2019-05-12, 02:12
Medlem
Då var kvalen upp till högre divisioner i full gång och jag måste säga att Aston Villa ser riktigt jävla bra ut för tillfället. Som bekant avslutade de ligan urstarkt och trots oturligt underläge hemma mot WBA idag jobbade de sig tillbaka och vann till slut med 2-1. Dampungen Gayle löste dessutom dubbla ostskivor så nu ska det väldigt mycket till för att Villa ska missa finalen.
Citera
2019-05-12, 06:09
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Då var kvalen upp till högre divisioner i full gång och jag måste säga att Aston Villa ser riktigt jävla bra ut för tillfället. Som bekant avslutade de ligan urstarkt och trots oturligt underläge hemma mot WBA idag jobbade de sig tillbaka och vann till slut med 2-1. Dampungen Gayle löste dessutom dubbla ostskivor så nu ska det väldigt mycket till för att Villa ska missa finalen.

Brukar dessutom vara så att de lagen som kommer med bäst form in i playoff (inte sällan de som hamnar på de lägre platserna) som sedan tar sig upp. Har jag fått för mig.

Villa eller Leeds känns rätt kul båda upp till PL. WBA slipper jag dock gärna.
Citera
2019-05-12, 06:51
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag förväntar mig noll och inget av Brighton. Deras form är under all kritik och troligen är de mentalt på en sandstrand. hoppas såklart de kan skrälla men ser det inte hända. City har inte varit sitt vanliga överlägsna jag på sistone, så vem vet.
Naturligtvis vore allt annat än seger för City en jätteskräll men visst så länge Brighton håller tätt lär hoppet leva. Vill egentligen bara se Liverpools match utan att veta övriga resultat men det lär vara omöjligt. Att själva vinna är det viktigaste. Wolves borde rimligen ha större chans/risk att få med sig ett resultat än Brighton. Om det slutar med att City vinner får de gärna göra mål tidigt. Tänk att ha hopp i 92 minuter och att City sedan avgör. Skulle ta väldigt mycket längre tid att smälta.

Har inte följt det själv men har Pep försökt få det att låta som om de är underdogs? Eller är det bara snacket om Liverpools "fördel" att åka ur de inhemska cuperna tidigt som åter kommit upp?
Citat:
Enda problemet med en CL-finalen är om det skulle bli torsk mot Spurs. Skadeglädjen kommer spränga taket. Hade hellre förlorat mot ett Ajax som dödat jättar hela turneringen, en gyllene generation av kommande storstjärnor.
Såg någon uttrycka det bra. "Jag är inte rädd för Spurs. Jag är rädd att förlora mot Spurs." Så länge spelarna inte känner så är det ok att fansen känner så. En förlust är givetvis aldrig kul men en del värre än andra. Jag gillar Spurs men att förlora mot dem vore oerhört tungt.

På förhand är jag mest nyfiken på vilka lag både Tottenham och Liverpool kan ställa på benen. I en final vill man ju se de bästa spelarna.
Citera
2019-05-12, 09:00
Medlem
Satan vad nice att Tv6 visar sista omgången av PL idag kl 15. Dagens match blir Liverpool - Wolves
Citera
2019-05-12, 09:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Naturligtvis vore allt annat än seger för City en jätteskräll men visst så länge Brighton håller tätt lär hoppet leva. Vill egentligen bara se Liverpools match utan att veta övriga resultat men det lär vara omöjligt. Att själva vinna är det viktigaste. Wolves borde rimligen ha större chans/risk att få med sig ett resultat än Brighton. Om det slutar med att City vinner får de gärna göra mål tidigt. Tänk att ha hopp i 92 minuter och att City sedan avgör. Skulle ta väldigt mycket längre tid att smälta.

Har inte följt det själv men har Pep försökt få det att låta som om de är underdogs? Eller är det bara snacket om Liverpools "fördel" att åka ur de inhemska cuperna tidigt som åter kommit upp?

Såg någon uttrycka det bra. "Jag är inte rädd för Spurs. Jag är rädd att förlora mot Spurs." Så länge spelarna inte känner så är det ok att fansen känner så. En förlust är givetvis aldrig kul men en del värre än andra. Jag gillar Spurs men att förlora mot dem vore oerhört tungt.

På förhand är jag mest nyfiken på vilka lag både Tottenham och Liverpool kan ställa på benen. I en final vill man ju se de bästa spelarna.

Om Brighton - City blir 4-0 och Liverpool Wolves slutar 4-4 blir det playoff om titeln mellan Liverpool och City. Kommer inte hända men kul detalj. Cred Kalle Karlsson, som säkert snott det av någon annan.

Citatet om Spurs är spot on.

Gällande elvorna borde det vara uteslutet med Keita, Firmino ett frågetecken (uteslutet idag). Resten är fit. Så troligen ger elvan sig själv om inga skador sker: Alisson, TAA, VVD, Matip, Robertson, Henderson, Fabinho, Wijnaldum, Salah, Firmino, Mane.

Origi tar Firminos plats vid skada. Matip och TAA tror jag inte Klopp törs peta efter deras insatser i semin, inte heller Wijnaldum.

Spurs har större frågetecken. Om Kane blir frisk, vem ska petas? Finns det plats för Eriksen Kane Lucas och Son i en startelva? Vem får stå över? Startar de med fembackslinje som jag tror? Är Winks hel? Spännande blir det.
Citera
2019-05-12, 09:36
Medlem
Liverpool lär starta med bästa möjliga lag, men om City tar ledningen tidigt och siffrorna springer iväg under första halvlek är det möjligt att Pool gör byten i halvtid och tar ut spelare de inte vill ha skadade.

Oddsen att City startar i ett rasande tempo och vill avgöra snabbt är väl inte skyhöga.

Eller så blir det som i football manager, 60-40 i bollinnehav, 10-0 i hörnor, 22-2 i skott och sen kontrar Brighton in en boll i sista spelminuten och vinner med 1-0 medan Liverpool vinner sin match.
Citera
2019-05-12, 09:42
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:

Gällande elvorna borde det vara uteslutet med Keita, Firmino ett frågetecken (uteslutet idag). Resten är fit. Så troligen ger elvan sig själv om inga skador sker: Alisson, TAA, VVD, Matip, Robertson, Henderson, Fabinho, Wijnaldum, Salah, Firmino, Mane.
Jag är en pessimist. Eller realist. Det kan hända mycket i en match och de träningar som är kvar. Tar inget för givet.

Citat:
Spurs har större frågetecken. Om Kane blir frisk, vem ska petas? Finns det plats för Eriksen Kane Lucas och Son i en startelva? Vem får stå över? Startar de med fembackslinje som jag tror? Är Winks hel? Spännande blir det.
Tveksamt va? Ska Alli in också blir det väldigt felbalanserat.
Citera
2019-05-12, 17:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Väntat. Pulsen steg i någon sekund när Brighton gjorde 1-0 men snabbt ner på jorden igen.

Liverpool tappade detta med sin formsvacka i Jan-feb och onödiga poäng till spillo mot Everton, West Ham, United, Leicester. Men samtidigt är det en normal säsong knappt en formsvacka, det Liverpool presterat i år ska under normala omständigheter vara en lätt titel.

Nu på slutet fanns det chanser mot Burnley men framför allt Leicester - men City har haft både marginaler och skickligheten som krävts för att vinna.

Som LFC får man försöka glädjas åt det som går ändå - en näst intill 5+-säsong i ligan, laget har tagit gigantiska kliv (för 18 månader sen startade man Mignolet - Klavan - Lovren i mittlås och målet, bara tänk), förhoppningsvis kommer man starkare nästa år och Citys dominans kan väl ändå inte hålla för alltid?

Grattis till er Cityfans som hänger här, ni var snäppet vassare i ligan i år.

City må vara dopat med shejkpengar och ha tvivelaktiga kopplingar till diktaturer med minst sagt tveksam syn på mänskliga rättigheter - men truppen de har till sitt förfogande kan spela fotboll, det får man ge dem. Nästa år, då...
Citera
2019-05-12, 18:10
Medlem
Grittys avatar
Patetiskt att förlora med 0-2 hemma mot Cardiff.

Hoppas de behåller OGS, Pogba och alla andra. Undrar vem som ens vill gå dit i nuläget? Arnautovic ligger på en rimlig nivå.
Citera
2019-05-12, 18:20
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Bitter för LFC att torska titeln med bara en förlust på hela säsongen, ingen minns en tvåa.

Nu lär det bli en inhemsk trippel för Shitty.
Citera
2019-05-12, 18:53
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gritty
Patetiskt att förlora med 0-2 hemma mot Cardiff.

Hoppas de behåller OGS, Pogba och alla andra. Undrar vem som ens vill gå dit i nuläget? Arnautovic ligger på en rimlig nivå.

Ska bli kul och se OGS nästa säsong, inte enkelt att ta över som han gjorde nu. Känns dock som Mou kunde locka spelare till sig. Hur många talanger och grymma spelare finns där ute som ''drömmer'' om att spela under OGS?
Citera
2019-05-12, 19:19
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ska bli kul och se OGS nästa säsong, inte enkelt att ta över som han gjorde nu. Känns dock som Mou kunde locka spelare till sig. Hur många talanger och grymma spelare finns där ute som ''drömmer'' om att spela under OGS?

Förvisso har du rätt men som supporter hade jag inget tålamod kvar för Mourinho och hans begravningsbyrå-attityd till allt och alla. Kommer supporta OGS in i nästa säsong iaf (så får vi se hur det går) och är glad att vi slipper Mourinho då vi alltid gick ut och försökte spela som Burnley borta mot Barcelona (typ) oavsett vilka vi mötte. Med OGS är ju magkänslan att laget ändå vill (och försöker) något mer offensivt även om resultaten varit väldigt blandade sedan han tog över.

Vad gäller värvningar så är det klart att man kanske får sänka siktet lite och försöka fynda snäppet under spelarna som går till Real/Barca/City/Liverpool/Bayern/Juventus, främst gäller det väl att värva smart, något som misslyckats tidigare. Att inte ha CL eller EL nästa år kan ju vara positivt men det gör ju transferfönstret lite svårare samtidigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in