Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 18:28
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Allt som rör engelsk fotboll helt enkelt.

Stor möte direkt i första omgången med Arsenal - Manchester City.

https://www.premierleague.com/fixtures

Vi välkomnar Wolverhampton, Fullham och Cardiff till finrummet. Och säger hejdå till WBA, Stoke och Swansea som åkte ner. Ska bli intressant att se hur hur Graham Potter kan ställa till med det i andra ligan.
Citera
2018-06-16, 20:18
Medlem
lersaters avatar
Exeter-Ipswich i Carabo cup...
Citera
2018-06-16, 23:53
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
gött Viasat säkrar rättigheterna åter igen.

var oroligt ett tag att Eurosportkanalerna skulle sno rättigheterna.

citerat från den äldre tråden , kan vara bra att veta
Citera
2018-06-18, 15:53
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Lagens tränings matcher efter VM. https://www.premierleague.com/summer...-fixtures-2018
Citera
2018-06-18, 22:45
Avstängd
Halloween2s avatar
10årsedan nu en klubb senast försvarade liga titeln. Behövs nog för City att göra det för att det ska räknas som en bra säsong efter vad man gjorde förra säsongen med alla rekord man tog. Plus en FA titel på det.
Citera
2018-06-19, 01:55
Medlem
Provocative2.0s avatar
Säger som alltid på sommaren.
I år är det vårat år 😜

/Arsenal.

Näe. ManC var för dominanta i år för att missa detta år. Ser Liverpool som främsta utmanare då de gjort en rejäl uppryckning.
Citera
2018-06-19, 09:28
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Säger som alltid på sommaren.
I år är det vårat år 😜

/Arsenal.

Näe. ManC var för dominanta i år för att missa detta år. Ser Liverpool som främsta utmanare då de gjort en rejäl uppryckning.

Arsenal och Wolver jag mest är nyfikna på inför denna säsong ialla fall! Ska verkligen bli kul och se hur Arsenal kommer vara nu med en ny tränare!
Citera
2018-06-19, 12:57
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Arsenal och Wolver jag mest är nyfikna på inför denna säsong ialla fall! Ska verkligen bli kul och se hur Arsenal kommer vara nu med en ny tränare!
Många i de grupper jag är med i lever i en annan verklighet. De är övertygade om att Arsenal ska konkurera i år.
Men de missar viktiga faktorer där den viktigaste är Wengers förlorarkultur. Den fixar man inte över en sommar. Jag är spänd att följa nybygget där organisationen faktiskt renoveras.
Ge det några år.
ManC o Liverpool är två klubbar som byggt med en tanke o dessa två är så solida nu att ingen annan kan bygga ifatt i år.
Själv hoppas jag på Liverpool. Om mitt lag har haft torka så kan jag alltid titta på Liverpool så blir jag glad igen. De o Klopp förtjänar en vinst. Allt detta kommer jag självklart förneka när ligan drar igång.
Citera
2018-06-19, 14:41
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Många i de grupper jag är med i lever i en annan verklighet. De är övertygade om att Arsenal ska konkurera i år.
Men de missar viktiga faktorer där den viktigaste är Wengers förlorarkultur. Den fixar man inte över en sommar. Jag är spänd att följa nybygget där organisationen faktiskt renoveras.
Ge det några år.
ManC o Liverpool är två klubbar som byggt med en tanke o dessa två är så solida nu att ingen annan kan bygga ifatt i år.
Själv hoppas jag på Liverpool. Om mitt lag har haft torka så kan jag alltid titta på Liverpool så blir jag glad igen. De o Klopp förtjänar en vinst. Allt detta kommer jag självklart förneka när ligan drar igång.

Får se Emery kör konstiga elvor som Wenger. Han har ju också erfarenhet med EL så det lär han gå all in för denna säsong möjligtvis!
Citera
2018-06-19, 14:56
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:

Får se Emery kör konstiga elvor som Wenger. Han har ju också erfarenhet med EL så det lär han gå all in för denna säsong möjligtvis!
Ja. Det är EL samt den mest prestigefyllda turneringen för mig jag hoppas på. Det är självklart
FA-cupen. Världens äldsta fotbollsturnering.
Dessa kan vinnas då de bjuder på lågt motstånd i början som sedan ökas efter hand genom att Arsenals styka kommer öka ju mer Emery lär sig truppen.
PL kräver däremot att man är med från början även om en viss Wenger påstod att man inte vinner den genom första matchen.
Det roliga med det uttalandet var att han sa det efter en premiärförlust mot Liverpool. Han satte ett reservlag på planen o när säsongen var slut så hamnade vi på en femteplats, två poäng efter just laget som slog oss i den premiären😄😂
Citera
2018-06-19, 16:59
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Lagens tränings matcher efter VM. https://www.premierleague.com/summer...-fixtures-2018

Arsenal mot Sevilla spelar träningsmatch i Stockholm minsann?
https://www.arsenal.com/news/we-will...mpaign=website
Citera
2018-06-20, 01:50
Medlem
Stivalis avatar
England mötte Tunisien i Volgograd. Kom precis på att det var ju dom, Rotor Volgograd, som slog ut Manchester United ur UEFA-cupen 1995.

Där vacklade Alex Fergusons bygge faktiskt & det tedde sig oklart om det verkligen var en storhetstid som hade inletts. De hade ju äntligen tagit två ligaguld efter att man inte vunnit ligan sedan 60-talet. Så tappar man titeln till Blackburn då man misslyckas att besegra West Ham i sista omgången. Tvingas spela UEFA-cupen istället för Champions League.

Uttåg redan i första omgången mot detta ryska lag utan titlar. Ridå.

0-0 borta & 2-2 hemma. Målvakten Peter Schmeichel gick upp i slutminuten & putsade siffrorna genom att sätta kvitteringen så man i alla fall slapp förlora. Ett europeiskt lag hade aldrig tidigare vunnit på Old Trafford så Rotor Volgograd var sekunder från att bli först med den bedriften om inte United-keepern gått upp & kvitterat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback