2019-03-21, 00:28
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Svälten kommer tvinga de fattiga som kan att flytta.
De flesta fattiga har inte råd att flytta utan kommer hamna i långvarigt bidragsberoende. Den övre medelklassen kommer däremot att lämna landet när brottsligheten blivit allt för hög.
Citera
2019-03-21, 00:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
De flesta fattiga har inte råd att flytta utan kommer hamna i långvarigt bidragsberoende. Den övre medelklassen kommer däremot att lämna landet när brottsligheten blivit allt för hög.

Ur ett globalt perspektiv så spelar det ingen roll om utbildat folk flyttar. De kommer bara att vara produktiva på en annan plats, men ändå behöva köpa försäkringarna och vara skuldsatta på banken.

Dessutom så skapar otryggheten en större marknad för Securitas, G4S, Loomis, Gunnebo mfl

Vart var det nu Reinfeldt och Borg tog vägen efter politiken?

Något som Swebbtv sonderat runt.
Citera
2019-03-21, 01:27
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ur ett globalt perspektiv så spelar det ingen roll om utbildat folk flyttar. De kommer bara att vara produktiva på en annan plats, men ändå behöva köpa försäkringarna och vara skuldsatta på banken.

Dessutom så skapar otryggheten en större marknad för Securitas, G4S, Loomis, Gunnebo mfl

Vart var det nu Reinfeldt och Borg tog vägen efter politiken?

Något som Swebbtv sonderat runt.

Tragiskt ur ett nationellt perspektiv dock. Speciellt för oss stackare som bor kvar här. Sverige kan bli ett U-land på sikt då välfärden riskerar falla samman av den höga invandringen. Speciellt om det fortsätta i samma takt som nu. Det spelar mindre roll för eliten som har råd att flytta.

Både Reinfeldt och Borg fick jobb på bank. Reinfeldt blev rikligt belönad för att ha tjänat globalisterna. Plötsligt deklarerade han en inkomst på 22 miljoner 2016, detta utan ett eget företag. Jo, jag har hört att Swebbtv rört vid ämnet.
Senast redigerad av Castlevania 2019-03-21 kl. 01:29.
Citera
2019-03-21, 01:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Tragiskt ur ett nationellt perspektiv dock. Speciellt för oss stackare som bor kvar här. Sverige kan bli ett U-land på sikt då välfärden riskerar falla samman av den höga invandringen. Speciellt om det fortsätta i samma takt som nu. Det spelar mindre roll för eliten som har råd att flytta.

Både Reinfeldt och Borg fick jobb på bank. Reinfeldt blev rikligt belönad för att ha tjänat globalisterna. Plötsligt deklarerade han en inkomst på 22 miljoner 2016, detta utan ett eget företag. Jo, jag har hört att Swebbtv rört vid ämnet.

Som tröst så kommer hela Europa att få samma standard. Det är själva iden.

Med möjligtvis några undantag med områden med speciella ekonomiska förhållanden. Där skatterna är extra låga och manuvreringsutrymmet större för företag o 10%arnas familjeförmögenheter. Typ med USA som förebild så kan jag tänka mig Luxenburg, Malta och Cypern som lämpliga områden. Även Hong Kong och Bahamas kommer spela viktiga roller.
Jag misstänker också att om EU gör bort sig så kommer London bli en viktig bas för Kina in mot europa.

Europa ska bli som USA. Samma lagar, regler och harmoniserade skatter.

Det är därför de nu är totalt sjötokiga på Orban och Ungern som likt kommunen Staffanstorp i Skåne sätter sina medborgare/bofasta skattebetalare behov först.

Swebbtv borde åka ner till Staffanstorp och göra ett repportage om hur det fungerar och hur man tänker i kommunhuset og i stugorna.
Citera
2019-03-21, 10:48
Medlem
Citat:
Som tröst så kommer hela Europa att få samma standard. Det är själva iden.

Med möjligtvis några undantag med områden med speciella ekonomiska förhållanden. Där skatterna är extra låga och manuvreringsutrymmet större för företag o 10%arnas familjeförmögenheter. Typ med USA som förebild så kan jag tänka mig Luxenburg, Malta och Cypern som lämpliga områden. Även Hong Kong och Bahamas kommer spela viktiga roller.
Jag misstänker också att om EU gör bort sig så kommer London bli en viktig bas för Kina in mot europa.

Europa ska bli som USA. Samma lagar, regler och harmoniserade skatter.

Det är därför de nu är totalt sjötokiga på Orban och Ungern som likt kommunen Staffanstorp i Skåne sätter sina medborgare/bofasta skattebetalare behov först.

Swebbtv borde åka ner till Staffanstorp och göra ett repportage om hur det fungerar och hur man tänker i kommunhuset og i stugorna.
Skåne blir nog den region man kan bo i i framtiden. ( Oturligt att man flyttade därifrån. ) Skåne kommer att bli alltmer som Danmark. Hur kommer Danmark och Norge bli i en framtid när Sverige blivit en Arabienkoloni? De börjar redan tala om förstärkta gränser mot Sverige.
Citera
2019-03-21, 11:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Skåne blir nog den region man kan bo i i framtiden. ( Oturligt att man flyttade därifrån. ) Skåne kommer att bli alltmer som Danmark. Hur kommer Danmark och Norge bli i en framtid när Sverige blivit en Arabienkoloni? De börjar redan tala om förstärkta gränser mot Sverige.

Det som händer i Skåne är en reaktion på en sedan länge vansinnig politik.

Man försöker i Staffanstorp styra upp det och göra det bästa av situationen. Dock så arbetas det i motvind. 2018 berikades landet med 64 000 personer främst från Syrien o Somalia. Som jämförelse så har Staffanstorp 25 000 invånare.

Siffrorna visar att i länden så kommer det inte att gå. Det vi också snart kommer att få se är omflyttningar innom Sverige.

Jag är inte så övertygad om att mängden personer som blivit placerade ute på den norrländska landsbyggden kommer stanna där. Allt tyder på att vår nya befolkning kommer söka sig till ett antal tätorter.

Malmö, Stockholm, Göteborg, etc

Så trycket på skåne kommer öka.

Norrland åter bli glesbefolkat.
Citera
2019-03-21, 14:29
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Det som händer i Skåne är en reaktion på en sedan länge vansinnig politik.

Man försöker i Staffanstorp styra upp det och göra det bästa av situationen. Dock så arbetas det i motvind. 2018 berikades landet med 64 000 personer främst från Syrien o Somalia. Som jämförelse så har Staffanstorp 25 000 invånare.

Siffrorna visar att i länden så kommer det inte att gå. Det vi också snart kommer att få se är omflyttningar innom Sverige.

Jag är inte så övertygad om att mängden personer som blivit placerade ute på den norrländska landsbyggden kommer stanna där. Allt tyder på att vår nya befolkning kommer söka sig till ett antal tätorter.

Malmö, Stockholm, Göteborg, etc

Så trycket på skåne kommer öka.

Norrland åter bli glesbefolkat.

Nu är visserligen den här artikeln 1,5 år gammal. Men trenden är att det kommer färre flyktingar till norra Sverige. För att ta ett färskt exempel. Nordens Riviera i Norrbotten har tagit emot en hel del men avtalet är uppsagt från och med nästa år.

Tror också trycket kommer öka på storstäderna, främst de tre största städerna. Sannerligen kommer våra nya svenskar buntas de ihop i förorter och det kommer uppstå nya problemområdet på några års sikt.

Skåne är inget alternativ för mig. Har svårt att förstå skånska. Frågan är om fler vågar ta efter Staffanstorps exempel. Eller om partipiskans linje vinner i slutändan?

Det kanske är till de norra delarna man ska söka sig då. Söka sig till landsbygden och leva sitt liv långt från storstan och alla problem. Försöka ha så lite som möjligt att göra med kontrollsamhället. Om jag inte tar och emigrerar till Thailand.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/flyktingmottagandet-minskar-kraftigt
Citera
2019-03-21, 15:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Nu är visserligen den här artikeln 1,5 år gammal. Men trenden är att det kommer färre flyktingar till norra Sverige. För att ta ett färskt exempel. Nordens Riviera i Norrbotten har tagit emot en hel del men avtalet är uppsagt från och med nästa år.

Tror också trycket kommer öka på storstäderna, främst de tre största städerna. Sannerligen kommer våra nya svenskar buntas de ihop i förorter och det kommer uppstå nya problemområdet på några års sikt.

Skåne är inget alternativ för mig. Har svårt att förstå skånska. Frågan är om fler vågar ta efter Staffanstorps exempel. Eller om partipiskans linje vinner i slutändan?

Det kanske är till de norra delarna man ska söka sig då. Söka sig till landsbygden och leva sitt liv långt från storstan och alla problem. Försöka ha så lite som möjligt att göra med kontrollsamhället. Om jag inte tar och emigrerar till Thailand.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/flyktingmottagandet-minskar-kraftigt

Har man rört sig utanför turiststråken i städer i Asien och Syd Amerika så vet man vad för miljöer som väntar. En KPI är sjukdomar som TBC, vägglöss, flatlöss, hårlöss, kolera och dysenteri etc.

Redan ny rapporteras det om från polis och hyresvärdar om 2or där det kan bo upp till 30 personer på madrasser. Lager i industriområden som byggts om till svart "hotell" med madrassboenden.

Det kommer blir en återkomst av slumvärdarna. En del av dispororna där de etniska grupperna kontrolleras och styrs i ett hetrogent parallelsamhälle. Baserat på en egen svart ekonomi med stöd av bidragspengar.

64 000 personer har i år fått medborgarskap och kommer att få stanna i Sverige, dessa kommer främst från länder som Syrien och Somalia. Förmågan till självförsörjning hos denna grupp är begränsad. Och det har gjorts undersökningar att ytterst få i dessa grupper klarar av att betala för boende i nyproduktion.

Förslumningen kommer bli uppenbar och sprida sig. Dock med en sådan hastighet att även här kommer hederligt folk att vänja sig. Hässelby är ett typiskt exempel. Tecknena var tydliga redan på slutet av 90-talet och de som förstog vart det lutade flyttade ut. Ju fler som flyttar ut av svenskar desto mindre besöks området. Men bilden av det hur det var när det fortfarande var funktionellt lever vidare. Liknande utveckling ser man i områden som Vällingby.
Jag skulle själv fundera på att sälja om jag idag bodde i en villa i tex Solhem eller Bromsten (tror någon av de inblandade i Swebbtv bor i det området). Men även söder om stan drabbas de tidigare lite trötta villa- o radhusområdena av otrygghet och problem. Och flyttlassen går allt snabbare till bättre områden.

Något man ser hända i USA. Villket fått ett eget talande uttryck i ""There goes the neighborhood".
Och där är folk blixtsnabba att flytta, för de vet att huspriserna sjunker när svarta flyttar in, men slår i botten när mexicanerna commer.

Även detta är ett intressant ämne för Swebbtv att ta upp.
Man får swisha lite så de får råd att göra mer och bättre TV.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2019-03-21 kl. 15:36.
Citera
2019-03-29, 16:45
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam. Boyd
Något man ser hända i USA. Villket fått ett eget talande uttryck i ""There goes the neighborhood".
Och där är folk blixtsnabba att flytta, för de vet att huspriserna sjunker när svarta flyttar in, men slår i botten när mexicanerna commer.

Även detta är ett intressant ämne för Swebbtv att ta upp.
Man får swisha lite så de får råd att göra mer och bättre TV

Ja, det vore ett bra, ämne för SWEBBTV att diskutera.

Också Lars Bern är ju mycket bra. Såg hans senaste om miljön, mycket intressant. Kommer att handla mer ekologisk mat efter att ha sett programmet.

När jag har SWEBBTV abstitenens brukar jag se Lars Enarsson. Han är en sann kristen och Sverigevän. Sedan behöver man inte haka upp sig på det religiösa. Hans senaste:

Citat:
Titta på ”ETT NYTT POLITISKT LANDSKAP” på YouTube
https://youtu.be/V_2zQ-emvKA
Citat:
Globalismen och dess företrädare visar att vi är på väg in i en diktatur.
Senast redigerad av Zned 2019-03-29 kl. 16:50.
Citera
2019-03-29, 18:22
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
När jag har SWEBBTV abstitenens brukar jag se Lars Enarsson. Han är en sann kristen och Sverigevän. Sedan behöver man inte haka upp sig på det religiösa.

Ja just det, han har ju gästat Wilkerts i SWEBBTV:
Citat:
Titta på ”Lördagsintervju 34 med Lars Enarson - Har klimatet blivit kyrkornas nya religion?” på YouTube
https://youtu.be/v3hbEm_6ME4
Citera
2019-03-31, 13:46
Medlem
Zneds avatar
Har sett :
Citat:
Titta på ”Lördagsintervju 45 del 2 - professor Arnsberg om vad som gör en kultur stark.” på YouTube
https://youtu.be/p0ZbETkRMew
Alltså, Arnsberg är ju väldigt bra. Man kan inte undgå att dra paralleler till G W Persson. När Arnsberg som här förklarar Zigenarnas kriminalitet undrar man ju om G W hade vågat göra detsamma.

G W verkar ju i jämförelse vara väldigt överreklamerad. Men han har ju sitt kändisskap och sina bokutgivningar att tänka på.

För övrigt kan ju sägas att SVT och TV4 skulle ha väldigt svårt att ens tala om Zigenare över huvud taget. Annat än som en förtryckt minoritet.
Citera
2019-03-31, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
För övrigt kan ju sägas att SVT och TV4 skulle ha väldigt svårt att ens tala om Zigenare över huvud taget. Annat än som en förtryckt minoritet.
Precis, det eviga offerskapet, oförvitligt utan eget ansvar. Men de skulle nog kalla dem romer och inte zigenare, men troligtvis ändå förmå sig att använda glosan antiziganism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in