2020-08-02, 16:54
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
5 minuter låter otroligt, det ska brytas ner och tas upp i blodet.

Fem minuter kanske var och ta i, men säg 10 då. Lade den under tungan. Sen var det god natt ganska snabbt.

Sitter och är lite uttråkad idag, sista dagen på semestern. Har dragit tre starkisar och tagit bara 5 mg, men det gav mer en uppiggande effekt, märklig medicin. Ska nog knata ut på stan och handla lite, en pizza får nog också hänga med på hemvägen.
Citera
2020-08-04, 07:15
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag håller inte med om att de inte är lika vanebildande. Det måste vara individuellt. Jag upplever nästan dessa som mer vanebildande än vanlig benso.
Är bara nyfiken om du känner så som jag känner, att imovane är "bättre" och mer effekt än vanlig benso?

Eller menar du att de är mer fysiskt beroendeframkallande? Att Imovane ger starkare abstinens vid uppehåll typ?
Citera
2020-08-04, 07:18
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Fem minuter kanske var och ta i, men säg 10 då. Lade den under tungan. Sen var det god natt ganska snabbt.

Sitter och är lite uttråkad idag, sista dagen på semestern. Har dragit tre starkisar och tagit bara 5 mg, men det gav mer en uppiggande effekt, märklig medicin. Ska nog knata ut på stan och handla lite, en pizza får nog också hänga med på hemvägen.

Ibland kan dom faktiskt kännas uppiggande/motiverande att göra saker. Dock ska man inte lyssna på de tankarna, speciellt inte om man har blandat med starköl Hur gick det för dig på stan? När du var alko+imo-påverkad?
Citera
2020-08-04, 09:47
Medlem
Märkligt att inte fler olyckor händer med de här sömntabletterna.
Lyckas man inte somna när man tagit en får man för sig massa möjligt skit.
Är ren flax att jag inte har sociala medier...

Fler som får för sig att skriva / göra saker som man ångrar sen när man vaknat?

Bra tabletter när man inte kan somna men att sitta vaken på... ditt sunda förnuft försvinner totalt...
Citera
2020-08-04, 11:25
Medlem
Charliework86s avatar
Sist jag tog Imovane, så va jag på en gudstjänst med sebbe staxx. Mins bara små bitar av hela gudstjänst ha ha..
Citera
2020-08-08, 08:52
Medlem
God morgon kära FB vänner! Har tagit mycket stilnoct för 10-15 år sedan! Körde IV och det fungerade super bra! Nu tog jag Stilnoct i några dagar ( ej IV ) för sömnens skull och enligt min sambo har jag gjort jävligt mycket skumma grejer! Jag har legat konstigt, ställt mig upp! Och jag har flera ggr vaknat vid våran garderob stående och tittat in i den! Varit uppe och stått och mulat i mig massa godis och skit vilket jag aldrig gör i vanliga fall! Plus att jag haft riktigt obehagliga drömmar!!Är det bara jag som får så där? Och det spelar ingen roll om jag tar en halv eller en hel osv!! Men nu dom sista dagarna har jag tagit en Imovane, och dom har fungerat skit bra! Somnat och sovit som en jäkla stock... Jag trodde dom va samma typ utav sömntabletter!
Tacksam för svar och om ni vill dela med er av era konstiga upplevelser!

Ha en fin lördag mina vänner
Citera
2020-08-08, 10:28
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibor85
God morgon kära FB vänner! Har tagit mycket stilnoct för 10-15 år sedan! Körde IV och det fungerade super bra! Nu tog jag Stilnoct i några dagar ( ej IV ) för sömnens skull och enligt min sambo har jag gjort jävligt mycket skumma grejer! Jag har legat konstigt, ställt mig upp! Och jag har flera ggr vaknat vid våran garderob stående och tittat in i den! Varit uppe och stått och mulat i mig massa godis och skit vilket jag aldrig gör i vanliga fall! Plus att jag haft riktigt obehagliga drömmar!!Är det bara jag som får så där? Och det spelar ingen roll om jag tar en halv eller en hel osv!! Men nu dom sista dagarna har jag tagit en Imovane, och dom har fungerat skit bra! Somnat och sovit som en jäkla stock... Jag trodde dom va samma typ utav sömntabletter!

Har samma problem som dig, gör massa konstig skit på Stilnoct. Åkte på en grov drograttfylla för nått år sen när jag tog stilnoct efter en utekväll för att sova. Gjort det massor av gånger på Imovane och det har gått bra men en gång på stilnoct fick mig att sätta mig i bilen o köra av vägen. Jävla skitmedicin i mitt tycke men har förstått att alla reagerar olika.
Citera
2020-08-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag håller inte med om att de inte är lika vanebildande. Det måste vara individuellt. Jag upplever nästan dessa som mer vanebildande än vanlig benso.
Jag vet inte om de är lika vanebildande. Däremot bygger jag personligen upp en hiskelig tolerans snabbt på Z analoger jämfört med de traditionella bensodiazepiner som jag har testat. Sobril byggde jag dock upp tolerans på jättesnabbt medans jag knappt fått någon tolerans alls efter 3,5 års dagligt intag av 4 mg Iktorivil eller 1 års intag av 5 mg Nitrazepam dagligen. Det här med medicinering är så satans individuellt.
Citera
2020-08-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Är bara nyfiken om du känner så som jag känner, att imovane är "bättre" och mer effekt än vanlig benso?

Eller menar du att de är mer fysiskt beroendeframkallande? Att Imovane ger starkare abstinens vid uppehåll typ?
Allt är ju individuellt när det kommer till sådant här men personligen upplevde jag att det var betydligt bättre tryck i 10 mg Imovane än i 10 mg Sobril när jag hade dessa på recept. Då tänker jag främst på den ångestdämpande effekten. 10-20 min efter intag av mina Imovane så var all ångest som bortblåst och man ville knappt gå och lägga sig för att det var så skönt att för en gång skull känna sig normal och ångestfri.
Citera
2020-08-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGuld
Märkligt att inte fler olyckor händer med de här sömntabletterna.
Lyckas man inte somna när man tagit en får man för sig massa möjligt skit.
Är ren flax att jag inte har sociala medier...

Fler som får för sig att skriva / göra saker som man ångrar sen när man vaknat?

Bra tabletter när man inte kan somna men att sitta vaken på... ditt sunda förnuft försvinner totalt...
Jag begärde att få både Imovane och Stilnoct spärrade i mina journaler då jag utvecklade sömngång, eller ja rena sömnpsykoser efter en tids bruk. Kan tilläggas att jag endast tog förskriven dos men hittade på all möjlig skit när den berömda Stilnoct tomten kom på besök. Traskat runt utomhus och lämnat små spår efter mig, vaknat upp på helkonstiga ställen tex utomhus, samt möblerat om i lådor och skåp för att nämna en del. Jag är fan livrädd för de där små tabletterna. Fick Nitrazepam istället som inte har sömngång som biverkan. Inget kul för mig nu när den försvinner från den svenska marknaden. Jag har tack och lov inte skadat mig själv i sömnen men det finns tydligen andra som gjort det på vanlig dos utan inblandning av andra preparat eller alkohol
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-08-08 kl. 22:09.
Citera
2020-08-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibor85

De här tabletterna är inte att leka med, speciellt inte Stilnoct, dock kan man göra helknäppa grejer på Imovane med med lite otur. Jag har haft båda på recept att alternera emellan för att hålla nere toleransen. Det funkade under ett par år men sen började sådant som du beskriver att hända. Jag har bla varit ute och traskat och lämnat små spår efter mej. Tex har jag varit ute i bilen och hittat på skit typ förstört saker. Jag har möblerat om i lådor och skåp och flyttat runt en massa andra saker, vaknat upp på altanen osv. Bad självmant psyk att spärra Z analoger i min journal för att slippa uppleva dylika saker igen. Det är ren och skär ångest att vakna och se spåren av allt man gjort utan att minnas ett skit.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-08-08 kl. 22:23.
Citera
2020-08-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Har samma problem som dig, gör massa konstig skit på Stilnoct. Åkte på en grov drograttfylla för nått år sen när jag tog stilnoct efter en utekväll för att sova. Gjort det massor av gånger på Imovane och det har gått bra men en gång på stilnoct fick mig att sätta mig i bilen o köra av vägen. Jävla skitmedicin i mitt tycke men har förstått att alla reagerar olika.
Att köra bil i sömnen står faktiskt med som varning i bipacksedeln. Likaså andra små skojiga saker som att laga mat, äta och ha sex i sömnen. Detta är alltså på normaldoser och utan andra preparat eller alkohol inblandat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in