Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 16:40
  #15397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Tack för era svar. Han här verkade väldigt bra, gubbe i 70 årsåldern.

Provade att inte ta en innan sängdags igår men fan man vaknar varje timme. Som "tur" Är så är jag sjukskriven nu 4 veckor så har egentligen ingen tid att passa.
Har lite tolerans så vill vänta några dagar tills den sjunkit så man liksom inte slänger "pengar i sjön" så att säga. Finns ju på svarta marknaden men känner jag vill hålla det fint för tillfället..

Hur snabbt går toleransen ner? Man har ju hört olika..
Är nog olika från person till person. Några dagar räcker nog inte. För många år sedan höll jag upp med Imovane i 8 dygn, och då fick jag ner toleransen rejält.
Citera
2018-04-27, 07:13
  #15398
Medlem
Hör och häpna, jag har efter fyra års beroende (ganska låg dos men ändå) lyckats sova elva nätter i rad utan Imovane. Hur? Melatonin 5 mg. Får se om det varar. Känns bättre att vara bunden till detta.
Citera
2018-04-27, 19:37
  #15399
Medlem
simulcras avatar
Hej! Jag har aldrig tagit Imovane förut så jag skulle behöva lite råd. Har läst på så gott det går men vet ändå inte riktigt om jag vågar testa.

Jag tar hand om min farsas hus över helgen, han är på jobbresa. Visste att han käkar sömnmedicin så kollade om han hade något kul och hittade Zopiklon Pilum 5mg.

Har ingen tolerans sen tidigare.

Jag undrar alltså om jag kan ta typ 1-2 5mg och bara bli lite lagom påverkad, utan minnesluckor, och utan att tappa kontroll?

Ännu viktigare: kommer jag på 1-2 5mg bli som det kan bli på typ stilnoct, att man inte kommer ihåg någonting och vaknar dagen efter och så har man tagit många fler piller än man hade tänkt sig?
Jag vill absolut inte råka skriva massa dumma saker på facebook och sånt som jag har läst kan hända folk. Och vill absolut inte sabba nånting i farsans hus, eller vara odrägligt om jag skulle få för mig att gå ut på en promenad, pappa bor i ett litet samhälle där alla känner alla och det skulle komma fram på dirren om jag betedde mig konstigt.

Någon som kan ge mig svar på detta?
Citera
2018-04-27, 20:00
  #15400
Medlem
simulcras avatar
Hej! Har aldrig tagit imovane innan men har hittat 5mg, flera stycken.

Kommer jag känna något om jag tar en halv? Jag vill verkligen inte tappa kontrollen och trycka i mig fler än planerat och vakna upp imorgon och ha gjort massa dumma saker.

Hur mycket kan jag ta utan att få minnesluckor och utan att tappa behärskningen?

Hittar mest information om folk som tar högre doser, så förstår inte riktigt vad som händer på mindre doser.
Citera
2018-04-27, 20:07
  #15401
Medlem
Tjena tjena!
Skall flyga en bra bit om ett par dagar och har några zolpidem. Tänkte såklart försöka ta en och sova mig genom 70% av flygresan. Läste på lite här på forumet om att folk brukar flumma runt med zolpidem och gärna göra lite fuffens. Jag vaknar ogärna upp på okänd ort i handfängsel. Jag hade en plan på att ta en, två, tre öl innan planet och sen ta min tablett(tänkte bara ta en pilla) efter middagen på planet. Är det onödigt med ölen? Pallar inte försöka agera pilot. Aldrig prövat en sån tablett heller - vet inte ens om de biter på mig.
2meter
100kg
Sjukt flummig text märker jag, men frågan är väl om jag bara ska ta en tablett, hålla mig till öl eller mixa ytterst lite?
Må väl kamrater
Citera
2018-04-27, 20:31
  #15402
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMurf
Tjena tjena!
Skall flyga en bra bit om ett par dagar och har några zolpidem. Tänkte såklart försöka ta en och sova mig genom 70% av flygresan. Läste på lite här på forumet om att folk brukar flumma runt med zolpidem och gärna göra lite fuffens. Jag vaknar ogärna upp på okänd ort i handfängsel. Jag hade en plan på att ta en, två, tre öl innan planet och sen ta min tablett(tänkte bara ta en pilla) efter middagen på planet. Är det onödigt med ölen? Pallar inte försöka agera pilot. Aldrig prövat en sån tablett heller - vet inte ens om de biter på mig.
2meter
100kg
Sjukt flummig text märker jag, men frågan är väl om jag bara ska ta en tablett, hålla mig till öl eller mixa ytterst lite?
Må väl kamrater

Visst öl försäker visseligen effekterna av läkemedlet du planerar att inta under din flygning, det kommer säkerligen gå hur bra som hellst att blanda.
Men om du är en ansvarig vuxen, så anser jag att ölen kan vänta tills morgondagen. Du får ju ha i åtanke att du planerar att smuggla knark, är det inte spännande nog?
Men vill du se om det går att bli lite skön under den långa färden, så är det ju bara till att korka upp. Blir det en ordentlig fest, vaknar du sannerligenupp utan ett minne av gårdagen=)

För mig fungerar bara z-droger när jag redan är trött, för att få mig att somna. För dig kan substanserna fungera helt annorlunda..

Trevlig resa, om inget annat!
Citera
2018-04-27, 20:50
  #15403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simulcra
Hej! Jag har aldrig tagit Imovane förut så jag skulle behöva lite råd. Har läst på så gott det går men vet ändå inte riktigt om jag vågar testa.

Jag tar hand om min farsas hus över helgen, han är på jobbresa. Visste att han käkar sömnmedicin så kollade om han hade något kul och hittade Zopiklon Pilum 5mg.

Har ingen tolerans sen tidigare.

Jag undrar alltså om jag kan ta typ 1-2 5mg och bara bli lite lagom påverkad, utan minnesluckor, och utan att tappa kontroll?

Ännu viktigare: kommer jag på 1-2 5mg bli som det kan bli på typ stilnoct, att man inte kommer ihåg någonting och vaknar dagen efter och så har man tagit många fler piller än man hade tänkt sig?
Jag vill absolut inte råka skriva massa dumma saker på facebook och sånt som jag har läst kan hända folk. Och vill absolut inte sabba nånting i farsans hus, eller vara odrägligt om jag skulle få för mig att gå ut på en promenad, pappa bor i ett litet samhälle där alla känner alla och det skulle komma fram på dirren om jag betedde mig konstigt.

Någon som kan ge mig svar på detta?
Du kan lugnt ta 1-2 imovane 5 mg. Softa en liten stund och sen somna skönt. Man blir inte bäng på det men somnar gott och innan komner du känna dig lite lullig i huvidet om du aldrig tagit imovane tidigsre.
5 mg räcker gott att sova på o början.
Citera
2018-04-27, 21:17
  #15404
Medlem
simulcras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro7
Du kan lugnt ta 1-2 imovane 5 mg. Softa en liten stund och sen somna skönt. Man blir inte bäng på det men somnar gott och innan komner du känna dig lite lullig i huvidet om du aldrig tagit imovane tidigsre.
5 mg räcker gott att sova på o början.

okej, tack för svar! jag började med 2,5 mg för 30 minuter sedan. känner mig lite lullig redan, men det kan mycket väl vara placebo. kanske fyller på med 2,5 mg till om det känns bekvämt.

hur lång tid brukar det ta för att nå maximal effekt?
Citera
2018-04-27, 21:57
  #15405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Visst öl försäker visseligen effekterna av läkemedlet du planerar att inta under din flygning, det kommer säkerligen gå hur bra som hellst att blanda.
Men om du är en ansvarig vuxen, så anser jag att ölen kan vänta tills morgondagen. Du får ju ha i åtanke att du planerar att smuggla knark, är det inte spännande nog?
Men vill du se om det går att bli lite skön under den långa färden, så är det ju bara till att korka upp. Blir det en ordentlig fest, vaknar du sannerligenupp utan ett minne av gårdagen=)

För mig fungerar bara z-droger när jag redan är trött, för att få mig att somna. För dig kan substanserna fungera helt annorlunda..

Trevlig resa, om inget annat!

Tja!
Kanske lika bra att vänta mao! Haha, du gjorde mig nojjig nu - tänkte lägga pillan i den "lilla" byxfickan. Så bör väl vara lugnt? Är inte speciellt intresserad av att gå loco på planet. Vill mest kunna sova så många timmar som möjligt och helst vakna när bältskylten tutar. Har prövat sobril en gång innan vid en längre flygning men då spånkade jag på rätt bra. Kändes inte riktigt som sobrilen bet något märkvärdigt. Är inte så insatt men känns som att Z > sobril?
Mvh
Citera
2018-04-27, 23:33
  #15406
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMurf
Tja!
Kanske lika bra att vänta mao! Haha, du gjorde mig nojjig nu - tänkte lägga pillan i den "lilla" byxfickan. Så bör väl vara lugnt? Är inte speciellt intresserad av att gå loco på planet. Vill mest kunna sova så många timmar som möjligt och helst vakna när bältskylten tutar. Har prövat sobril en gång innan vid en längre flygning men då spånkade jag på rätt bra. Kändes inte riktigt som sobrilen bet något märkvärdigt. Är inte så insatt men känns som att Z > sobril?
Mvh

Ja är det bara några tabletter så är det inga problem att ta med dem, lägg gärna i necessären eller liknande, så det verkligen framkommer att du inte försöker smuggla in något. Att ha dem i "knatchfickan" på byxorna kommer säkert bli upptäckt under visitation ifall metalldetektorn piper, hade nog bara lagt dem i jackfickan eller dyligt istället.

Inte meningen att försöka nojja upp dig, man går inte bananas bara för att man druckit någon/några pilsner och ätit några tabletter. Gör det med sunt förnuft, skippa starkspriten, blunda och vila efter du ätit tabletten. 20-30 minuter senare kommer du troligtvis känna dig lite dåsig, det är då du inte ska supa mer eller ränna runt.

Har gjort många atlantenflygningar, och den gången jag hade med en stilnoct med mig var helt klart den bästa. Kan normalt sett inte sova på flyg, men den gången kom anlände jag oförskämt fräsch.

Nu talar jag för mig själv, men för att få effekt av Imovane/Stilnoct, behöver jag vara lite trött/dåsig innan jag äter dem. Öl eller en tung måltid kan bidra till det.
Somnar jag inte efter intag, kan jag bli väldigt pigg, då är det lätt att poppa fler tabletter och dricka ännu mer alkohol - som oftast slutar i en blackout.

Z-Droger är insommningstabletter, där zopidiem har kortast halveringstid (vilket är alldeles ypperligt för flygning, då substansen gått ur kroppen innan landning)
De som sover dåligt om nätterna, som vaknar efter de en gång redan somnat. Finns det andra mediciner som lämpar
sig bättre. Imovane - Zopiclone är någon slags hybrid menllan insommningstablett och sömntablett.
__________________
Senast redigerad av Hiraeth 2018-04-27 kl. 23:35.
Citera
2018-04-28, 00:02
  #15407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simulcra
okej, tack för svar! jag började med 2,5 mg för 30 minuter sedan. känner mig lite lullig redan, men det kan mycket väl vara placebo. kanske fyller på med 2,5 mg till om det känns bekvämt.

hur lång tid brukar det ta för att nå maximal effekt?

En halvtimme typ...
Citera
2018-04-28, 12:25
  #15408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simulcra
Hej! Har aldrig tagit imovane innan men har hittat 5mg, flera stycken.

Kommer jag känna något om jag tar en halv? Jag vill verkligen inte tappa kontrollen och trycka i mig fler än planerat och vakna upp imorgon och ha gjort massa dumma saker.

Hur mycket kan jag ta utan att få minnesluckor och utan att tappa behärskningen?

Hittar mest information om folk som tar högre doser, så förstår inte riktigt vad som händer på mindre doser.
10 mg borde vara lagom. Här du ingen tolerans kan du dock somna. Det är ju en insomningstablett
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback