2019-03-10, 09:39
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Verkar som att de senaste åren har han presenterats som journalist, även av andra intervjuare såsom exempelvis "Nya Tider", här:

Nya Tider, en intervju med Ole Dammegård - Published on Jun 5, 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=J0jK0jGSnzc
Citat:
Ole Dammegård är en författare och journalist som tidigare ingick i gruppen som kallades "privatspanarna", och som undersökte mordet på Olof Palme.

Dessutom:
Börja gärna lyssna vid 12:48 (av 17:20) när Dammegård ger exempel på när "de" tar sig in hos honom. Han är trovärdig i vilka metoder "de" använder för att varna de som vågar gräva för djupt efter olika sanningar.

Ole Dammegård är dock mycket trovärdig, i vilka metoder "de" använder för att varna de som vågar gräva för djupt efter sanningen. Han är ju inte den enda som råkat ut för dessa skrämselmetoder. Flera av dem är dessutom döda nu.
Citera
2019-03-10, 09:53
Medlem
Har sett denna video som jag uppskattade mycket:

https://www.youtube.com/watch?v=XM7aRw8R-KI

Handlar om hur SVT sprider osanningar i klimatdebatten.
Citera
2019-03-10, 09:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag håller med. Alla borde se det!

Vansinnigt intressant och förklarat så alla ska kunna förstå.

Menar ni lördagsintervju 41?
Citera
2019-03-10, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Menar ni lördagsintervju 41?

Ja.
Citera
2019-03-10, 20:12
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Innan man kan ta IC seriöst bör hon applicera sina egna sanningar på sig själv som ung och ambitiös, och utforska lösningarna hon nu föreslår i ett radikalt annorlunda politiskt tankesätt. IC ser ju sig som en upplyst kvinna.
Jag säger inte att hon har direkt fel, men jag säger att hon hycklar och beter sig som en full noshörning.

Det gör inte det hon säger mindre intressant. Det hon tog upp om anknytning har en lekman som undertecknad insett i flera år. Ingen unge mår bra av att skiljas från sin mamma redan vid 1 års ålder. Nu finns det dessutom forskning som stödet påståendet. Annars är det hon säger om kärnfamiljen och feminismen sant, men knappast nåt som kommer att ske. Kvinnorna ska till varje pris göra karriär och lär fortsätta vänta med barnfödande dessvärre. Barnen kommer i andra hand.
Senast redigerad av Castlevania 2019-03-10 kl. 20:14.
Citera
2019-03-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det gör inte det hon säger mindre intressant. Det hon tog upp om anknytning har en lekman som undertecknad insett i flera år. Ingen unge mår bra av att skiljas från sin mamma redan vid 1 års ålder. Nu finns det dessutom forskning som stödet påståendet. Annars är det hon säger om kärnfamiljen och feminismen sant, men knappast nåt som kommer att ske. Kvinnorna ska till varje pris göra karriär och lär fortsätta vänta med barnfödande dessvärre. Barnen kommer i andra hand.
Men då kan de kräva assisterad befruktning på det allmännas bekostnad, när de själva med ålderns rätt blivit mindre fertila och inte klarar bli gravida på gammeldags vis. De har då också möjlighet att kräva frihet från en man som barnafader. Kort sagt, med modern teknologi kan man gena förhistoriens evolutionära sanningar och istället kryssa av så många rutor som möjligt i självförverkligandet, i den snitslade upplevelse- och nöjesbransch som är livet. Inte mer än rätt.
Citera
2019-03-10, 22:22
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Men då kan de kräva assisterad befruktning på det allmännas bekostnad, när de själva med ålderns rätt blivit mindre fertila och inte klarar bli gravida på gammeldags vis. De har då också möjlighet att kräva frihet från en man som barnafader. Kort sagt, med modern teknologi kan man gena förhistoriens evolutionära sanningar och istället kryssa av så många rutor som möjligt i självförverkligandet, i den snitslade upplevelse- och nöjesbransch som är livet. Inte mer än rätt.

Det har i princip blivit en norm för kvinnan att självförverkliga sig själv, karriär före familj. Barn får komma i andra hand. Ungarna får uppfostras av dagisfröknar från ett års ålder. Det finns säkerligen flertalet kvinnor som hellre vill stanna hemma, men de gör som lejonparten andra bara för att. Flockbeteende. Fler borde värna om kärnfamiljen, skaffa barn i ung och ålder och vänta med karriären. Det är just normen som borde brytas.

Är vi extrema här i Sverige eller lämnar de bort barnen på dagis lika tidigt i andra länder?
Citera
2019-03-20, 01:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Fjärde stasmakten tar nu en intressant titt på Ekdal och Ekdal.
Citera
2019-03-20, 21:02
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Fjärde stasmakten tar nu en intressant titt på Ekdal och Ekdal.

Ja. Avsnitt 4. Mycket sevärt och intressant. Tullberg o Wilgert, briljanta.

https://www.youtube.com/watch?v=25khNdRxILY
Citera
2019-03-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Ja. Avsnitt 4. Mycket sevärt och intressant. Tullberg o Wilgert, briljanta.

https://www.youtube.com/watch?v=25khNdRxILY

Tack för detta! Jag är så full av känslor så jag är mållös. Detta programmet borde sänts i stället för det om Mattias Karlsson i går kväll, så att en stor del av folket hade fått lite sanning till dels.
Jag ska försöka övertyga barnbarnen om att inte föröka sig. Stackars alla Svenskar som om 40 år är i minoritet och skall passa upp på sitt herrefolk.
Citera
2019-03-21, 00:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Tack för detta! Jag är så full av känslor så jag är mållös. Detta programmet borde sänts i stället för det om Mattias Karlsson i går kväll, så att en stor del av folket hade fått lite sanning till dels.
Jag ska försöka övertyga barnbarnen om att inte föröka sig. Stackars alla Svenskar som om 40 år är i minoritet och skall passa upp på sitt herrefolk.

Uppassningsfasen är temporär.
Man har ett mål och det är att harmonisera med USA.

De har mexicans og vi får araber längst ned på samhällsstegen.

Det som krävs nu är att få socialförsäkringssystemet att kollapsa. Då tvingas folk köpa sina tand- sjuk- olycks- arbetslöshets- pansions-försäkringar, ta lån till sina barns utbildningar och fondspara till ålderdomen.

Araberna och andra lågutbildade andra generationens invandrare blir fast här som billiga slavarbetare. Jobba eller svältihjäl. Blir de sjuka så är det inte någon annans fel.

Alla förlorar utom försäkringsbolag och banker. Samt de yttersta 5% befolkningen som redan idag är bland de rikaste.

Lövfen og Co som varken har någon utbildning eller samhällsförankring tror eventuellt att de kan få nya väljare. Men med tanke på vad dessa politiker har i löner så och hur mycket de har redovisat i förmögenhet så gissar jag på att de flyttar sina tillgångar utomlands.

Nya Moderaterna og C är övertygade om att problemen kommer lösa sig självt bara bidragskranen stängs. Vem vill bo i ett land med bara 4 månader av behagligt klimat och övrig tid i regn, snö och kyla? Där man behöver ett vinterisolerat hus med el och vatten.

När det kontantlösa samhället slår till med full kraft försvåras även möjligheterna till svartarbete.

En ny lag som ger AI möjligheten att samköra statliga register och även göra stickkontroller mot bankkonton kommer strama åt bidrags o skattefusk.

Svälten kommer tvinga de fattiga som kan att flytta.

Nackdelen är som Bildt sa att brottsligheten kommer temporärt att gå upp. Frågan är hur mycket?
Citera
2019-03-21, 00:17
Medlem
Castlevanias avatar
Vill tipsa om ett av de bästa program jag sett från SWEBBTV, inspelat maj 2016:
Lördagsmorgon: Avsnitt 9 Om klyftan som delar Sverige
Mycket hög nivå på samtalet. Tullberg briljerar. Man känner sig upplyst efteråt och blir samtidigt förbannad över hur illa ställt det är i samhället. Alla bitar faller på plats.
https://www.youtube.com/watch?v=g0Qb83fXWu4
Senast redigerad av Castlevania 2019-03-21 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in