2017-07-13, 10:40
Medlem
nomis.1s avatar
Zopiclon. Kan man använda detta med det ända syftet att somna på? Till skillnad från sömnpiller där användaren har problemet att h*n vaknar på natten så sover jag ju jävligt djupt och skönt när jag väl somnar, men kan ligga och vrida på mig i timmar, åter timmar, trots promenader och skit.

Så till topic, är det något som fungerar, dvs att ta zopiclon, 5 / 10 mg två, tre dagar i rad och gå upp exakt samma tid, för att på den fjärde dagen vara helt naturligt trött vid tiderna du annars intog preparatet på?

mvH
Citera
2017-07-13, 11:29
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Zopiclon. Kan man använda detta med det ända syftet att somna på? Till skillnad från sömnpiller där användaren har problemet att h*n vaknar på natten så sover jag ju jävligt djupt och skönt när jag väl somnar, men kan ligga och vrida på mig i timmar, åter timmar, trots promenader och skit.

Så till topic, är det något som fungerar, dvs att ta zopiclon, 5 / 10 mg två, tre dagar i rad och gå upp exakt samma tid, för att på den fjärde dagen vara helt naturligt trött vid tiderna du annars intog preparatet på?

mvH

Zopiklon är till just för att somna på. Vanligtvis ordineras den i doser om 5-7.5 mg i just det syftet, men att högre doser skrivs ut sker också i undantagsfall. Zopiklon eller Zolpidem (Stilnoct) ordineras för insomningen, men inte sällan i kombination med exempelvis Propavan för att förlänga sömnen - då de två förstnämnda substanserna är korttidsverkande, så blir resultatet för vissa ------> Snabb insomning, men tidigt uppvaknande. Men det är ju inget problem, som du verkar ha.

Att ha regelbundenhet när det kommer till både vardags- och sömnrutiner är alltid positivt, men du pratar om det som att det skall fungera som någon sorts betingning - att du med hjälp av regelbundet intag och förmodat regelbunden sömn under korta perioder kommer att lära kroppen att sova bättre. Tyvärr, så finns nog risken att det här leder till förvärrade insomningsbesvär, då insomningen och antalet timmar, som du sover, kanske blir jättebra under de tre dagar, som du tar Zopiklon, men att du får ännu svårare att somna in under de dagar då du försöker klara dig utan Zopiklon.
Citera
2017-07-13, 11:35
Medlem
No6s avatar
Stilnoct kan jag fortfarande flumma på, Imovane går inte då jag fått permanent immunitet/tolerans mot det. Men tar jag säg 30mg Stilnoct, så blir jag rejält mysig.
Senast redigerad av No6 2017-07-13 kl. 11:52.
Citera
2017-07-13, 13:47
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Zopiklon är till just för att somna på. Vanligtvis ordineras den i doser om 5-7.5 mg i just det syftet, men att högre doser skrivs ut sker också i undantagsfall. Zopiklon eller Zolpidem (Stilnoct) ordineras för insomningen, men inte sällan i kombination med exempelvis Propavan för att förlänga sömnen - då de två förstnämnda substanserna är korttidsverkande, så blir resultatet för vissa ------> Snabb insomning, men tidigt uppvaknande. Men det är ju inget problem, som du verkar ha.

Att ha regelbundenhet när det kommer till både vardags- och sömnrutiner är alltid positivt, men du pratar om det som att det skall fungera som någon sorts betingning - att du med hjälp av regelbundet intag och förmodat regelbunden sömn under korta perioder kommer att lära kroppen att sova bättre. Tyvärr, så finns nog risken att det här leder till förvärrade insomningsbesvär, då insomningen och antalet timmar, som du sover, kanske blir jättebra under de tre dagar, som du tar Zopiklon, men att du får ännu svårare att somna in under de dagar då du försöker klara dig utan Zopiklon.

Jag ber om ursäkt om jag missförstår ditt inlägg här nu, men läser jag om mitt egna så står där klart att jag menar att jag endast tänker ta zopiclon i tre till fyra dagar, alltså inte regelbundet. Jag vill att det här användandet utav preparatet ska vara så kort som möjligt, vill alltså inte behöva gå på piller för att nå insomningsnivån.

Utifrån min egna spekulation så skall jag alltså efter denna korta tids behandling, (när jag lagt mig samt gått upp samma tid), faktiskt kunna lägga mig normalt därefter UTAN zopiclon.
Citera
2017-07-13, 16:48
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Jag ber om ursäkt om jag missförstår ditt inlägg här nu, men läser jag om mitt egna så står där klart att jag menar att jag endast tänker ta zopiclon i tre till fyra dagar, alltså inte regelbundet. Jag vill att det här användandet utav preparatet ska vara så kort som möjligt, vill alltså inte behöva gå på piller för att nå insomningsnivån.

Utifrån min egna spekulation så skall jag alltså efter denna korta tids behandling, (när jag lagt mig samt gått upp samma tid), faktiskt kunna lägga mig normalt därefter UTAN zopiclon.

Jag tolkade det som att du hade tänkt ta Zopiklon exempelvis tre kvällar i sträck för att sedan inte ta det och sedan ta det igen. Som ett schema. Mitt svar är ändå nej. Faktiskt ännu mer nej, nu när jag har tolkat ditt inlägg korrekt.

För att förtydliga: Testa om du vill. Handlar det om att vända rätt dygnet efter en kortare tids insomningsproblem/bristfällig sömn, så kan det eventuellt fungera. Handlar det om långvariga problem med sömnen, så tvivlar jag på att det kommer att ha den effekt, som du önskar.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2017-07-13 kl. 16:52.
Citera
2017-07-13, 17:02
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag tolkade det som att du hade tänkt ta Zopiklon exempelvis tre kvällar i sträck för att sedan inte ta det och sedan ta det igen. Som ett schema. Mitt svar är ändå nej. Faktiskt ännu mer nej, nu när jag har tolkat ditt inlägg korrekt.

För att förtydliga: Testa om du vill. Handlar det om att vända rätt dygnet efter en kortare tids insomningsproblem/bristfällig sömn, så kan det eventuellt fungera. Handlar det om långvariga problem med sömnen, så tvivlar jag på att det kommer att ha den effekt, som du önskar.

Du tolkade det rätt, dock inte att jag skulle ta det igen då jag tänkte att dessa tre kvällarna skulle lösa det...

När jag fick rätt på min sömn innan jag fuckade upp den så var jag naturligt trött vid 22 på kvällen och vaknade utan larm kl 6 morgonen därpå. Jag vågar då påstå att detta handlar om tillfälliga problem och jag tänker därför prova vända detta då jag vanligtvis annars inte blir trött förrän 3, 4 på morgonen, alltså det är bara att glömma jag kan typ somna på kvällen pga hur jag levt mitt liv på senare tid.

Personligen så tycker jag inte att kroppen bör känna ett behov utav skiten jag stoppar i mig efter en sådan kort tid (?)... Vad fan är annars poängen, att man ska gå på zopiclon som en jävla pillertrillare? Roligt liv ju.
Senast redigerad av nomis.1 2017-07-13 kl. 17:04.
Citera
2017-07-13, 18:50
Medlem
prille1s avatar
Vad tycker ni om att göra under stilnoct ruset? Brukar kolla på twitch, spela tv spel
och kolla Netflix när jag är nykter . men efter 2 stycken stilnox tappar man lätt intresset alternativt att allt går för snabbt så man inte hänger med. Lyssna på musik kan va ganska Nice. Men vad gör ni som är kul ?
Citera
2017-07-14, 11:39
Medlem
Nu är det rätt många sidor här, och svaret kanske redan finns?!
Iaf, jag har tagit Imovane/zopiklon 15mg, varje natt senaste åren. Jag har tidigare försökt trappa ner, men lägre än den dosen har de ingen effekt för mig. Jag överväger nu att istället sluta tvärt med dom.
*Frågan jag har är hur många dygn kan jag vara förberedd på att vara vaken? När jag försökt sluta innan så har jag varit sömnlös i 3-4 dygn innan jag gått på dom igen, då jag började gå upp i mani och spåra ur helt. Nu har jag semester och känner att det finns mer utrymme för detta än när jag jobbar.
Citera
2017-07-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Inatt så struntade jag i Imovanen och fick ett annat vad jag ansett vara ett värdelöst skit läkemedel men som nu skulle visa sig vara en livräddare. Lag mig och blundade och somnade tillslut som en stock och sov ut hela natten med hjälp av, håll i er nu, 50 mg Atarax.
Kul att höra.

Jo, självklart hjälper ju såklart diverse antihistaminer för vissa typer av sömnproblem. Det jobbiga är ju dock när man får det för andra sömnproblem och det inte fungerar allt(eller när läkarna bara är för rädda för att skriva ut det av andra skäl).

Har själv både Lergigan och Imovane på recept vilket känns som en bra kombo. Oftast tar jag Lergigan till natten men när inte det fungerar så tar jag en imovane och sover gott. Med tanke på att jag inte tar imovane så ofta så verkar det som att jag inte hinner bygga upp en tolerans heller.
Citera
2017-07-16, 01:02
Medlem
Av alla ni som dagligen äter imovane, kan ni fortfarande bli sköna på det?
Citera
2017-07-16, 22:44
Medlem
Har problem med stilnocttolerans, några tips? Kommer att ha en veckas ofrivilligt uppehåll nästa vecka men det brukar inte räcka. Vill bara sova.
Citera
2017-07-17, 08:27
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Har problem med stilnocttolerans, några tips? Kommer att ha en veckas ofrivilligt uppehåll nästa vecka men det brukar inte räcka. Vill bara sova.

Tensta att byta till imovane. Den är mycket bättre enligt mina egna erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in