Citat:
Ursprungligen postat av
Svea.Folk
Jag är seriös.
Nej, det är inte seriöst att kräva att man ska flytta på solen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svea.Folk
Vilka tekniska lösningar har du för att stoppa, hindra, motverka eller sakta ner klimatförändringar?
Ge mig ett enda exempel med en bevisad effekt och hur mycket denna metod ger.
Tack på förhand.
Det är ju ett brett område men det primära är förstås att minska förbränningen av fossila bränslen, det trodde jag t o m dagisbarn visste nuförtiden. Om dessa bränslen ska ersättas med något annat eller man ska minska energikonsumtionen så att de inte behöver ersättas är egalt vad klimatförändringarna anbelangar men får ju olika konsekvenser för det mänskliga samhället.
Jag hoppas du inte med bevisad effekt menar att jag ska visa exempelvis att man bytt från bensin till biogas i någon buss och att den globala medeltemperaturen därmed har minskat med x ºC. Det tror jag du förstår att jag inte kan visa eftersom det samtidigt släpps ut mer och mer CO2 på vår planet.
Att ersätta kolkraft med kärnkraft är lätt att räkna ut vad det ger i minskat CO2-utsläpp likväl som det är rätt lätt att räkna ut hur mycket nötkreatur rapar etc.
Vart vill du komma med detta egentligen? Tror du inte det finns någonting vi kan göra?