2019-05-10, 17:36
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Det är ungefär detta resultat studier som undersöker frågan pekar på. Strax över 100% av uppvärmningen är antropogen.

Har alltid älskat det där med >100%. Lite som när det finns 125% kött i en korv. I klimathysterikers värld verkar inget annat än människan spela roll.
Citera
2019-05-10, 17:39
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Har du någonsin bläddrat i en IPCC-rapport? Just effekterna av olika utsläppsscenarier är en av de viktigare bitarna där.

Jo. Jag har läst AR3 och AR4. Sen när det kom fram att det fanns fejkad data så ögnade jag mest igenom AR5 utan att ta den på stort allvar.
Citera
2019-05-10, 17:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Nej. Men hur ska det stoppa klimatförändringarna? Finns det några adekvata projektioner om hur klimatförändringarna stoppas om vi minskar CO2 med 50 procent?
Se Trumpetflugans svar om hur mycket varje ökning av CO2-halten i atmosfären ökar temperaturen. Hur mycket CO2-halten ökar vid ett visst utsläpp är rätt lätt att räkna ut och hur mycket CO2 som släpps ut per ton kol, olja etc. vet vi väldigt noggrant.

Varför frågar du sådant som vetenskapsmän har haft bra koll på i decennier? Om du inte vet så säg inte att det inte finns bevis när det helt enkelt är du som inte ens har kollat.
Citera
2019-05-10, 17:42
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Har alltid älskat det där med >100%. Lite som när det finns 125% kött i en korv. I klimathysterikers värld verkar inget annat än människan spela roll.
Läs ditt inlägg som jag svarade på. Och läs mitt svar, så framgår detta. Säg till om du behöver hjälp med att tolka det naturliga bidraget. Har ni gått igenom negativa tal ännu?

Vilken korv har "125 % kött "?.. Så kan vi reda ut det samtidigt.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2019-05-10 kl. 17:47.
Citera
2019-05-10, 17:43
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Köttinnehåll på 125 % är förstås inte konstigt om man vet att det är räknat på köttets råvikt och att vikten minskar genom torkning till färdig produkt.

Varför kallade du mig hysteriker?
Citera
2019-05-10, 17:44
Medlem
Citat:
Du har nog lite svårt för det där med matematik också, verkar det som.
Citera
2019-05-10, 17:45
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jo. Jag har läst AR3 och AR4. Sen när det kom fram att det fanns fejkad data så ögnade jag mest igenom AR5 utan att ta den på stort allvar.
Vilka fejkade data? Vad sa dessa och hur är det egentligen enligt dig?

Finns det någon forskning du tar på allvar? Om inte så är det knappast lönt att ta dig på allvar heller.
Citera
2019-05-10, 17:47
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Se Trumpetflugans svar om hur mycket varje ökning av CO2-halten i atmosfären ökar temperaturen. Hur mycket CO2-halten ökar vid ett visst utsläpp är rätt lätt att räkna ut och hur mycket CO2 som släpps ut per ton kol, olja etc. vet vi väldigt noggrant.

Varför frågar du sådant som vetenskapsmän har haft bra koll på i decennier? Om du inte vet så säg inte att det inte finns bevis när det helt enkelt är du som inte ens har kollat.

Nu var inte det frågan jag ställde. Men snyggt parerande där. Vill du försöka igen kanske?
Senast redigerad av Svea.Folk 2019-05-10 kl. 18:07.
Citera
2019-05-10, 17:51
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Läs ditt inlägg som jag svarade på. Och läs mitt svar, så framgår detta. Säg till om du behöver hjälp med att tolka det naturliga bidraget. Har ni gått igenom negativa tal ännu?

Vilken korv har "125 % kött "?.. Så kan vi reda ut det samtidigt.

Kan man verkligen misstolka det här?

Citat:
Strax över 100% av uppvärmningen är antropogen

Men, det är ju klart att det kan variera, beroende på hur man räknar.

https://www.svd.se/korven-som-innehaller-104-procent-kott
Citera
2019-05-10, 17:53
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du har nog lite svårt för det där med matematik också, verkar det som.

Uppenbarligen. Jag är en av de som inte fattar hur över 100% är möjligt. Trots att jag hade högsta betyg i matematik A, B, C, D.
Citera
2019-05-10, 18:00
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Kan man verkligen misstolka det här?

Ja, det är frågan. Du skriver att du älskar det. Jag misstänker dock ironi. Vad har du för problem med den slutsatsen? Att antropogena bidraget till ppvärmningen är stax över 100 procent?

Citat:

https://www.svd.se/korven-som-innehaller-104-procent-kott

Citat:
Jo, men nu säger lagen att vi ska skriva så här så då gör vi det. Det skulle ju underlätta om man istället skrev att för 100 gram korv har vi använt så här många gram kött. Det kan jag hålla med om. Men innehållsförteckningen behöver inte sluta på 100 procent.
Tvivlar du på detta också? Svårt att förstå?
Senast redigerad av Trumpetflugan 2019-05-10 kl. 18:02.
Citera
2019-05-10, 18:06
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ja, det är frågan. Du skriver att du älskar det. Jag misstänker dock ironi. Vad har du för problem med den slutsatsen? Att antropogena bidraget till ppvärmningen är stax över 100 procent?

Tvivlar du på detta också? Svårt att förstå?

Det var inte vad som skrevs eller det jag svarade på. Ganska töntigt att blanda korten så här i efterhand.

Man behöver inte vara autist eller ens lågutbildad för att få er på fall. Ni sätter kroken för er själva.

Men nog om pseudodebatten nu, övertyga mig om att jorden håller på att gå under och vad vi bör göra för att undgå detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in