2019-04-27, 09:00
Avslutad
Jag håller absolut inte på Liverpool men jag tror att de flesta människor, med undantag av Evertonsupportrar, hellre ser att Liverpool smiter emellan med en PL-seger i år än att Manchester Plast köper ännu en titel.
Citera
2019-04-27, 11:14
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Jag håller absolut inte på Liverpool men jag tror att de flesta människor, med undantag av Evertonsupportrar, hellre ser att Liverpool smiter emellan med en PL-seger i år än att Manchester Plast köper ännu en titel.

Manchester United fansen ser också hellre att storebror vinner än Liverpool.
Citera
2019-04-27, 15:03
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Manchester United fansen ser också hellre att storebror vinner än Liverpool.

Inte jag iaf. Tror definitivt det är bättre för ligan och alla om Liverpool smiter mellan och tar en titel än att City befäster sin dominans med ännu en PL titel. Jag kan förstå de som varit fans av Manchester United längre än mig själv (började hålla på dom i slutet av 90-talet) som ser Liverpool som en större rival ur ett historiskt perspektiv men kollar vi modern tid så har ju Liverpool inte gjort något väsen av sig i PL medans City har varit en större rival senaste 10 åren.
Citera
2019-04-27, 16:12
Medlem
Citat:
Så är det ju definitivt inte.
Citera
2019-04-27, 16:51
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Jag håller på Arsenal. Lika mycket som jag inte vill att City ska vinna vill jag inte heller att Liverpool ska det - mest för att jag är väldigt avundsjuk på var den klubben har lyckats ta sig i jämförelse med var Arsenal är idag. Saknar tiden då Liverpools misär var större än Arsenals och jag hatar att se dem vara framgångsrika.
Citera
2019-04-27, 20:52
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Lika mycket som jag inte vill att City ska vinna vill jag inte heller att Liverpool ska det - mest för att jag är väldigt avundsjuk på var den klubben har lyckats ta sig i jämförelse med var Arsenal är idag. Saknar tiden då Liverpools misär var större än Arsenals och jag hatar att se dem vara framgångsrika.
I ärlighetens namn tror jag att sådant här tänk är mycket vanligare än de som skyller på att Liverpoolfans skulle bli olidliga om klubben vann ligan. Vilket några säkerligen skulle bli men vilket lag får inte dryga/kaxiga fans vid framgång? Oavsett vad man tycker om det så hör det liksom ihop.

Även om jag inte är ett fan av vare sig City eller Chelsea ser jag hellre dem som vinnare i nuläget än United eller Arsenal. De två kan gott få flertalet dåliga år. Vilket de säkert redan tycker att de haft men jämför med Liverpool så är det inte mycket. Tottenham gillar jag men det kanske beror på att de inte vinner något/mycket. Kan ju undra hur känslan skulle bli om de vann CL i år eller PL nästa säsong.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2019-04-27 kl. 21:02.
Citera
2019-04-27, 22:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Cardiff kommer säkert skylla sin annalkande degradering på horribla domslut, Salas flygkrasch och annat - men fixar man inte 3p mot Fulham som är nedflyttat sen länge med kniven på strupen har man inget i PL att göra. Nu måste Cardiff vinna båda de har kvar, 4p duger inte pga målskillnad. Det kommer de såklart inte göra, de är rökta. Trots att Brighton varit riktigt dåliga på sistone.

Det kan de ha. Har inga sympatier för dem efter deras cyniska beteende i Sala-affären. Betala det ni år skyldiga och be om ursäkt till Salas familj för ert giriga, oförlåtliga agerande.
Citera
2019-04-27, 22:23
Medlem
Scrip7s avatar
Norwich klara för PL nu. och Sheffied United tar den andra direktuppflyttningen om inget mirakel inträffar. ( man måste tappa +13 i målskillnad på Leeds)
Leeds ser ut att få försöka kvala sig upp. Man låg bra till men flera usla resultat på slutet har gjort att man måste kvala.
Citera
2019-04-28, 10:51
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Norwich klara för PL nu. och Sheffied United tar den andra direktuppflyttningen om inget mirakel inträffar. ( man måste tappa +13 i målskillnad på Leeds)
Leeds ser ut att få försöka kvala sig upp. Man låg bra till men flera usla resultat på slutet har gjort att man måste kvala.
Och då kom den kanske tillslut. Bielsa effekten där han kört slut på laget. Brukar komma tidigare dock. Tyvärr tror jag direktplatsen var leeds chans. Inte bara för avancemang denna säsong, men för en bra framtid framöver också. Bielsa är en kortsiktig lösning. Är tom tveksam om han ens leder leeds nästa säsong om man misslyckas gå upp. Han är dessutom en extremt säregen tränare som leeds omöjligt kommer kunna ersätta, utan får då börja om med en helt ny tränare. Tror inte dem fixar play-off. Dem kommer in med sämre form, sämre mentalt läge och kanske något slutkört nu.

West brom-Aston villa
Leeds-Deby

Inte helt klart än men allt talar för dessa play off matcher. Tror villa och derby möts i finalen. Dem lagen kommer in med bäst känsla i play off spelet. Villa är ju i otrolig form med typ 10 raka segrar. Derby har hög högsta nivå. Tyvärr ganska låg lägsta men i sina bästa stunder kan man vinna mot leeds. Gäller att pricka högsta i dessa två matcher. West brom vet man inte var man har efter sparkningen av moore. Tror på Villa i Premier League nästa säsong.
Citera
2019-04-28, 14:51
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
PL klubbarna investerar miljard i försvaret, med övergångssummor, löner och tränare inräknat.

Och gång på gång visar man upp svensk division 1 klass på försvaret. Alltid lika pinsamt att se. Det kvittar om det är Hudds som är toksist eller Manchester City med försvarare med prislapp 600 mille per skalle.

Vad fan sker?
Citera
2019-04-28, 15:12
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Cardiff kommer säkert skylla sin annalkande degradering på horribla domslut, Salas flygkrasch och annat - men fixar man inte 3p mot Fulham som är nedflyttat sen länge med kniven på strupen har man inget i PL att göra ... /// ... Har inga sympatier för dem efter deras cyniska beteende i Sala-affären. Betala det ni år skyldiga och be om ursäkt till Salas familj för ert giriga, oförlåtliga agerande.
Jag håller med.

Apropå Sala ska pappan tydligen ha dött i fredags. Inget vidare år för den familjen.
Citera
2019-04-28, 15:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag håller med.

Apropå Sala ska pappan tydligen ha dött i fredags. Inget vidare år för den familjen.

58 år. Det som skulle bli familjens bästa år (?) blev det värsta, får vi anta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in