2019-03-31, 18:33
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Precis, det eviga offerskapet, oförvitligt utan eget ansvar. Men de skulle nog kalla dem romer och inte zigenare, men troligtvis ändå förmå sig att använda glosan antiziganism.

Arnsberg säger ju att de kallar sig själva för zigenare. Romer är ett politiskt ord.

Också ett ord av ett jävla hyckleri och självgodhet. " Vi, de goda säger romer " jo pyttsan.
Citera
2019-04-15, 10:43
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Ole Dammegård är dock mycket trovärdig, i vilka metoder "de" använder för att varna de som vågar gräva för djupt efter sanningen. Han är ju inte den enda som råkat ut för dessa skrämselmetoder. Flera av dem är dessutom döda nu.
Dammegård är en patetisk clown; kolla i trådar om hans bok Statskupp .... el Palmemordstråden. (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Så han lämnar Sverige för att det är säkrare att bo i nån håla i Spanien?
Citera
2019-05-05, 13:20
Medlem
"Partiledare (1992– )[redigera | redigera wikitext]

Anders Klarström 1992–1995[130][131]
Mikael Jansson 1995–2005[131][132]
Jimmie Åkesson sedan 2005 [132]"

2 av 3 gamla partiledare hade man lyckats samla i morgonens program. Måste vara unikt
med ett parti där alla gamla och nya partiledare är vid liv.

"Ralph Carl Anders Klarström, född 17 december 1965 i Göteborg,[1] är en svensk före detta politiker och pianist."

Skomakare bliv din läst har någon sagt. Klarström kanske skulle tagit det piano.
Citera
2019-05-05, 13:33
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten

2 av 3 gamla partiledare hade man lyckats samla i morgonens program. Måste vara unikt
med ett parti där alla gamla och nya partiledare är vid liv.

Inte så konstigt då SD bara funnits i 31 år. Gillar SWEBBTV som bekant. Men här vill jag framföra lite kritik. Hade varit mer intressant om de fått redogöra för sin tid som partiledare i varsitt program. Nu blev det aningen kortfattat och komprimerat på 45 min. Inget av de mer minnesvärda programmen.
Citera
2019-05-10, 08:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Har sett : Alltså, Arnsberg är ju väldigt bra. Man kan inte undgå att dra paralleler till G W Persson. När Arnsberg som här förklarar Zigenarnas kriminalitet undrar man ju om G W hade vågat göra detsamma.

G W verkar ju i jämförelse vara väldigt överreklamerad. Men han har ju sitt kändisskap och sina bokutgivningar att tänka på.

För övrigt kan ju sägas att SVT och TV4 skulle ha väldigt svårt att ens tala om Zigenare över huvud taget. Annat än som en förtryckt minoritet.

GW är ju ingenting i jämförelse med Arnstberg. En socialdemokratisk maskin. Alla som någon gång i Sverige uttalat minsta gemensamma nämnare inom invandringspolitikens effekter och synbarhet blir lite av en hjälte hos icke-PK. GW har haft sina små moment av klargörande, men lika bekvämt fallit tillbaka i fållan och somnat med flosklerna och skitsnacket hängande i mungipan. GW är en mupp. Jag tror dock han vet mer inåt men det gör honom bara till en ännu större mupp. Arnstberg/Sandelin/Tullberg/Bern har inga mellanlägen, de verkar för det andra på heltid och gör så med bravur, intellekt och kunskap. Det är ett privilegium att lyssna på dessa herrar och kunna andas ren luft även i det förgiftade Sverige.

Annars har jag kollat ikapp mig på avsnitten. Just nu tittar jag på Claes Hedberg om bedrägeriet kring Olof Palme. Jättebra avsnitt! Alternativa förklaringar och teorier, upphovsmännen, får komma till tals och i lugn och ro lägga fram det. Sedan kan man tro vad man vill, men ämnena närmas med stor respekt och intresse.

Swebbtv - ni är guld!

Jag funderar också på att starta en tråd om den socialdemokratiska maffian och den socialdemokratiska konspirationen mot Sverige och svenskarna. Det blir alltjämt tydligare vilken allomfattande politisk och moraliskt bestämmande organisation socialdemokratin är. Den har växt sig så stor att makten blivit viktigast och inget offer är för stort i jakten på att behålla sitt inflytande. Längs vägen har korruptionen inom organisationen och förmånerna för sympatisörer kommit att utgöra hela kärnan. Man har också, vad det ser ut som, flera mord på sitt röda samvete.
Sossarna har Sverige i ett punggrepp. Sossarna måste kläs av för den kriminella organisation den blivit och den huvudfigur i att underblåsa svenskhat och införa hot, repressalier och våld i samhället mot vanliga svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Inte så konstigt då SD bara funnits i 31 år. Gillar SWEBBTV som bekant. Men här vill jag framföra lite kritik. Hade varit mer intressant om de fått redogöra för sin tid som partiledare i varsitt program. Nu blev det aningen kortfattat och komprimerat på 45 min. Inget av de mer minnesvärda programmen.

Jag håller med dig. Det blev ett förhastat samtal utan så mycket insikt i SD:s tidiga historia. Dock var det intressant ändå, men inget nytt i hur media behandlat/r oliktänkande och att de politiska partierna med rätt värdegrund håller tyst om våld och hot mot andra som kan tänkas utmana om makten och forma en annan verklighet, kontext och annat samhälle att förhålla sig till, som att massinvandringens nödvändighet var/är en bluff och lögnerna kring den är häpnadsväckande fräcka. Media är sådana svin. Det finns inget bra hos dem eller nödvändigt för oss.
Senast redigerad av GenesisP 2019-05-10 kl. 08:29.
Citera
2019-05-10, 14:01
Avslutad
Doktor Jackson är en härlig prick. Smart och vältalig, och räds inte att kalla politikerna och tjänstemännen vid deras rätta namn.
Senast redigerad av GenesisP 2019-05-10 kl. 14:05.
Citera
2019-05-10, 19:14
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Doktor Jackson är en härlig prick. Smart och vältalig, och räds inte att kalla politikerna och tjänstemännen vid deras rätta namn.

Jackson som är läkare vågar sticka ut hakan. Hur många andra läkare vågar detta? Läkemedelsindustrin drivs av profit, att tjäna pengar oavsett om deras läkemedel är goda eller mindre goda. Här gör Jackson också ett bra jobb. Han vet att många läkemedel är skumma och bara försöker sko sig på pengar. Vem minns inte HIV-läkemedel som kan, om man vill, produceras till mycket lägre priser.
Citera
2019-05-11, 09:58
Medlem
Citat:

Ja det håller jag med om. Det började bra med den information man ville höra men sen började de prata EU. Tycker man kunde fått in mer av det man ville höra, alltså deras erfarenheter från de tidiga åren.
Finns säkert många tidiga SD-are man kan intervjua.

Willgert är ju riktigt bra. Ställer öppna frågor och låter personen få tala till punkt. Det är proffsigt gjort också med flera kameror och välklippt. Jag donerar själv till Swebb-TV för jag uppskattar det de gör och de är de enda som gör det på det sättet.
"Hur ska vi" är iofs ett alternativ men har lite mer mesigt stuk och intervjuaren vågar inte ställa rätt frågor alltid.
Citera
2019-05-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Ja, har sett några intervjuer med honom och blev riktigt förtjust

En synnerligen stabil herre i sin bästa ålder, sympatisk, intelligent och vältalig. (Ungefär som Wilgert själv, med andra ord.)

Swebb-TV när det är som bäst.

En ljusglimt i mediautbudet av floskler.

Önskar dem all lycka till.
Citera
2019-05-11, 23:54
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
SWEBBTV är bra. Alldeles för bra för etablissemanget.
Tänk om Svensson fick för sig att börja titta på denna kanal. Hugaligen.
Citera
2019-05-12, 00:19
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Willgert är ju riktigt bra. Ställer öppna frågor och låter personen få tala till punkt. Det är proffsigt gjort också med flera kameror och välklippt. Jag donerar själv till Swebb-TV för jag uppskattar det de gör och de är de enda som gör det på det sättet.
"Hur ska vi" är iofs ett alternativ men har lite mer mesigt stuk och intervjuaren vågar inte ställa rätt frågor alltid.

Menar du "Hur kan vi?". Jo, den är också bra. Gillar Modiri också. Han gör ett tappert försök att vara Sveriges Joe Rogan. Det blir ett lite annat format då han deltar i samtalet på ett annat sätt. Willgert är mer av den gamla skolan. Är förtjust i hans lugna och mjuka framtoning, han ger nästan ett folkkärt intryck. Har ger mer förtroende än alla journalister tillsammans på SVT. Gillar att han summerar vad gästen säger under samtalet. Det gör det enkelt för oss tittare att hänga med. Sen ställer han alltid så relevanta och bra frågor. Märks att han är väl förberedd.

Kollade för kul vilka avsnitt som fått flest visningar på Youtube. Som jag misstänkte så är det avsnitten med Lars Bern som är de mest visade. Han har de 4 mest visade avsnitten och 6 av 10. Lördagsintervju 8 om det överdrivna klimathotet från 2017 har 105 402 visningar i skrivande stund. För mig är han en stor favorit som vet han pratar om. Sen är det rätt jämnt skägg mellan Karl-Olov Arnstberg och Jan Tullberg på delad andra plats. Om vi ska prata om återkommande gäster ds.

Vilka favoritgäster har ni?
Citera
2019-05-12, 10:07
Medlem
Citat:
Menar du "Hur kan vi?". Jo, den är också bra. Gillar Modiri också. Han gör ett tappert försök att vara Sveriges Joe Rogan. Det blir ett lite annat format då han deltar i samtalet på ett annat sätt. Willgert är mer av den gamla skolan. Är förtjust i hans lugna och mjuka framtoning, han ger nästan ett folkkärt intryck. Har ger mer förtroende än alla journalister tillsammans på SVT. Gillar att han summerar vad gästen säger under samtalet. Det gör det enkelt för oss tittare att hänga med. Sen ställer han alltid så relevanta och bra frågor. Märks att han är väl förberedd.

Kollade för kul vilka avsnitt som fått flest visningar på Youtube. Som jag misstänkte så är det avsnitten med Lars Bern som är de mest visade. Han har de 4 mest visade avsnitten och 6 av 10. Lördagsintervju 8 om det överdrivna klimathotet från 2017 har 105 402 visningar i skrivande stund. För mig är han en stor favorit som vet han pratar om. Sen är det rätt jämnt skägg mellan Karl-Olov Arnstberg och Jan Tullberg på delad andra plats. Om vi ska prata om återkommande gäster ds.

Vilka favoritgäster har ni?

Tack Castlevania för ett synnerligen infospäckat inlägg med tips även om andra. Blev en bra inledning på dagen att läsa här

Har själv inte sett alla intervjuer (än), men visst framstår Lars Bern som den store nestorn. Jag gillar Peter Stilbs också, och ”charmtrollet” Nils-Axel Mörner.

De med GUstav Kasselstrand och MED:s partiledare (tappade bort namnet, Ilan någonting) var också mycket sevärda.

Hoppas få se mer av Lennart Matikainen framöver, var väl mest under Sjunnesson-eran han brukade framträda. En folklig kille med massor på fötterna, orädd och stabil som ett klippblock. Högintressant att lyssna på,

Enda jag inte gillar är rena konspirationstyper som Dannegård. Själv tyckte jag bara att han verkade skum och drog ner Swebb-TV:s anseende (om än tillfälligt).

Jag vill dock framhäva att det var min egen spontana känsla. Givetvis hade Wilgert studerat honom djupare före intervjun. Och skulle det han påstår vara sant, ja då j-vlar ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in