[quote=Trumpetflugan|68002116][quote=100tears|68001990]Du är fortfarande ej en forskare. Jag tror på det jag ser inte det som andra försöker tvinga på mig. Det handlar om pengar och makt inget annat.
Citat:
Konspiratoriskt. Utan att erkänna någon giltighet i argumentet blir jag smått förundrad hur den som lyfter pengaargumentet kan landa någon annanstans än att oljeindustrin är de både störst kapital och starkast vinstintresse i frågan.
Jag har lärt mig massor av saker. Från Xenonen och lasternassumma främst. Till skillnad från förnekarna som står och trampar konstant på samma ställe som de gjorde 2016. Det här är inga nya invändningar som grundar sig på missförstånd, om du trodde det. Intresse för ämnet, för mig till tråden.
Om du måste diskvalificera forskning för att anamma din ståndpunkt kan du ju alltid fråga dig om din ståndpunkt verkligen har vetenskapligt stöd och dels vad det gör för skillnad om någon i tråden själva är forskare. Du stoltserar med att din ståndpunkt har stöd av vetenskapen (vilket den inte har) samtidigt som du diskvalificerar den (och antyder konspiratoriskt att den skulle generera rikedom till forskarna och att det skulle vara intresset för forskarna).
Vore det lönsamt om "forskarna" fastslog att människans betydelse är minimal?
Alla utnyttjar klimathotet maximalt, blaskorna har en konstant återvändo när nyhetstorkan uppenbarar sig.
Står och trampar, det enda som kommer ur klimat dyrkarna är enligt forskarna?
Sanningen är fortsatt att ingen vet, men som sagt klimatet är en nutida trend, samt allting som sticker ut ur mängden är människans klimatpåverkan inte naturen.