2019-05-07, 14:59
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Detta har framgått för alla och Man U har avskrivits från UCL-spel nästa säsong i alla media senaste dagarna. Dock skulle jag vilja höra med experterna i tråden vad som händer om Chelsea vinner UEL och belönas med en UCL-plats. Om jag förstått det rätt så belönas ligan med en extra spot i och med att Chelsea redan kvalificerat sig till UCL via tredje platsen i EPL? Dvs EPL får fem lag i UCL nästa säsong något som hände när Spanien hade ett extralag i UCL tack vare vinst i UEL.

Om detta stämmer har då inte Man U chans till UCL-spel nästa säsong om de går om Arsenal och kniper femte platsen i EPL samtidigt som Chelsea vinner UEL?

Nej. En extraplats till CL ges bara om vinnaren av EL inte kvalificerar sig för CL-spel via sin inhemska liga. Det kan inte bli någon extraplats som ges till ett annat lag. T.ex. om Chelsea slutar topp 4 och vinner EL-finalen mot Arsenal blir det bara 4 platser.

Tvåa på bollen.
Citera
2019-05-07, 15:04
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Nej, om ett lag som redan kvalificerat sig för CL via ligan vinner EL så går Frankrikes tredjeplats direkt till CL istället för att behöva kvala.

Från Wiki:
The final will be played at the Olympic Stadium in Baku, Azerbaijan.[1] The winners of the 2018–19 UEFA Europa League will earn the right to play against the winners of the 2018–19 UEFA Champions League in the 2019 UEFA Super Cup. They will also automatically qualify for the 2019–20 UEFA Champions League group stage, and if they have already qualified through their league performance, the berth reserved will be given to the third-placed team of the 2018–19 Ligue 1, the 5th-ranked association according to next season's access list.[2]
Grymt, tack för snabbt svar. Denna urvalsprocedur är ny för i år? Verkar vara typisk UEFA, jag antar att många fransmän håller på Chelsea på torsdag.
Citera
2019-05-07, 15:16
Medlem
Vanstertrollets avatar
Tycker för övrigt att det är härligt att vi har en säsong där ligaguldet avgörs i sista omgången igen. Känns som att det var ett tag sen nu. Får vi ett nytt Agüerooooooo-moment tro? Nånting dramatiskt måste det ju bli som avgör iaf!

Men troligen blir det väl enkel seger för City. Fast det trodde man iofs när dom mötte QPR i sista omgången den där gången också. QPR hade förvisso motivation då dom fortfarande slogs om att klara kontraktet medan Brighton redan är klara för PL nästa säsong. Vi får se helt enkelt.
Citera
2019-05-07, 15:37
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Tycker för övrigt att det är härligt att vi har en säsong där ligaguldet avgörs i sista omgången igen. Känns som att det var ett tag sen nu. Får vi ett nytt Agüerooooooo-moment tro? Nånting dramatiskt måste det ju bli som avgör iaf!

Men troligen blir det väl enkel seger för City. Fast det trodde man iofs när dom mötte QPR i sista omgången den där gången också. QPR hade förvisso motivation då dom fortfarande slogs om att klara kontraktet medan Brighton redan är klara för PL nästa säsong. Vi får se helt enkelt.

Vad jag minns mest från den matchen är när Englands största idiot Joey Barton armbågar Tevez, får rött kort och därefter sparkar ner Aguero. Jösses vilken stjärna...

https://www.youtube.com/watch?v=0nMqnko6gCM
Citera
2019-05-09, 07:49
Medlem
kvarnvagens avatar
Tänker sticka ut hakan här och säga att jag faktiskt tror att ett engelskt lag vinner CL i år!

Herrejöses vilka semifinaler det varit för Liverpool och Tottenham, de satte sig verkligen i skiten innan de vände på allt. Tur jag inte håller på något av lagen, då hade man nog varit på sjukhuset nu för hjärtat.
Citera
2019-05-09, 23:48
Medlem
Il.Malizias avatar
Helengelska finaler i både CL och EL.
Gratulerar får man säga.
Citera
2019-05-10, 16:52
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Helengelska finaler i både CL och EL.
Gratulerar får man säga.

EL finalen måste vara ett skämt (vart den spelas) det går ett flyg dit den veckan och hotell priserna kommer höjas utav bara fan.

Två london lag som ska spela i Azerbadzjan haha lyckat
Citera
2019-05-10, 19:34
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
EL finalen måste vara ett skämt (vart den spelas) det går ett flyg dit den veckan och hotell priserna kommer höjas utav bara fan.

Två london lag som ska spela i Azerbadzjan haha lyckat
Samma stad ska anordna EM-matcher nästa år. Fördelen är väl att man hinner boka i tid.
Citera
2019-05-10, 20:45
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Samma stad ska anordna EM-matcher nästa år. Fördelen är väl att man hinner boka i tid.

Återstå att se hur många som besöker just den staden. Ska ju vara mellan 13 olika städer runt om i europa
Citera
2019-05-11, 00:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tisdag förmiddag var tung, får jag medge. Liverpool hade gjort den bästa säsongen typ någonsin - men skulle med all sannolikhet missa ligatiteln med en poäng efter Kompanys en-på-miljonen-kanon mot Leicester - och åka ur CL mot Barcelona som hade alla marginaler på Camp Nou (kunde lika gärna slutat 2-2).

Även om det hade blivit så - 2a plats i ligan och respass i CL-semi - hade det varit en riktigt bra säsong sett till lagets förbättringar. Men just där och då hade det varit otroligt surt att åka ut på det viset. Som Sverige mot Tyskland förra sommaren, en kanoninsats över en hel match - och absolut ingenting att visa för det.

CL-avancemanget gör att en 2aplats imorgon inte känns lika hemsk. Det finns något att se fram emot ändå.

Jag förväntar mig noll och inget av Brighton. Deras form är under all kritik och troligen är de mentalt på en sandstrand. hoppas såklart de kan skrälla men ser det inte hända. City har inte varit sitt vanliga överlägsna jag på sistone, så vem vet.

Men samtidigt - att Liverpool är inom en poängs avstånd från detta City är helt otroligt. Medan City demolerar sämre lag med tidiga mål och belägring av motståndarens box, är Liverpool mycket trubbigare och har svårare att lirka upp låga försvar. Man har mycket boll men svårt att sätta fart på den, man är inte alls lika nära motståndarnas mål som City är. Liverpools vinster har som regel kommit med darr på ribban medan City flugit 10 cm över samma ribba. Liverpool har haft mycket flyt i avgörande lägen. Rimligt vore ifall Liverpool varit kanske 7-8p ifrån City som det är nu?

Enda problemet med en CL-finalen är om det skulle bli torsk mot Spurs. Skadeglädjen kommer spränga taket. Hade hellre förlorat mot ett Ajax som dödat jättar hela turneringen, en gyllene generation av kommande storstjärnor. Sen tror jag iofs Ajax hade passat Liverpool bättre än Spurs. Vill ha boll, högt tempo, ingen plan B eller förmåga att parkera buss. Liverpool hade älskat det, satt in hög press när läge gavs, vunnit boll och sen till topptrion. Tippar Spurs kör fembackslinje nu, kan bli tufft att slå hål på.

Till sist: från att ha varit action kring alla streck är ligan typ död inför sista. Lite trist. Det enda som kan ske är titeln ifall Brighton kniper poäng och att Arsenal tar in 8 mål på spurs, inget av dem känns troligt. Blir väl att kolla med ett öga på söndag iaf, så öppnas det andra med om det ser ut att bli spännande.
Citera
2019-05-11, 14:59
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Återstå att se hur många som besöker just den staden. Ska ju vara mellan 13 olika städer runt om i europa
Beror väl på matchen. Får Sverige en match där på ett bra datum så åker jag.
Citera
2019-05-11, 18:16
Medlem
Scrip7s avatar
Ett stort grattis till Salford som vann platsen till L2 genom att besegra Fylde med 3-0 i Playoff finalen. The Class of 92's projekt går bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in