva kommentarer istället. Och så ser det ut bland alla topplagen. Sen kan jag absolut se folk bli mer skadeglada av att liverpool missar en titel. Det är en historiskt större klubb med en djupare rivalitet med dem andra lagen är city som bara varit relevanta dem senaste typ 10 åren. Sen finns ju skadeglädjen av att man aldrig vunnit en ligatitel. Så ja är säkert så att dem flesta "neutrala" eller motståndare hellre ser city än pool.

Annars tankar från helgen. Hazard med 12 dribblingsförsök mot huddersfield. Hur många var lyckade?
Unstoppable. Ja bara huddersfield men ändå. Blir att njuta dem 6 sista månaderna för är helt övertygad om att han sticker i sommar.

Och när sparkas marco silva? Missförstå mig inte. Jag vill inte att han ska få sparken. Tror på honom men resultaten är dåliga och spelet ser skit ut. Tycler dock lagbygget känns helt fel vilket jag kände från början av säsongen. Tex så har man fortfarande inte ersatt lukaku.

Fullham åker. Hundra procent känner jag nu. Tror det var ett misstag att sparka jokanovic. Man värvade in spelare för en offensiv fotboll. Han hade fortfarande förtroende. Nu är man tillbaka på ruta 0 med en tränare vars fotbollside inte går ihop med spelartruppen. Ranieri är oerhört överskattad också. Alltför lyckosäsongen med leicester där allt stämde. Annars har han en medioker tränarkarriär bakom sig där han gör max godkända resultat och knappt det rakt igenom. Spekulativt men tror fullham legat bättre till om man behållit jokanovic. Vad händer med spelartruppen om man åker ned? Kan bli obehaglig resa.

Och vad har hänt med vår kära wolve supporter? Går ju som tåget. Mycket imponerande. Best of the rest kommer man bli. Fullham ångrar nog att man inte gjorde samma resa som wolves och litade på det som tog dem upp.

Till sist en blick framåt. Everton man city imorgon? Ingen tv sändning för match av någon anledning? Varför spelas den matchen då? Är det ligacupfinalen som "spökar"? Chelsea har väl brighton samma vecka som finalen skulle spelas men brighton spela ju fa cup idag så därför den matchen inte flyttas fram kanske. Verkar
Citera
2019-02-05, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag håller med. Det blir ett helt annat West Ham än det som demolerades på Anfield med 4-0. Arnautovic kvar också med nytt kontrakt, tyvärr.

Och att Klopp går med på att försvaga truppen inför den kritiska avslutningen förstår jag inte heller. Ok att man dumpar dödkött som inte ens har på bänken att göra - Markovic, Solanke tex - men Clyne borde vara det naturliga andravalet på högerbacken. Jag kanske är svag för Clyne, men i min bok tillhör han en av ligans bättre högerbackar. Trent, Walker, Azpilicueta, Trippier - finns det så många fler som är bättre? Kanske Bellerin en bra dag? Valencia brukade vara bättre men här och nu?

Jag har full förståelse för att Clyne ville bort, inte att han fick så få chanser eller sågs som fjärdevalet.

Skulle älska om svackan tar slut på måndag med en blixtrande 4-0-repris så jag kan sluta gnälla.

Vi fick rätt angående West Ham borta tyvärr. Även i denna match tycker jag Fabinho borde spelat högerback och in med en Milner(som varit rätt kass) på mitten igen. Sen tycker jag fortfarande det är konstigt att Lallana får starta förre Shaqiri?

Firmino är urform just nu, kanske är det dags att bänka honom och starta Xherdan där? Tyvärr känns det som fallet börjar nu. Spelet är borta och har varit kasst under en lång tid, men nu börjar även resultaten påverkas. Vet ej om Klopp klarar av lugna ner truppen, där många är oerfarna. Sen spelar det nog roll också att Klopp oftast när det gäller ej levererar. 6 finalförluster går inte snacka bort.. Tycker även att tex mot City borta och speciellt Roma borta var man nära på tappa det helt i CL förra säsongen. Vilket förklarar att man helt enkelt inte klarar av pressen..

Sen kanske man borde ha handlat in någon offensiv pjäs nu i Januari. Visst kan det slå fel men det vore värt risken med tanke på att detta läget att vinna ligan inte kommer så ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Med lite skador och avstängningar syns det direkt hur tunn truppen är eller om man ska jämföra med Manchester City. Däremot har det ju faktiskt skett stora förbättringar den senaste tiden. En bänk bestående av: Mignolet, Lovren, Moreno, Milner, Keita, Shaqiri & Sturridge (+ Matip, Ox, Lallana & Origi) är kanske inte tillräckligt bra för att vinna ligan men med tanke på vad vi är vana vid så ska man nog inte klaga alltför mycket. Men självklart behöver förbättringar ske.

Jag gillar Lallana och brukar försvara honom men med alla skador och brist på speltid är det inte ett dugg förvånande att han underpresterar. Han behöver lämna för allas bästa. Bournemouth verkar gilla våra spelare så det kan vara en lämplig övergång.

Håller med dig om att truppen är mycket starkare än på länge dock är det några spelare som lever på namnet. Tex som nämnda Sturrigde och Lallana som tyvärr inte har så mycket att bidra med. Matip känns rätt dålig och Moreno är det nog ingen som ser som en bra sub. Bakom där finns inte så mycket faktiskt. Ox är den enda som verkligen kan höja laget om han nu kommer tillbaka i matchform.

Liverpool saknar framför allt en spelare som kan gå in och ersätta någon av Mane, Salah och Firmino som får spela tok för mycket även när dom är helt kassa. Vad fan känns som Cristiano blev mer utbytt i Real än dessa 3..
Citera
2019-02-05, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Man kan ju tro att Liverpool förlorade och City vann när man istället drygade ut ledningen.
City såg ju dessutom rätt dåliga ut.
Om man inte tar det den här säsongen så tror jag att man gör det nästa.
Vad var det Klopp sa? Turn doubters into belivers. Njut av resan istället. Var ett tag sen vi var såhär bra.

Vårt gnäll hade nog mer att göra med en formsvacka som har hållit i sig rätt länge nu och West Ham borta var absoluta beviset på det.

Däremot tror jag du har väldigt fel angående det fetstila. Det finns inga garantier att det går lika bra nästa säsong. Dessutom kommer troligen United vara mycket starkare samt att City med Pep alltid kommer vara en favorit.

Problemet med Liverpool är just det att man tror hela tiden att nästa säsong kommer det gå. Liverpool har inte vunnit en titel på 10(!) jävla år. Vilken annan klubb med den historien och dom pokalerna accepterar det liksom? Visst har man tagit rejäla kliv under Klopp men hans 3 finalförluster är oroväckande.
Citera
2019-02-05, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Och dääär bidde det poängtapp för gullegullklubben Liverpool

Gillar BBC:s kommentarsfält för att det nästan är den enda platsen där man kan få en känsla för vad engelsmän i allmänhet tycker (och inte bara supportrarna till ett visst lag).

Efter Citys finfina vinst igår var den högst uppröstade kommentaren på BBC:

Ett par andra:

Att City med alla sina oljepengar ändå föredras av neutrala fotbollsföljare säger en del om Liverpool.

https://www.bbc.com/sport/football/47018275

Haha vilka tragiska själar. Vilka skitlag håller dessa individer på?

Liverpool är trots allt det lag som har mest CL i England och enligt mig nr1 när det gäller titlar i England.

5 CL 18 ligatitlar slår 3 CL 20 ligatitlar.

Sen får inte man glömma att Liverpool när dom var inne i sin bästa tid blev 5 år förbjudna från Europaspel vilket var självförvållat men laget kan ej skyllas på fansen. Feldömda straffen som Juve fick etc.

Summan är att Liverpool är England största lag och dessa andra småfiskar alltid kommer vilja se Liverpool gå dåligt
Citera
2019-02-05, 22:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Mitt motstånd mot Liverpool härrör till att de aldrig vunnit PL och jag hoppas det fortsatt förblir så.
Citera
2019-02-06, 08:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Vi fick rätt angående West Ham borta tyvärr. Även i denna match tycker jag Fabinho borde spelat högerback och in med en Milner(som varit rätt kass) på mitten igen. Sen tycker jag fortfarande det är konstigt att Lallana får starta förre Shaqiri?

Firmino är urform just nu, kanske är det dags att bänka honom och starta Xherdan där? Tyvärr känns det som fallet börjar nu. Spelet är borta och har varit kasst under en lång tid, men nu börjar även resultaten påverkas. Vet ej om Klopp klarar av lugna ner truppen, där många är oerfarna. Sen spelar det nog roll också att Klopp oftast när det gäller ej levererar. 6 finalförluster går inte snacka bort.. Tycker även att tex mot City borta och speciellt Roma borta var man nära på tappa det helt i CL förra säsongen. Vilket förklarar att man helt enkelt inte klarar av pressen..

Sen kanske man borde ha handlat in någon offensiv pjäs nu i Januari. Visst kan det slå fel men det vore värt risken med tanke på att detta läget att vinna ligan inte kommer så ofta.

Fabinho spelar väl RB i Brasilien? Jag har inte sett honom spela där så har svårt att avgöra. Men känns inte som någon optimal lösning heller, men visst att Milner skulle göra mer nytta på mittfältet - särskilt när vi tvingas starta en Lallana ur matchform och iskall Keita.

Gällande striker hade jag gärna gett Origi chansen från start någon match. Sturridge är en vassare avslutare men passar inte riktigt in i övrigt. Origi har så många styrkor, det vore otroligt om han kan hitta tillbaka till formen han hade före sin skada för något år sen - då han var riktigt bra. Jojo-spelare. Alternativt sätta Shaqiri som RW och köra Salah centralt.

Undrar hur mycket Klopps bristande rotation har skapat det som nu uppstår. Jag tror spelare som Origi och Clyne hade kunnat vara mer inne i matchen om de roterats mer. Svårt att komma från frysboxen rätt in i hetluften och leverera. Topptrion hade behövt lite rotation av och till, precis som Robertson borde kunna vilas någon match då och då. Även om Moreno är ett hopplöst fall kan han ju faktiskt vara OK i den enskilda matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Haha vilka tragiska själar. Vilka skitlag håller dessa individer på?

Liverpool är trots allt det lag som har mest CL i England och enligt mig nr1 när det gäller titlar i England.

5 CL 18 ligatitlar slår 3 CL 20 ligatitlar.

Även om jag inte är så mycket för diskussioner om vem som är största klubben - det blir lite "min pappa är starkare än din" typ - så tycker jag, som jag skrev i matchtråden, att det är sorgligt med "supportrar" som drar sin livsenergi ur andras misslyckande. Det är bara kolla vissa postare, de har inte skrivit en konstruktiv rad om vilket lag de hejar på och vad de hoppas på, däremot gott om inlägg med skadeglädje över hur något annat lag går på pumpen.

Förstå mig rätt, jag ser gärna att United, Chelsea, Arsenal och City har sju svåra år framöver. Men främst för att det skulle ge Liverpool konkurrensfördelar, inte för att jag njuter när de misslyckas. Jag bryr mig t.ex. rätt lite om vad United tar sig för denna säsong eftersom de inte kommer ha något med titeln att göra. Däremot får de gärna missa CL och anställa OGS, eftersom jag tror det skulle försvåra deras återväxt som en stormakt = bra för Liverpool.

Jag hade inte kunnat motivera mig att intressera mig för fotboll om det enda jag ville var att t.ex. United skulle förlora. Om jag blev gladare av en United-förlust än en Liverpool-seger, då skulle jag ifrågasätta vad det säger om mig själv.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-02-06 kl. 09:01.
Citera
2019-02-06, 09:53
Medlem
Citerar Bill Shankly :

"If you can't support us when we lose or draw, don't support us when we win"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in