Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Det är klart att vi kan! Vi kan ju allt möjligt, så varför skulle vi inte klara detta? Det är ju dumheter. De tekniska lösningarna är inte märkvärdiga.
Det handlar ju om pengar, hängde det bara på teknik så skulle det redan varit gjort.
Hur ska man kunna förbjuda alla fossila bilar inom några få år utan att extremt genereröst subventionera elbilar? Jag menar subventioner på en bra bit över 50% så att alla har råd att köpa en elbil.
Och samtidigt som man gör det så måste ofantligt många laddstolpar sättas upp ute på vägarna, men också vid alla fastigheter där det bor människor. Bor det 300 pers i ett område och det finns 100 bilar så måste alla 100 kunna ladda vilket också innebär att nya kraftledningar dras fram och nya transformatorstationer, över HELA landet. Gisses vilka kostnader.
Utöver det så kommer vi troligen gå back på el de flesta av årets månader med dagens elförsörjning.
Och med tanke på att vissa politiker vill få bort kärnkraften så måste enorma projekt dras igång för att producera och installera ofantliga mängder vindkraftverk och solpaneler.
och detta bara för bilarna, har inte ens tagit upp industrierna. Länder skulle gå i konkurs om det skulle ske snabbt. Höja alla inkomstskatter till 50% och lägg ner försvaret, polisen. Skolorna får bara ha öppet 2 dagar i veckan osv. Nu rabblar jag bara och de siffror jag säger är så klart inte nån fakta, men att det blir i princip omöjligt är klart.
Det kommer ta tid, så är det bara.